וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיומים של חסידי ברלנד נחשפים: "נחש, צריך להוריד לך את הראש"

12.8.2016 / 10:42

נחמן שלום, שחשף את החשדות נגד הרב הנאשם בעבירות מין, סופג בימים האחרונים קללות ואיומים. בהקלטות שהגיעו לידי וואלה! NEWS נשמעים החסידים מאיימים: "זבל, אתה תשלם על זה". "יימח שמך, השם ישרוף אותך", הטיחו באחת המתלוננות. האזינו להקלטות

עריכה: טל רזניק

"אתה נחש, צריך להוריד לך את הראש, היום קרב ובא, אתה השטן בהתגלמותו" - אלה רק חלק מהאיומים והקללות שספג בימים האחרונים נחמן שלום, מי שחשף לראשונה את החשדות נגד הרב אליעזר ברלנד, ראש קהילת "שובו בנים" של חסידות ברסלב. שלום, חסיד לשעבר של הרב ברלנד, פוצץ את הפרשה שבמסגרתה נחשד הרב בביצוע עבירות מין בנשות קהילתו.

מאז החליט ביום רביעי בית המשפט השלום בירושלים להשאיר את הרב במעצר, זאת לצורך השלמת תסקיר שירות המבחן, מקבל שלום שיחות בתדירות גבוהה שבהן חסידי הרב מקללים ומאיימים על חייו. "יא זבל, כמה שילמו לך כדי שתעשה את הסיפור הזה?", נשמע אחד מחסידי הרב שואל את שלום בהקלטות שהגיעו לידי וואלה! NEWS.

עוד בנושא:
תומכי הרב ברלנד יוצאים לקרב על תדמיתו: "העלילו עליו עלילה שפלה"
תחת אבטחה כבדה: הרב ברלנד הואשם במעשים מגונים בנשים ובבת 16
"ישיבה במרקש ותפילות במכרות זימבבואה": ברלנד מסביר את מסע ההימלטות

הרב אליעזר ברלנד, דיון בערעור בנוגע להמשך מעצרו. בית המשפט המחוזי ירושלים. 1 באוגוסט 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
חסידיו מאיימים גם על אחת המתלוננת נגדו. הרב ברלנד/תצפית TPS, הלל מאיר

בשיחה אחרת, נשמעים שלושה צעירים יחד אומרים לשלום: "אתה נכנס לבור שאתה לא תדע איך לצאת ממנו. הרב מוחל לך על כל ההקלטות אבל אנחנו לא מוחלים לך, אתה מנודה. אתה תרצה לחזור בתשובה, אף אחד לא יסתכל עליך. תשלם על זה גם בשמיים וגם בארץ. גם בעולם הזה אתה תקבל. זבל, יא נואף, אשתך יונה".

שלום אינו היחיד שסופג בימים אלה איומים וקללות מצד חסידי ברלנד. אחת המתלוננות נגד הרב הציגה אף היא הקלטה שבה צעירים מ"שובו בנים" התקשרו אליה והטיחו בה אמירות קשות. "יימח שמך, השם ישרוף אותך", נשמעים הצעירים אומרים למתלוננת הקלטה. כעת, מביעים שלום והמתלוננת חשש מהאפשרות שהרב ישוחרר בעוד כשבוע ממעצר. "מאיימים עלינו ללא הפסקה. מדובר באנשים מסוכנים שמסוגלים להוציא לפועל את האיומים", אמרו.

גם חתנו של הרב ברלנד, צבי צוקר, סומן בידי נאמני ברלנד כיריב מסוכן. לפני כשבועיים הגיע צוקר להתעמת עם ברלנד מול חוקרי המשטרה, ומאוחר יותר פורסמו הקלטות שבהן נשמע הרב ברלנד מודה, לכאורה, שאנס אישה וביצע בה עבירות מין. אנשי הרב טענו כי צוקר הוא זה ש"נתן למשטרה את ההקלטה".

מאז, הוא סופג איומים וניסיונות לפגוע בו, ואתמול, במהלך שהותו במסעדה בניו יורק, הוא הותקף מילולית על חסידי חסידיו של חמו. "יימח שמך, אתה מוסר, מוסר, אתם מוסרים. צריך לזרוק אתכם מכל מקום, תתביישו לכם", הטיחו בו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הפגנה מחוץ לבית משפט השלום ירושלים בעת הגשת כתב אישום נגד הרב ברלנד, יולי 2016. נועם מושקוביץ
חסידי ברלנד מחוץ לדיון בעניינו בירושלים, יולי/נועם מושקוביץ

ממטה המאבק של הרב ברלנד נמסר כי "הרב וחסידיו הם אנשי שלום. הרב הגיע ביוזמתו ארצה על מנת לעמוד לדין ולהוכיח את חפותו". אנשי המטה כינו את שלום עבריין מורשע שכל מטרתו היא השפעה שלא כדין על שירות המבחן של שב"ס", והוסיפו: "ניסיון העבר מלמד כי יותר מפעם אחת התברר שאלה פרובוקציות, קלטות מזויפות ודברי שקר. אנו בטוחים בחפותו של הרב ועומדים על כך שהאמת תתברר בבית המשפט בלבד. כנראה יש מי שמבינים שבבית המשפט תחשף ערוותם ומזימתם ולכן חורשים מזימות כזב".

החלטת בית משפט השלום בירושלים להשאיר את הרב במעצר התבססה על תסקיר שלילי שהוגש בידי שירות המבחן. קצינת המבחן ששוחחה עם הרב קבעה כי "מדובר באדם המרוכז בעצמו ובסיפוק צרכיו הרואה באחרים בסביבתו כאובייקטים אשר אמורים לספק לו את כלל צרכיו, גם המיניים". היא הוסיפה שהרב אמר לה בעצמו שהוא מעדיף להישאר במעצר.

הרב עצמו טען במהלך הדיון כי קצינת המבחן לא הבינה אותו, והבהיר כי הוא כן רוצה להשתחרר. בתום הדיון אירעו עימותים בין חסידי הרב לשוטרים ואנשי משמר בתי המשפט בחניון הסמוך לבית המשפט. הם הסתיימו ללא נפגעים או עצורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully