וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא בפעם הראשונה: כך נכשל מפכ"ל המשטרה בלשונו - שוב ושוב

31.8.2016 / 19:03

דברי אלשיך על יוצאי אתיופיה מצטרפים לשורת התבטאויות שנויות במחלוקת. במשטרה יש מי שמפנה אצבע מאשימה לחטיבת ההסברה: "אין לאלשיך רגישות לדרך שבה דבריו מתקבלים". מקורבו: "הוא איש ישר"

עריכה: ניר חן

מפכ"ל המשטרה הצליח שוב לעורר סערה בשל התבטאות שנויה במחלוקת, שמצטרפת לשורה הולכת וגדלה של אמירות בעייתיות שהשמיע מאז נכנס לתפקיד והיחס שלו כלפי הציבור. אתמול (שלישי) היו אלו יוצאי אתיופיה, שעליהם אמר בכנס בתל אביב כי טבעי ששוטרים יחשדו בהם "מאחר שהוכח כי מהגרים מעורבים בפשיעה יותר מאחרים".

בינואר, אז אירע פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב, העדיף המפכ"ל שלא להתייחס לאירוע בתקשורת, דבר שגרר ביקורת קשה על התנהלותו. "אנחנו ממוקדים במשימה אחת ויחידה: לשים את היד על הרוצח", אמר אלשיך במסיבת עיתונאים מחוץ לביתו של אחד מהרוגי הפיגוע, "לכן המדיניות שלי ושל משטרת ישראל בנושא התקשורת היא להפסיק לדברר את החקירה ולהפסיק להוציא פרטים".

אלשיך נימק אז את ההחלטה בכך שפרסום פרטים מן החקירה עלול להסב נזקים בשני מישורים - בהגעה לתוצאה מהירה ובמניעת פגיעה בכוחות הביטחון. "בסופו של דבר אני צריך להביט בעיניים של הנשים, הילדים, האחים והורים של אנשי כוחות הביטחון אם חס וחלילה סיכנתי לוחמים בצורה שאיננה נדרשת", הסביר.

עוד בוואלה! NEWS:
בלב ה"גטו ללא גדרות", יוצאי אתיופיה יודעים שהבעיה לא התחילה עם אלשיך
חשד נוסף לסלמונלה ביוניליוור: ספק טחינה לחברה הודיע על החזרת מוצרים
צה"ל סגר תחנת רדיו באזור חברון; חמישה בעלי תפקידים נעצרו

מפכ?ל המשטרה רנ?צ רוני אלשיך בוועדת הפנים של הכנסת בנושא איסוף חומרים על נבחרי ציבור בכנסת. 6 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
דבריו מעוררים סערה אחר סערה. מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך/נועם מושקוביץ

לאחר מכן הצליח המפכ"ל לעורר עוד סערה כשאמר שלא יטפל בתלונות אנונימיות הנוגעות להטרדות מיניות בתוך הארגון. הדברים האלה יצרו זעם בקרב חברי כנסת וארגוני הנשים. אלשיך חזר על הדברים גם בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, והוסיף כי תופעת המכתבים האנונימיים הטרידה אותו. "מהר מאוד גיליתי שיש פה תופעה מאוד לא בריאה - שיש חיסולי חשבונות באמצעות מכתבים", אמר המפכ"ל מול חברי הוועדה וציין כי התופעה הזו צצה "כשמישהו מועמד לקידום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
זירת פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף תל אביב, 4 בינואר 2016. ראובן קסטרו
לא הסכים לספק תשובות על הפיגוע. זירת הירי בדיזנגוף, תל אביב/ראובן קסטרו

יש במשטרה מי שיוצא דווקא נגד ראש חטיבת ההסברה תת-ניצב ירון גת וגורמים בחטיבה מתחו ביקורת על התנהלותו. "מדובר במפכ"ל שהגיע מהשב"כ, מקום שבו הציבור לא היה חשוף אליו ואל פועלו", אמר היום קצין בחטיבה. "אין לו את הרגישות איך דבריו עשויים להתקבל בקרב הקהל הרחב או בקרב קבוצות מסוימות בחברה".

הקצין הוסיף כי לשם כך מינה המפכ"ל קצין הסברה שאחראי על הקשר עם הציבור. "מדובר בקצין בדרגת תת-ניצב, אבל לצערנו המפכ"ל מועד בלשונו פעם אחר פעם, נכנס לעין הסערה ואין מי שימנע ממנו ליפול", אמר. "ראש חטיבת ההסברה נכשל כישלון חרוץ".

כך, בטקס לפני חודשיים להנצחת רחוב במודיעין על שמו של תת-ניצב אפרים ברכה, אמר המפכ"ל כי "היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) יכולה להקים ממשלות ולהפיל ממשלות". במהלך הנאום, שתיעוד שלו פורסם בוואלה! NEWS, אמר אלשיך כי "כנראה לא במקרה שהיחידה נולדה ב-75', וב-77' הממשלה כבר נפלה". הוא התייחס גם ללחצים שמופעלים על היחידה ואמר כי "אין מצב שלא חובטים בך, או מכאן או מכאן. אין מצב שאתה לא דורך על עצבים חשופים. אין מצב שאתה לא דורך למישהו על היבלות".

"להאשים אותו בגזענות זו טעות"

ירון בלום, בכיר לשעבר בשב"כ ומקורבו של אלשיך אמר באולפן וואלה! NEWS כי "המפכ"ל בבעיה משום שהתקשורת מחפשת אותו, וגם כי הוא אינו מתבטא בפוליטיקלי קורקטיות". בלום הוסיף בריאיון כי "אלשיך הוא איש ישר מאוד וכזה שמנסה לדחוף דברים קדימה". לטענתו של בלום, הציטוטים לא מביאים את דבריו של אלשיך.

"הוא אמר שיש מחקרים קרימינולוגיים שמצביעים על כך שמעורבותם בפשיעה של מהגרים וצעירים גדולה יותר", אמר בלום, "להאשים אותו בגזענות זו טעות". המקורב לאלשיך הוסיף עוד כי המפכ"ל הוא בן למשפחה של מהגרים מתימן וממרוקו. "הוא משקיע הרבה משאבים בקירוב הקהילה האתיופית ומניעת אלימות נגד שוטרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully