וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד נוסף לסלמונלה: ספק טחינה גדול הודיע על החזרת מוצרים

היצרן RJM המספק טחינה ליוניליוור ולחברות נוספות הודיע כי בביקורת של משרד הבריאות עלה חשד להימצאותם של חיידקי סלמונלה במוצרים המשווקים ליצרנים. יוניליוור מסרה כי החלה להודיע על כך ללקוחותיה והמשרד עדכן כי החקירה נמשכת

מפעל הטחינה ארציאלי, אילת. ששי חורש, ספק 500
הסלמונלה נמצאה בעת ביקורת של משרד הבריאות/ספק 500, ששי חורש

חברת יוניליוור הודיעה כי אמש (שלישי) קיבלה הודעה מיצרן הטחינה "אל וואדי - RJM תעשיות מזון", המספק לחברה ולחברות נוספות במשק טחינה גולמית, על החזרת מוצרים עקב חשד להימצאות חיידקי סלמונלה במוצריו. הסלמונלה נמצאה בעת ביקורת של משרד הבריאות שנערכה במפעל שבצפון הארץ, באריזות של חמישה קילוגרם ושל 17 קילוגרם, המסופקות למפעלים בלבד ולא לצרכנים פרטיים או לרשתות השיווק. הטחינה הנגועה יוצרה בתאריך 23 ביוני השנה, ותוקפה יפוג ב-23 ביוני בשנה הבאה.

"עם קבלת ההודעה מהיצרן RJM ובהוראת משרד הבריאות, התחלנו לפעול במהירות לאיתור כל הלקוחות המוסדיים שרכשו את המוצר על מנת לעדכנם", נמסר בהודעה מטעם יוניליוור. כמו כן, בחברה ביקשו להבהיר כי המשלוח הגיע מהיצרן בצירוף דוח של מעבדה מוסמכת, לפיו המוצרים נבדקו ונמצאו תקינים.

ממשרד הבריאות נמסר כי במוצרי RJM נערכו שתי בדיקות. באחת מהן עלה כי החיידקים נמצאים במוצרים, אך בשנייה עלה כי החיידקים אינם קיימים בהם. המשרד דיווח כי מבדיקה ראשונית עולה שמדובר באריזות טחינה המשווקות לשלושה ספקים: דיפ שיווק, יוניליוור וחברה נוספת ברשות הפלסטינית, וכי החקירה בנושא נמשכת.

עוד בנושא:
הצרכנים עדיין חוששים: "לא נוגעים בקורנפלקס, החזרנו את הטחינה"
סערת הסלמונלה: "מבצע אחד - וכולם יחזרו לקנות טחינה וקורנפלקס"
מעט מדי, מאוחר מדי: רק שקיפות תתקן את משבר האמון ביצרניות המזון

השר יעקב ליצמן, הוועדה לבחינת עתיד ענף הביטוח. 15 באוגוסט 2016. ניב אהרונסון
"נתמודד עם זה ביחד". ליצמן/ניב אהרונסון

לפני כמה שבועות פרסמה יוניליוור כי עשרות אריזות של דגני בוקר של "תלמה", השייכת לתאגיד, מזוהמות בסלמונלה. כמה ימים לאחר מכן, ב-6 באוגוסט, דיווחה יוניליוור למשרד הבריאות כי בניגוד להצהרותיה החוזרות ונשנות, לפיהן כל המוצרים שבהם חשד לזיהום נותרו במפעל, משטח של 240 יחידות יצא ממנו לשיווק. משרד הבריאות הכריז כי הוא רואה בכך "התנהלות רשלנית של החברה, הן כלפי הציבור והן כלפי משרד הבריאות".

במשרד הבריאות החליטו להקים צוות מקצועי בראשות ראש שירותי בריאות הציבור פרופ' איתמר גרוטו ומנהל שירות המזון אלי גורדון, כדי שיטפלו במשבר. הצוות יצא לביקור במפעל החברה על מנת לערוך ביקורת מקיפה, שמטרתה לבחון את התנהלות המפעל. כמו כן, במשרד הודיעו כי הם שוקלים לנקוט בכלים משפטיים נגד יוניליוור. לאחר ביקור הצוות במפעל, הוא קבע כי רצף טעויות רשלני ללא כוונת זדון מצד הנהלת החברה ומערך בקרת האיכות גרם לתקלה.

לפני כשבועיים התייחס שר הבריאות יעקב ליצמן לפרשה, בדברים שנשא בוועידת ישראל לרפואה לשנת 2016, שנערכה בבנייני האומה בירושלים. הוא הבהיר כי יוניליוור לא הפרה את הנהלים של משרדו, ולכן לא יינקטו נגדה צעדים.

"יש תקן שמאפשר למפעלים הכי גדולים לחסוך בירוקרטיה, לפיו אם הם מוצאים תקלה הם לא צריכים לדווח אם המוצרים לא שווקו. המפעל של יוניליוור לא היה חייב לדווח, הם היו צריכים למנוע שיווק והם חשבו שהמוצרים אכן לא שווקו. אבל הייתה רשלנות, ויצאו מוצרים", הסביר, והוסיף: "ההצעה שלי שגם אם יש תקן וגם אם אין תקן יהיו חייבים לדווח למשרד הבריאות. יכול להיות שנעשה דברים אחרים, אני לא איש מקצוע. זה יקשה על משרד הבריאות, אבל נתמודד עם זה ביחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully