וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישיבה במרקש ותפילות במכרות זימבבואה": ברלנד מסביר את מסע ההימלטות

הרב החשוד בעבירות מין טען כי "רצה לשוב לישראל", וכי בשנים האחרונות טייל בעולם כדי להקים ישיבות: "אמסטרדם הייתה תחנת מעבר ואז לקחו את הדרכון". קצינת החקירות: "חוששת מחסידיו"

צילום: באדיבות חדשות 2

"כל הזמן רציתי לבוא לכאן, אבל רציתי שיבדקו את העובדות" – כך אמר היום (רביעי) הרב אליעזר ברלנד החשוד בביצוע עבירות מין, במהלך דיון בהארכת מעצרו שהתקיים בבית משפט השלום בראשון לציון. לדבריו, הוא רצה לחזור לישראל כבר לפני שנים אחדות, והבהיר: "אני לא ראש ארגון פשע". "אני לא נמלט. אני אוכל לשבת כאן, זו הארץ שלי והמקום שלי", אמר. "אישה התלוננה, בסדר, למה שאני אמלט? אם עשיתי משהו, תילחמו כמו אריות".

לטענתו של ברלנד, הוא הקים ישיבות ברחבי העולם ובכל פעם מחדש פורסם שהוא "שטן ואונס קטינות". "הקמתי כמה ישיבות בשלוש השנים שלא הייתי בארץ. נסענו למיאמי להקים ישיבה, אחר כך הוזמנו לליל הסדר בשוויץ, ואחר כך הוזמנו על ידי אדם בשם הלפרין להקים ישיבה במרקש - עד שפרסמו בכל העיתונים במרוקו, צרפת, הולנד וגרמניה שאני אונס קטינות", טען. "במרוקו פרסמו תמונה ששום ילדה לא תצא לרחובות כי יש כאן 'השטן האנס הבינלאומי'. בגלל זה ברחתי ממרוקו. נשיאת הפדרציות היהודיות בכל מרוקו ביקשה שאעזוב, ואז אני נסעתי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פרסמו שאני אונס קטינות". ברלנד חוגג את פסח במקורו, 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך, סיפר: "קיבלתי אנשי מכרות זהב בזימבבואה. אמרו שאקיים שם תפילות ואקבל 10% מכל מכרה. הייתי נחשב שם. גם שם נכתב ש'השטן האנס הגיע וכל הילדות בסכנת אונס וגם כל הנשים הנשואות'. זה היה במשך שבועיים עד שהתבקשתי לעזוב את זימבבואה. משם נסעתי ליוהנסבורג, לפני שנתיים. גם שם כתבו בעיתונות שמסתובב שם 'האנס והשטן מספר אחת'. אחר כך רציתי לצאת לרוסיה. לא הייתה טיסה ישירה אז טסנו דרך אמסטרדם. הולנד הייתה רק תחנת מעבר. בט"ז באלול המטוס נחת, הביאו לי כיסא גלגלים ואז לקחו לי את הדרכון ואמרו שאני עצור".

הרב ברלנד סיפר כי לאחר ששוחרר ממעצרו בהולנד, הוא "נזרק מכל המלונות" בעקבות הפרסומים נגדו. בסופו של דבר, אמר, קיבלה אותו בעלת מלון ניצולת שואה, אלא שגם שם, לדבריו, הדיווחים נמשכו. "אחרי שמחת תורה פרסמו שהגעתי לפוצץ מסגדים. פרסמו בכל עיתוני המוסלמים שצריך לפגוע בי. הייתה לי דירה פרטית מחוץ למלון וירו גם עליה וגם על האוטו שלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

קצינת החקירות: "נחשף רק קצה-קצהו של הקרחון"

במהלך הדיון אישר בית המשפט לשחרר את ברלנד למעצר בית מלא למשך שמונה ימים, אך עיכב ב-24 שעות את ביצוע ההחלטה על מנת לאפשר למדינה לערער עליה. קצינת החקירות סיפרה בדיון כי היא ושוטרת נוספת "חוששות ללכת הביתה" ולכן נזקקו לאבטחה בדרכן לבית המשפט. "זה אמיתי מאוד", אמרה. "נעשה עוול למתלוננות שאיש לא זועק את זעקתן. עומד כאן אדם שיכול להטעות גם אותי ברושם הראשוני. המשטרה הצליחה לחשוף את קצה-קצהו של הקרחון. יש נשים שנמלטו לכל מיני חורים בארץ מהפחד".

הפגנת תומכי הרב ברלנד, מחוץ לבית המשפט השלום בראשון לציון. 25 ביולי 2016. ניב אהרונסון
הפגנת חסידי הרב ברלנד מחוץ לבית המשפט/ניב אהרונסון

נציגת המשטרה קראה לרב לחזור על ההנחיה לחסידיו לפיה אין לפגוע בשוטרות, והאחרון השיב: "אני מוכל למסור לכולם להתפזר ושלא יפגעו בשוטרות ושוטרים. שוטר זה אדם קדוש. אני מוכן למסור לכולם להתפזר".

במסגרת ההחלטה, נקבע כי אם ישוחרר למעצר בית, תיאסר נאסרה כניסת נשים למקום שבו ישהה למעט אשתו, וכן נאסרה התקהלות של חסידים ליד הבית. כמו כן, יהיה על הרב להפקיד ערבות בסך של 800 אלף שקלים ויוטל עליו צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 יום.

המתלוננות: "חושבות לעזוב את הארץ; אל תשאירו אותנו לבד"

מוקדם יותר שלחו שתיים מתוך ארבע מתלוננות מכתב לבית המשפט בבקשה שלא לשחרר את הרב למעצר בית. "אני מבקשת מבית המשפט בשמי ובשם חברותיי, שלא לשחרר את אליעזר ברלנד לחלופת מעצר. האיש הזה וחסידיו מאיימים עלינו כל הזמן", כתבו. "הסכנה תגדל אם הוא ישוחרר. הם יבינו שהוא הצדיק וצריך לקיים את דבריו ההזויים. מדובר באנשים מסוכנים, הם כבר היכו בעבר כמה מהמתלוננים שהתלוננו נגדו ופצעו אותם. והם לא מפסיקים גם עכשיו".

הרב אליעזר ברלנד, בית המשפט השלום בראשון לציון. 25 ביולי 2016. ניב אהרונסון
ברלנד בבית המשפט, אתמול/ניב אהרונסון

הן הוסיפו: "בית המשפט חייב להבין שאנחנו חיות בפחד. כל פעם שמדברים בתקשורת על חלופת מעצר אנחנו נכנסות לחרדה. אנחנו חושבות לעזוב את הארץ. למה שאנחנו נחייה בפחד? למה שאנחנו נמשיך לשלם מחיר היקר באיבוד החופש. האם לא סבלנו מספיק ממנו? עד עכשיו אנחנו פצועות. מפוחדות, מתחבאות, לא יכולות ללכת ברחוב. בקושי אזרנו אומץ לבא למשטרה להתלונן עליו. איך אפשר לשחרר בן אדם כל כך מסוכן למעצר בית?"

אחת המתלוננות כתבה כי מהפחד, היא חשבה לחזור בה. "התלבטתי אולי לחזור בי ולבקש ממנו סליחה. אתם צריכים להבין שבמצב הזה נמצאות כל הנשים בקהילה. חיות בחרדות ובפחדים ובחוסר אמון", כתבה. "סוף סוף מדינת ישראל עושה צדק והוא משלם קצת על כל הפשעים שלו, למה אנחנו צריכות ללכת כעת אחורה? אם הוא ישתחרר בשביל חסידיו הוא ניצח. אנא מכם, אל תשחררו אותו, אל תשאירו אותנו לבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully