וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים למען העציר שובת הרעב ניסו לפרוץ את שער ביה"ח: "הוא גיבור"

15.8.2016 / 23:20

כ-60 מתומכיו של העציר המנהלי בילאל כיאד, השובת רעב יותר זה 66 ימים, הניפו דגלי פלסטין מחוץ לבית החולים ברזילי באשקלון, שם הוא מאושפז. "הם מנסים להזין אותו בכפייה, הוא לא מהווה סיכון", אמר אחד מהם

צילום: בני בן סימון, עריכה: מתן חדד

כ-60 בני אדם הפגינו הערב (שני) והניפו דגלי פלסטין לאות הזדהות עם העציר הפלסטיני המנהלי בילאל כאיד, השובת רעב ומאושפז בבית החולים ברזילי באשקלון. ההפגנה התקיימה בסמוך לשער המערבי של בית החולים, שנסגר לתנועת הולכי רגל וכלי רכב. רבים מהמפגינים ניסו לפרוץ את השער, קראו לשחרר את כאיד וכינו אותו "גיבור שסיים לרצות את עונשו".

לואי חטיב, תושב ערערה שהגיע להפגין במקום, אמר כי "ההתנהלות של בית החולים היא כמו של בית סוהר. אני מתפלא כי בית חולים שאמור להיות הומאני, עם מוסר רפואי, והם מנסים להזין אותו בכפיה. זה נוגד את האתיקה של הרופאים".

חטיב הוסיף כי מאז שנכנס לכלא, למד כאיד בין כותליו ספרות, צרפתית ופיסול. לטענתו, המדינה אסרה עליו להשתחרר "משום שלימד אסירים רבים". "אומרים שהוא מהווה סיכון, אבל כלפי מי? הוא הצהיר כבר כמה פעמים שהוא לא חוזר לפעילות צבאית", אמר. על דגלי פלסטין המונפים בהפגנה אמר: "זה הזהות שלנו, זה הסמל שלנו".

עוד בנושא:
שביתות רעב ו"מצב חירום": תסיסה בקרב האסירים הפלסטינים בבתי הכלא
העציר הפלסטיני שובת הרעב שעלול להצית מחדש את גל הטרור הדועך
נדחו עתירות שובת הרעב הפלסטיני: יישאר אזוק ולא יראה רופא חיצוני

הפגנת תמיכה באסיר השובת רעב – בילאל כעיד – מחות לבית החולים ברזילי. שי מכלוף
ההפגנה בשער בית החולים ברזילי, הערב/שי מכלוף

לפני כשבוע התקיימה הפגנת תמיכה דומה בכאיד, השובת רעב יותר מ-60 ימים. במקום התאספו גם פעילי ימין יהודים והמחאה התקיימה תחת אבטחה כבדה של כוחות משטרה ומג"ב. חמישה אנשי ימין נעצרו לאחר שיידו אבנים לעבר הנוכחים. חמישה מתומכיו של קאייד נעצרו גם הם.

מול בית החולים התפתחו חילופי דברים בין פעילי הימין לתומכים באסיר, ובמהלכם נשמעו קריאות "מוות למחבלים" ו"תחזרו לעזה". פעילי הימין נשאו דגלי ישראל וצעקו "עם ישראל חי", תוך דרישות מהמשטרה לסלק את התומכים בכאיד. האחרונים הניפו דגלי פלסטין וצעקו "העם רוצה להפיל את ישראל".

בסוף השבוע שעבר דחה בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע את עתירותיו של כאיד. השופט אהרון משניות קבע בתום הדיון ביום שישי כי העציר יישאר כבול בידיו וברגליו למיטתו ולא יזכה לביקור של רופא חיצוני מטעמו. עורך דינו של כאיד, תמיר בלנק, שייצג את האחרון בסיוע "רופאים לזכויות אדם", אמר כי יערער לעליון.

לפי "רופאים לזכויות אדם", מדובר בקביעה חריגה. זאת, מאחר שהיא רואה בביקור מצד רופא הצלב האדום הבינלאומי, שתפקידו לוודא שהאסיר מוחזק בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים ואינו מטפל או בודק את האסיר, תחליף לזכותו של החולה לחוות דעת נוספת. קביעת בית המשפט, טוענים בארגון, עלולה להביא אסירים לוותר על ביקורו של הצלב האדום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully