וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר הרב ברלנד: "יכול להשיג טייס פרטי ולהימלט מהארץ"

בית המשפט המחוזי הפך את החלטת בית משפט השלום והאריך את מעצר הרב החשוד בעבירות מין בשלושה ימים. שופטת המחוזי קיבלה את טענות המדינה בדבר החשש מפני בריחתו לחו"ל לנוכח ההיסטוריה שלו

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: אביב אירגז

בית המשפט המחוזי לוד-מרכז דחה היום (חמישי) את החלטת בית משפט השלום בראשון לציון והאריך את מעצרו של הרב אליעזר ברלנד, החשוד בעבירות מין, בשלושה ימים. אתמול החליט שופט השלום עמי קובו כי הרב יוכל לצאת למעצר בית בתנאים מגבילים אך היום שופטת המחוזי החליטה להפוך את ההחלטה, תוך שהיא מקבלת את טענות המדינה בדבר החשש מפני הימלטותו של הרב מהארץ, לנוכח היסטוריית בריחתו לחו"ל.

בית משפט השלום קבע תנאים לשחרורו למעצר בית, בהם שחסידיו לא ייאספו ליד הבית שבו ישהה, שהמפקחים עליו לא יהיו מחסידיו וכי אף אישה מלבד אשתו תיכנס לבית. בנוסף לכך, נקבע כי על הרב לשלם ערבות כספית בסך 800 אלף שקלים וכן הוצא נגד הרב צו עיכוב יציאה מן הארץ.

הפרקליטות והמשטרה ערערו על ההחלטה ובמהלך הדיון בעניינו של הרב ברלנד במחוזי הן הציגו מסמכים המוכיחים כי קיים חשש גבוה שהרב יימלט לחו"ל. בין היתר הן תהו כיצד ניתן לשחרר את החשוד שדילג בין שלוש יבשות לחלופת מעצר לאחר שהוגשה נגדו הצהרת תובע. "יש לרב יכולת לגייס סכומי כסף גדולים ולוותר עליהם במקרה הצורך או להשיג טייס פרטי (מתייחס לטיסות שנערכו בתוך יבשת אפריקה, א"ס). החשש מהימלטות כבר התממש בהולנד", טענו.

לקריאה נוספת:
"ישיבה במרקש ותפילות במכרות זימבבואה": ברלנד מסביר את מסע ההימלטות
הרב ברלנד הוקלט מתוודה: "אנסתי אותה, הבינה שזו שליחות אלוקית"
מתלוננת נגד הרב ברלנד ניתקה קשר עם המשטרה: "אולי קיבלה דמי שתיקה"

הרב אליעזר ברלנד, בית המשפט השלום בראשון לציון. 25 ביולי 2016. ניב אהרונסון
הרב ברלנד, בהארכת מעצר קודמת/ניב אהרונסון

הסנגורית, עו"ד רחל תורן, ציינה כי רב פקד בדימוס במשטרת ישראל הסכים לפקח על הרב, וזאת בנוסף לשני המפקחים שהוצעו בדיון אתמול. עו"ד תורן אף טענה במהלך הדיון כי העבירות המיוחסות לרב אינן חמורות כפי שניתן ללמוד מדברי נציגי המשטרה.

היא אמרה כי הרב כופר בעבירות המין המיוחסות לו, ושלפחות באחד המקרים שבהם הוא נחשד, נכח בעלה של המתלוננת ליד הדלת. גם בנוגע לתלונה נוספת טענה עו"ד תורן כי אנשים שנכחו במקום בשעת ביצוע המעשה דחו את הטענות נגד הרב. אך טענותיה לא התקבלו ושופטת בית המשפט המחוזי מיכל ברנט החליטה להאריך את מעצרו של הרב בשלושה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully