וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו מול שגרירות דרום אפריקה נגד מעצר הרב ברלנד

25.4.2016 / 11:16

חסידיו של הרב העצור בדרום אפריקה ומבוקש בישראל בגין עבירות מין מחו על מעצרו מחוץ למבנה השגרירות ברמת גן. הקונסול יצא לתמוך בהם: "אין לי סמכות לשחררו, אבל אני יכול לעזור אם הוא זכאי"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

כ-700 מחסידיו של הרב אליעזר ברלנד הפגינו הבוקר (שני) מחוץ לשגרירות דרום אפריקה בישראל הממוקמת ברמת גן - זאת במחאה על מעצרו של מנהיגם הרוחני, החשוד בישראל בעבירות מין. בעקבות החשדות נגד מנהיג קהילת "שובו בנים" הוא נמלט מהארץ לפני כשלוש שנים. לאחרונה הוא נעצר בדרום אפריקה בעקבות בקשת הסגרה מצד ישראל, והוא ממתין להכרעת בית המשפט.

מוסא מראווה, קונסול דרום אפריקה בישראל, יצא לקהל המפגינים. "אני באתי לכאן כי אני מבין ללבם", אמר. "אין לי את הסמכות לשחרר את הרב, אבל אני בהחלט יכול לעזור אם הרב זכאי וריך להשתחרר". דוד שיינברג, מחסידיו של הרב, שנכח בפגישה עם הקונסול, סיפר לוואלה! NEWS כי "אמרנו לו שהרב נמצא במצב קשה, שהבריאות שלו מידרדרת ושהוא צריך את הטיפול התרופתי הבסיסי.

לדבריו, "אמרנו שהוא לא חייב להיות בכלא ושאפשר להכניס אותו למעצר בית. הוא אמר שיכתוב תצהיר למדינה והסביר שאם הוא חף מפשע אז ישחררו אותו. אנחנו דואגים למצב בריאותו. בארץ רוצים להכפיש ואותו. אני לא חושב שזה הפתרון. הרב הוא בעל הבית והוא יחליט בעצמו מתי לחזור. בינתיים צריך לדאוג למצבו שם".

לקריאה נוספת בנושא
דרום אפריקה: הרב ברלנד יישאר במעצר עד להחלטה על הסגרתו
"מקווים שהרב יחגוג איתנו": חסידי ברלנד טסים בהמוניהם ליוהנסבורג
עטוף בטלית ובתפילין: הרב ברלנד תועד בבית המשפט ביוהנסבורג

הפגנה כנגד תנאי מעצרו של הרב ברלנד, מול שגרירות דרום אפריקה, רמת גן. מאצ'י הוף
חסידיו של ברלנד מחוץ לשגרירות דרום אפריקה ברמת גן, הבוקר/מאצ'י הוף
שגריר דרום אפריקה מוסא מאראוו בהפגנה למען הרב ברלנד מחוץ לבניים השגרירות. יקי אדמקר באמצעות מצלמת הטלפון החכם - וואווי, יקי אדמקר
השגריר בהפגנה, הבוקר/יקי אדמקר, יקי אדמקר באמצעות מצלמת הטלפון החכם - וואווי

בני מחלב, אחד ממארגני ההפגנה, אמר כי חסדיו של ברלנד יצאו להפגנה "אחרי שהושב בחג הפסח במעצר בצינוק, כאחרון הפושעים, בצו שופט שלא התחשב בגילו ובחוות הדעת הרפואיות".

אחד החסידים בהפגנה אמר: "לא ייאמן שרוצחים שברחו מישראל לדרום אפריקה והיה נגדם צו הסגרה שוחררו שם אחרי שבוע. משלמים שם שוחד עצום כדי שהרב ברלנד יישאר במעצר ושכל יום יעבירו אותו בית כלא אחר". ברלנד, לטענת חסידיו, שוהה במעצר בתנאים מחפירים וכי העבירו אותו כלא כבר ארבע פעמים. "הרב יושב בתא מטר על מטר, בלי מיטה, בלי אוכל", הם טוענים.

(עדכון ראשון: 8:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully