וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 71 ימים: "הושג הסכם להפסקת שביתת הרעב של בילאל כאיד"

משפחתו של העציר המנהלי מסרה לכלי תקשורת פלסטיניים כי במסגרת ההסכם ייקבע מועד לשחרורו, והיא צפויה למסור את פרטיו. כאיד פתח בשביתה במחאה על מעצרו, ומאבקו עורר הפגנות ומחאות למען שחרורו בגדה ובישראל

עריכה: שניר דבוש

הושג הסכם לסיום שביתת הרעב של העציר המנהלי הפלסטיני בילאל כאיד, לאחר 71 ימים - כך מסרה אמש (רביעי) משפחתו בהצהרה לכלי תקשורת פלסטיניים. לדבריהם, במסגרת ההסכם ייקבע מועד לשחרורו. טרם נמסרו פרטים נוספים, אך המשפחה הודיעה שהיום תכנס מסיבת עיתונאים ובה יימסרו פרטי ההסכם. כאיד, פעיל ארגון החזית העולמית, שובת רעב במחאה על מעצרו המנהלי ללא משפט.

כאיד, בן 35, אמור היה להשתחרר ממאסר של 14 שנים וחצי ביולי האחרון. עם זאת נקבע כי בשל מסוכנותו לא ניתן לשחררו לחיק משפחתו, והוצבה בפניו האפשרות להיות מגורש לירדן או להישאר במעצר מנהלי.

כאיד סירב לעבור לירדן, נשלח למעצר מנהלי ופתח בשביתת רעב. סיפורו התפשט ברחוב הפלסטיני ובמהלך שביתת הרעב שלו נערכו כמה הפגנות לשחרורו ברחבי הגדה. עשרות אסירי הג'יהאד האסלאמי שבתו רעב לאות הזדהות עמו, והתקשורת הפלסטינית מדווחת בהרחבה על כל התפתחות במאבקו.

עוד בנושא:
מפגינים למען העציר שובת הרעב ניסו לפרוץ את שער ביה"ח: "הוא גיבור"
העציר הפלסטיני שובת הרעב שעלול להצית מחדש את גל הטרור הדועך
נדחו עתירות שובת הרעב הפלסטיני: יישאר אזוק ולא יראה רופא חיצוני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפחתו טוענת שישוחרר במסגרת ההסכם. כאיד בתאו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפגנות לאות הזדהות עמו נערכו גם מול בית החולים ברזילי באשקלון שבו הוא מאושפז. בשבוע שעבר הפגינו כ-60 בני אדם והניפו דגלי פלסטין בסמוך לשער המערבי של בית החולים, שנסגר לתנועת הולכי רגל וכלי רכב. מהמפגינים ניסו לפרוץ את השער, קראו לשחרר את כאיד וכינו אותו "גיבור שסיים לרצות את עונשו".

לואי חטיב, תושב ערערה שבנגב שהגיע להפגין במקום, אמר כי "ההתנהלות של בית החולים היא כמו של בית סוהר", והוסיף: "אני מתפלא שבית חולים שאמור להיות הומאני, עם מוסר רפואי, מנסה להזין אותו בכפיה. זה נוגד את האתיקה של הרופאים".

חטיב הוסיף כי מאז שנכנס לכלא, למד כאיד בין כתליו ספרות, צרפתית ופיסול. לטענתו, המדינה אסרה עליו להשתחרר "משום שלימד אסירים רבים". "אומרים שהוא מהווה סיכון, אבל כלפי מי? הוא הצהיר כבר כמה פעמים שהוא לא חוזר לפעילות צבאית", אמר. הוא התייחס גם לדגלי פלסטין המונפים בהפגנה, והסביר: "זה הזהות שלנו, זה הסמל שלנו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הפגנת תמיכה באסיר השובת רעב – בילאל כעיד – מחות לבית החולים ברזילי. שי מכלוף
"התנהלות בית החולים היא כמו של בית סוהר". ההפגנה למען שחרור כאיד, בשבוע שעבר באשקלון/שי מכלוף

לפני כשבועיים דחה בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע את עתירותיו של כאיד. השופט אהרון משניות קבע כי כאיד יישאר כבול בידיו וברגליו למיטתו ולא יזכה לביקור של רופא חיצוני מטעמו. עורך דינו של כאיד, תמיר בלנק, שייצג את האחרון בסיוע "רופאים לזכויות אדם", אמר כי יערער לעליון.

לפי "רופאים לזכויות אדם" מדובר בקביעה חריגה, משום שהארגון רואה בביקור של רופא מהצלב האדום הבינלאומי, שתפקידו לוודא שהאסיר מוחזק בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים ואינו מטפל או בודק את האסיר, תחליף לזכותו של החולה לחוות דעת נוספת. קביעת בית המשפט, טוענים בארגון, עלולה להביא אסירים לוותר על ביקורו של הצלב האדום.

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully