וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב ברלנד יישאר במעצר: "רואה באחרים כמי שאמורים לספק את צרכיו המיניים"

10.8.2016 / 17:40

תסקיר שירות המבחן שנערך לרב המואשם בעבירות מין המליץ לא לשחררו. בית המשפט קבע כי ייערך תסקיר משלים ועד אז ייוותר הרב במעצר. בתום הדיון התפתחו עימותים בין חסידי הרב לשוטרים והשומרים

צילום: יוני ריקנר ואמרי סדן, עריכה: שניר דבוש

בית משפט השלום בירושלים קבע היום (רביעי) כי הרב אליעזר ברלנד המואשם בעבירות מין יישאר במעצר לצורך הכנת תסקיר מבחן משלים בעניינו. זאת, לאחר ששירות המבחן המליץ שלא לשחררו לחלופת מעצר. בתום הדיון אירעו עימותים בין חסידי הרב לשוטרים ואנשי משמר בתי המשפט בחניון הסמוך לבית המשפט. הם הסתיימו ללא נפגעים או עצורים.

שירות המבחן הגיש תסקיר שלילי לבית המשפט בנוגע לרב ברלנד, שבו הביע התנגדות לשחרורו. קצינת המבחן ששוחחה עם הרב קבעה כי "מדובר באדם המרוכז בעצמו ובסיפוק צרכיו הרואה באחרים בסביבתו כאובייקטים אשר אמורים לספק לו את כלל צרכיו, גם המיניים". היא הוסיפה שהרב אמר לה בעצמו שהוא מעדיף להישאר במעצר. מנגד טען הרב במהלך הדיון כי קצינת המבחן לא הבינה אותו, והבהיר כי הוא כן רוצה להשתחרר. "קצינת המבחן שיבשה את הדברים", הוסיף.

לקריאה נוספת:
תחת אבטחה כבדה: הרב ברלנד הואשם במעשים מגונים בנשים ובבת 16
תומכי הרב ברלנד יוצאים לקרב על תדמיתו: "העלילו עליו עלילה שפלה"
הוארך מעצר הרב ברלנד: "יכול להשיג טייס פרטי ולהימלט מהארץ"

הרב אליעזר ברלנד, דיון בערעור בנוגע להמשך מעצרו. בית המשפט המחוזי ירושלים. 1 באוגוסט 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
"קצינת המבחן שיבשה את דבריי". ברלנד, בדיון קודם/תצפית TPS, הלל מאיר

הרב וסנגוריו טענו בדיון כי יש לדחות את המלצת שירות המבחן ולשחרר את הרב באופן מידי. עו"ד רחל תורן, המייצגת את הרב, אמרה לוואלה! NEWS כי שירות המבחן ייחס לרב באופן מוגזם יכולת השפעה אדירה על הסובבים אותו ובשל כך ביקש לפסול את אפשרות השחרור שלו למעצר בית. היא הסבירה כי המפקחים שהוצעו מטעם ההגנה לפיקוח על הרב במעצר בית אינם חסידיו של הרב ויכולים לפקח עליו ביעילות.

ואולם, בעקבות הצורך להבהיר את עמדת שירות המבחן וכן כדי לאפשר לשתיים מהמתלוננות להביע את עמדתן בפני שירות המבחן, החליט שופט בית משפט השלום שמואל הרבסט להורות על הכנת תסקיר נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully