וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העד המרכזי נגד הרב ברלנד: "עברה עלינו שואה. נילחם על האמת"

8.6.2016 / 9:04

האיש שראה במו עיניו את הרב מחסידות ברסלב רוכן עירום על תלמידיו שובר שתיקה. "רמסו אותנו מכל הכיוונים", אמר לוואלה! NEWS. במקביל, אומרים מקורבי הרב כי הוא חזר בו

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

בווידאו: מאות הפגינו מול שגרירות דרום אפריקה נגד מעצר הרב ברלנד

העד המרכזי נגד הרב ברלנד החשוד בעבירות מין שובר שתיקה. יותר משלוש שנים אחרי שחשף את הפרשה שזעזעה את קהילת "שובו בנים" של חסידות ברסלב, איתי נחמן שלום, העד המרכזי בפרשת הרב ברלנד, החליט לדבר. "רמסו אותנו מכל הכיוונים", אמר בריאיון לוואלה! NEWS. "שואה פרטית עברה עלינו ותקוותנו היחידה נשואה לשוכן במרומים. הדמעות שלנו נשפכו כמים אבל ייאוש אינו בנמצא כלל. אנחנו נילחם על האמת – גם במחיר חיינו".

שלום, חסיד לשעבר של הרב אליעזר ברלנד, ראש קהילת "שובו בנים", פוצץ את הפרשה הדרמטית שבמסגרתה נחשד הרב בביצוע עבירות מין בנשות קהילתו. "לא ננוח ולא נשקוט", הוסיף שלום. "לא באיומים ולא במכות. כל מי שפוגע בנו – זו מצווה גדולה לנו".

לפני חודשיים נעצר הרב ברלנד ביוהנסבורג, בירת דרום אפריקה. אחרי חודש וחצי חתם הרב על מסמך הסגרתו לארץ, אך ההליך בפועל מתעכב. גורמים בסביבתו אמרו כי ההסגרה נמנעה ברגע האחרון מאחר ש"שר המשפטים המקומי בדרום אפריקה התמהמה, לא ברור מדוע, לחתום עליה. בינתיים, הצליחו לשכנע את הרב לחזור לאפשרות הערעור בבית המשפט ולהתנגד להסגרה וכך קרה". אולם לא בטוח שהתנגדותו כעת להסגרה תסייע לו.

לקריאה נוספת:
הרב אליעזר ברלנד: "החלטתי מרצוני הטוב לחזור לארץ"
קשר השתיקה נסדק: פרשות מין פרצו את מחסום התקשורת החרדית
"הוא זכאי, זאת רדיפה": בנו של ברלנד יוצא לראשונה להגנת אביו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל מי שפוגע בנו – זו מצווה גדולה לנו". שלום/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלום היה אחד מהחסידים הנלהבים של הרב הכריזמטי והיה בתוך מעגל הצעירים שרדפו בהערצה אחרי הרב לכל מקום. הוא נהג לארוב לרב במשך שעות מחוץ לביתו בביתר עילית ובאחד הלילות, כך סיפר, הוא עלה על מרזב מחוץ לבית כדי לראות את הרב עוסק בתפילה ובלימוד. לטענתו, גילה את הרב מעורטל, "רוכן מעל תלמידה וזז למעלה ולמטה".

המראות טלטלו אותו וגרמו לו למשבר אמוני קשה. "אמרתי לעצמי או שהוא הכי צדיק או שהוא הכי רשע", סיפר בעבר. השמועות על מה שראה באותו הלילה התפשטו כאש בשדה קוצים בתוך הקהילה וברחוב החרדי וימים בודדים לפני שנפתחה חקירה רשמית במשטרה, הצליח הרב להימלט מהארץ ומאז שהה ביעדים רבים ברחבי העולם. בידי המשטרה ארבע תלונות של נשים שהשתייכו לקהילתו וטענו כי הרב הטריד אותן מינית. למשטרה יש גם שני תיקים נוספים המייחסים לרב לכאורה קשר מסוים לאלימות שהפעילו בעבר חסידיו.

על חשיפת הפרשה הוא כמעט שילם בחייו. הוא הפך נתון לאיומים קשים, הטרדות בלתי פוסקות ואף אלימות קשה שהופעלה נגדו בשני מקרים. הוא נאלץ לעבור דירה יחד עם משפחתו מירושלים לצפת, שם הוא רחוק ממוקד החסידות. לטענתו, בראש השנה כשביקר בקברו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה תקפו אותו באלימות קבוצה של אנשי הקהילה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חזר בו מההסגרה". ברלנד ביוהנסבורג/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully