וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחו עתירות שובת הרעב הפלסטיני: יישאר אזוק ולא יראה רופא חיצוני

12.8.2016 / 13:05

בילאל כאיד, ששובת רעב יותר מחודשיים במחאה על מעצרו המנהלי ונמצא בסכנת חיים, יישאר אזוק בידיו וברגליו למיטתו ולא יראה רופא מטעמו. מצבו הרפואי הוביל לשביתת רעב בקרב אסירים ביטחוניים ולהפגנה סוערת השבוע. עורך דינו: "נערער לעליון"

צילום: בני בן סימון, עריכה: מתן חדד

(עימותים בהפגנה למען כאיד באשקלון, השבוע)

בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע דחה היום (שישי) את עתירותיו של העציר המנהלי בילאל כאיד, ששובת רעב זה 66 יום ונמצא בסכנת חיים בבית החולים ברזילי באשקלון. השופט אהרון משניות קבע כי כאיד יישאר כבול בידיו וברגליו למיטתו ולא יזכה לביקור של רופא חיצוני מטעמו. עורך דינו של כאיד, תמיר בלנק, שייצג את האחרון בסיוע "רופאים לזכויות אדם", אמר כי יערער לעליון.

לפי "רופאים לזכויות אדם", מדובר בקביעה חריגה. זאת, מאחר שהיא רואה בביקור מצד רופא הצלב האדום הבינלאומי, שתפקידו לוודא שהאסיר מוחזק בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים ואינו מטפל או בודק את האסיר, תחליף לזכותו של החולה לחוות דעת נוספת. קביעת בית המשפט, טוענים בארגון, עלולה להביא אסירים לוותר על ביקורו של הצלב האדום.

לדברי עו"ד בלנק, "פסיקה זו ניתנה 20 יום לאחר הגשת העתירה הראשונה, כאשר כל אותה עת נותר כאיד מאושפז כפות למיטתו ושובת רעב, וכאשר בית המשפט העליון הורה בעבר שעתירות מסוג זה ידונו באופן מידי. בשל הקביעות החמורות בפסק הדין הן בהיבט הכללי והן בהיבט הפרטני, יוגש בימים הקרובים ערעור לבית המשפט העליון ואנו מקווים שפסק הדין יבוטל".

לקריאה נוספת:
בכירים בשב"ס: "מפקד כלא נפחא הודח כי אסירי חמאס איימו בשביתת רעב"
מפקד כלא נפחא הודח במפתיע: "שמע על כך מנציג אסירי חמאס"
הליצן הפלסטיני שעובד עם בעלי מוגבלויות ומפחיד את שב"כ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יישאר אזוק בידיו וברגליו למיטה. כאיד בתאו/מערכת וואלה!, צילום מסך

עקב מצבו הרפואי הגיעו ביום שלישי האחרון עשרות אנשים להפגנת תמיכה מחוץ לברזילי. מולם התייצבו עשרות אנשי ימין, שהפגינו נגד וקראו "מוות למחבלים". חמישה מהם נעצרו, כמו גם חמישה תומכים.

מאז אשפוזו של כאיד הודיעו כמאה אסירים פלסטינים כי יפתחו בשביתת רעב, רובם חברי החזית העממית, ובראשם ראש הזרוע הצבאית של הארגון אחמד סאדאת, שנושא מאסר עולם בגין תכנון רצח השר לשעבר רחבעם זאבי. גורמים בשב"ס מסרו: "גורמי המודיעין אכן יודעים על כוונת אסירי חמאס לשבות רעב ונערכים לכך מבחינה מודיעינית".

עשרות השתתפו בהפגנת תמיכה למען עציר פלסטיני השובת רעב; פעילי ימין ערכו הפגנת נגד. בני בן סימון
העתירות נדחו. הפגנה מחוץ לבית החולים ברזילי, השבוע/בני בן סימון

כאיד, בן 35 מאזור שכם, פעיל בארגון החזית העממית לשחרור פלסטין, שובת רעב בדרישה לסיים את מעצרו המנהלי. הוא נעצר ב-2001 במהלך האינתיפאדה השנייה ונדון ל-14 שנות מאסר וחצי בשל מעורבתו בפיגועים. בשנה האחרונה לעונשו הוא הועבר לבידוד. הוא היה אמור להשתחרר ב-13 ביולי, אולם לפי כוחות הביטחון שב לעסוק בפעילות טרור ועל כן נעצר בצו מנהלי.

בתגובה למעצרו פתח כאיד בשביתת רעב. משלחת רפואית פלסטינית שביקרה את כאיד החודש אמרה כי הוא נמצא בסכנת מוות מידית וכי איבד 33 קילוגרם ממשקלו מאז פתח בשביתת רעב. בסיום הביקור הזהירו חברי המשלחת כי כיאד עלול למות מוות פתאומי מדלקת ריאות או מבעיות לב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully