וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אליעזר ברלנד: "החלטתי מרצוני הטוב לחזור לארץ"

27.5.2016 / 18:55

רגע לפני הסגרתו מהכלא בדרום אפריקה שיגר הרב החשוד בעבירות מין מסר לתלמידיו, ובו הבהיר כי החתימה על מסמך ההסגרה הייתה החלטתו הבלעדית וביקש להודות לרבה? של מגדל העמק המסייע לו. "יהיו ניסים ונפלאות"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

(תומכי הרב ברלנד מפגינים מול שגרירות דרום אפריקה, בחודש שעבר)

רגע לפני שהוא חוזר לארץ במסגרת הליך ההסגרה נגדו, שיגר הרב אליעזר ברלנד מסר מהכלא בדרום אפריקה. "החלטתי מרצוני הטוב לחזור לארץ", כתב ראש קהילת "שובו בנים", החשוד בעבירות מין, במכתב שהעביר לתלמידיו בארץ. "ההחלטה כבר התגבשה בראש חודש ניסן ואז התחלתי לגשש איך לבקר את הפרקליטות ואיך לבטל את האשמות, ועכשיו אני כבר על הדרך".

ברלנד התייחס גם לפעילותו של הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק, שטס בתקופה האחרונה פעמיים לדרום אפריקה, כדי לשכנע אותו לחזור לארץ בתמורה לכך שיפעל לתנאים טובים עבורו. "לרב גרוסמן יש את הקשרים הכי טובים היום עם הפרקליטות, השוטרים ובית הסוהר", כתב. "הוא עובד במסירות נפש למעני שאני לא אהיה עצור יותר מכמה ימים ויהיו ניסים ונפלאות". בסיום כתב כי "זאת דעתי הבלעדית וההחלטה הזו לשוב ארצה יצאה אך ורק ממני לבד".

לקריאה נוספת:
קשר השתיקה נסדק: פרשות מין פרצו את מחסום התקשורת החרדית
"הוא זכאי, זאת רדיפה": בנו של ברלנד יוצא לראשונה להגנת אביו
מאות הפגינו מול שגרירות דרום אפריקה נגד מעצר הרב ברלנד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברלנד בבית משפט בדרום אפריקה, בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

השבוע חתם ברלנד על מסמך הסגרתו לארץ. הליך ההסגרה יושלם בימים הקרובים, ובכך יגיע לסיומו מסע הבחירה של ברלנד, הנמשך זה יותר משלוש שנים. עדיין לא ברור תאריך ההסגרה המדויק אך חתימתו על המסמך מקצרת את ההליך המשפטי. בעצם חתימתו ויתר למעשה הרב ברלנד על הליך הערעור שהגיש בבית המשפט המקומי בדרום אפריקה, שהיה עלול להיגרר חודשים רבים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתבו של ברלנד לתלמידיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

חסידי הרב ברלנד הבהירו בתקופה האחרונה כי אם "המשטרה תתנהג לרב בכבוד הראוי למנהיג רוחני - הם יכבדו את מערכת אכיפת החוק באותה מידה. אם יזלזלו ברב, יאזקו אותו ביציאה מהמטוס ויעשו דברים דומים שלא תואמים את הכבוד של רב בישראל - נפעל בהתאם ונדאג להדיר שינה מעיניהם של קציני ושוטרי משטרת ישראל".

לפני שלוש שנים פתחה המשטרה בחקירה נגד הרב בעקבות תלונות על ניצול מיני של נשים שביקשו את ברכתו ועצתו. בעקבות כך, הוא נמלט מהארץ והסתובב ביעדים רבים בעולם. לאחרונה הוא נעצר בדרום אפריקה בעקבות בקשת הסגרה מצד ישראל והוא ממתין להכרעת בית המשפט המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully