וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הפלסטינית: שובת הרעב בילאל כאיד ישוחרר בדצמבר

אילן זלאיט

25.8.2016 / 10:30

יו"ר ועדת האסירים ברשות הפלסטינית הודיע כי הושג הסכם לסיום שביתת הרעב של העציר המנהלי, ובמסגרתו ישוחרר בעוד ארבעה חודשים. "הוא ניצח במערכה הארוכה", אמר. בישראל טרם התייחסו לפרטים

עריכה: שניר דבוש

ישראל הסכימה לשחרר את העציר הפלסטיני שובת הרעב בילאל כאיד בחודש דצמבר - כך אמר הבוקר (חמישי) יו"ר ועדת האסירים ברשות הפלסטינית, עיסק קראקע. קראקע אמר שכאיד סיים את שביתתו אתמול בערב "לאחר שניצח במערכה הארוכה", והכריז כי שאר העצירים המנהליים שובתי הרעב "ימשיכו בשביתתם עד שישיגו את חירותם". בישראל טרם התייחסו לפרטים.

אתמול משפחתו של העציר מסרה כי הושג הסכם לסיום שביתת הרעב שלו. קרוביו טענו כי במסגרת ההסכם ייקבע מועד לשחרורו, אולם לא מסרו פרטים נוספים. כאיד, פעיל ארגון החזית העולמית, שובת רעב במשך 72 ימים במחאה על מעצרו המנהלי ללא משפט.

עוד בנושא:
מפגינים למען העציר שובת הרעב ניסו לפרוץ את שער ביה"ח: "הוא גיבור"
העציר הפלסטיני שובת הרעב שעלול להצית מחדש את גל הטרור הדועך
נדחו עתירות שובת הרעב הפלסטיני: יישאר אזוק ולא יראה רופא חיצוני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפרטים טרם אושרו בצד הישראלי. כאיד בתאו/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאיד, בן 35, אמור היה להשתחרר ממאסר של 14 שנים וחצי ביולי האחרון. עם זאת נקבע כי בשל מסוכנותו לא ניתן לשחררו לחיק משפחתו, והוצבה בפניו האפשרות להיות מגורש לירדן או להישאר במעצר מנהלי.

כאיד סירב לעבור לירדן, נשלח למעצר מנהלי ופתח בשביתת רעב. סיפורו התפשט ברחוב הפלסטיני ובמהלך שביתת הרעב שלו נערכו כמה הפגנות לשחרורו ברחבי הגדה. עשרות אסירי הג'יהאד האסלאמי שבתו רעב לאות הזדהות עמו, והתקשורת הפלסטינית מדווחת בהרחבה על כל התפתחות במאבקו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנת תמיכה באסיר השובת רעב – בילאל כעיד – מחות לבית החולים ברזילי. שי מכלוף
הפגנה למען שחרור כאיד בשבוע שעבר מול בית החולים ברזילי באשקלון/שי מכלוף

הפגנות לאות הזדהות עמו נערכו גם מול בית החולים ברזילי באשקלון שבו הוא מאושפז. בשבוע שעבר הפגינו כ-60 בני אדם והניפו דגלי פלסטין בסמוך לשער המערבי של בית החולים, שנסגר לתנועת הולכי רגל וכלי רכב. מהמפגינים ניסו לפרוץ את השער, קראו לשחרר את כאיד וכינו אותו "גיבור שסיים לרצות את עונשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully