וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב ברלנד יישאר במעצר עד תום ההליכים: "חשש גדול שיימלט מהארץ"

18.8.2016 / 10:45

הנאשם בעבירות מין יישאר במעצר בשל "מסוכנות, חשש לשיבוש הליכי משפט וחשש מהימלטות מהארץ", לאור עברו ולפי הקביעה כי אינו אמין. בתסקיר בעניינו נקבע כי המתלוננים נגד הרב נמצאים "במצוקה ממשית"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק

מעצרו של הרב אליעזר ברלנד, הנאשם בעבירות מין, הוארך היום (חמישי) בבית משפט השלום בירושלים עד תום ההליכים. "קיימות שלוש עילות מעצר בעניינו של הרב ברלנד – מסוכנות, שיבוש הליכי משפט והימלטות. גם אם עבירות המין אינן ברף הגבוה ביותר של עבירות מסוג זה, קיימת מסוכנות לא נמוכה בנוגע לרב ברלנד", פסקה השופטת ג'ויה סקפה-שפירא.

השופטת פירטה על הסכנות הנשקפות משחרורו של ברלנד. "קיים חשש ממשי לשיבוש הליכי משפט" ו"חשש בעוצמה גבוהה מהימלטותו מהארץ", נימקה בין היתר לאור העובדה כי יצא מן הארץ כשידע שמתנהלת נגדו חקירה. הרב הוסגר בחודש שעבר לאחר שנמלט במשך שלוש שנים מרשויות החוק, ועבר בין מדינות באפריקה ובאירופה.

לקריאה נוספת:
הרב ברלנד יישאר במעצר: "רואה באחרים כמי שאמורים לספק את צרכיו המיניים"
העד המרכזי נגד הרב ברלנד: "עברה עלינו שואה. נילחם על האמת"
תומכי הרב ברלנד יוצאים לקרב על תדמיתו: "העלילו עליו עלילה שפלה"

הרב אליעזר ברלנד, דיון בערעור בנוגע להמשך מעצרו. בית המשפט המחוזי ירושלים. 1 באוגוסט 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
"מרוכז בצרכיו". הרב ברלנד בבית המשפט, בתחילת החודש/תצפית TPS, הלל מאיר

מתסקיר המבחן עולה כי שלושת המתלוננים – שתי מתלוננות על הטרדה מינית ומתלונן נוסף הטוען כי הותקף על ידי שליחי הרב – מתארים מסכת לחצים כבדה שמופעלת עליהם גם בימים אלו. שירות המבחן קבע כי המתלוננים נמצאים "במצוקה ממשית" בגלל החלטתם להתלונן נגד הרב ובשל אותם לחצים, וחזר על קביעותיו כי ברלנד מתקשה לקבל סמכות חיצונית. לפי התסקיר, הנאשם "מרוכז בצרכיו" ומומלץ לא לשחררו לחלופת מעצר.

עוד באותו נושא

האיומים של חסידי ברלנד נחשפים: "נחש, צריך להוריד לך את הראש"

לכתבה המלאה

"מצבו הרפואי לא מנע ממנו לעזוב את הארץ"

לגבי טענות עורכי הדין של הרב, שלפיהן לא הובן נכון בנוגע לשחרורו, קבעה השופטת: "שירות המבחן הבהיר כי דבריו של הרב אליהם התייחס התסקיר הקודם, שלפיהם הוא מבקש להישאר במעצר, לא היוו שיקול מבחינת האפשרות לשחררו". השופטת התייחסה למכתב שנשלח על ידי בתו של הרב ברלנד וקבעה כי העובדה שביצע "מעשי חסד רבים" לא עומדת בסתירה לקביעת שירות המבחן כי אין לשחררו. "מדובר באדם כריזמטי בעל יכולות השפעה על הסובבים אותו שיתקשה לעמוד בתנאי חלופת מעצר שיגבילו אותו".

השופטת התייחסה גם לטענות חסידיו, כי מצבו הרפואי וגילו המתקדם, בן 79, צריכים להילקח בחשבון. "הקביעות בנוגע למצבו הרפואי ולבעיות שמהן סבל הרב ברלנד גם בשנת 2012 לא מנעו ממנו לעזוב אז את הארץ", קבעה. היא הוסיפה כי "לא ניתן לתת אמון הרב", ולכן לא ניתן לסמוך על חלופות המעצר שהוצעו בעניינו.

במהלך הדיון הדגיש הרב כי הוא מבקש להשתחרר למעצר בית לאור מצבו הרפואי. "אני מוכן לכל תנאי שבית המשפט יקבע. אני מציע איזוק אלקטרוני ולא מסכימים. אני חולה. הייתי בלי הכרה בהולנד. יש לי את כל התיק בבית חולים. הוציאו אותו עם מנוף מהבית כי המעלית לא עבדה בהולנד. בפורייה יש לי תיק התעלפות. הייתי בלי הכרה והוציאו אותו מקומה שלישית. יש לי קוצב לב, עברתי ניתוח. יש לי 49 פלטינות ברגל. המצב הבריאותי שלי גרוע", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully