וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עטוף בטלית ובתפילין: הרב ברלנד תועד בבית המשפט ביוהנסבורג

14.4.2016 / 17:36

הרב החשוד בעבירות מין הגיע לדיון בדרום אפריקה. בית המשפט קבע דיון נוסף בעניינו בשבוע הבא, ועד אז הוא יישאר במעצר, ולא בבית חולים, כפי שהיה עד כה. רופאו יורשה לבקרו בשל מצבו הרפואי

צילום: שובו בנים אינטרנשיונל, עריכה: קשת סידי

(הרב ברלנד, בנובמבר, במסר לחסידיו)

הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" של חסידות ברסלב, שחשוד בעבירות מין, הגיע היום (חמישי) לדיון במעצרו בדרום אפריקה. בדיון, שהיה אמור להתחיל בשעה 11:00 ועוכב, הוחלט לקבוע דיון נוסף בעניינו בשבוע הבא. בית המשפט קבע לבסוף כי ברלנד יישאר במעצר רגיל עד לדיון הבא ולא בבית חולים כפי שהיה עד כה. הרופא האישי שלו יורשה לבקרו בשל מצבו הרפואי הירוד. במהלך הדיון תועד הרב לראשונה זה זמן רב כשהוא עטוף בטלית ותפילין.

חסידי הרב אמרו בעקבות דחיית הדיון: "אנחנו מקווים שיידחה שוב ושוב, שהרב ישוחרר סופית ושיהיו ניסים ונפלאות". במהלך הדיון צפויות היו להתקבל החלטות בעניין תנאי מעצרו של הרב, וייתכן גם בעניין סוגיית הסגרתו לישראל. שניים ממקורביו שנעצרו עמו שוחררו בסוף השבוע. עיתונאי מקומי אמר השבוע לוואלה! NEWS כי "הרבה שאלות עדיין נותרו פתוחות גם אחרי המעצר של הרב". לטענתו, "היו מקרים שמבוקשים קנו כאן את מערכת המשפט".

הרב ברלנד נמלט מהארץ לפני שלוש שנים בעקבות חשדות שהטריד מינית נשים מקהילתו. במשך חודשים הוא הצליח לחמוק ממעצר, עד שנתפס ביוהנסבורג בשבוע שעבר. במסגרת מסע הבריחה שלו הוא ביקר בארצות הברית, שוויץ, הולנד, זימבבואה ומרוקו. לדרום אפריקה הוא הגיע לאחר שביולי 2015 פסק בית המשפט העליון בהולנד כי הוא יוסגר לישראל, דבר שהוביל לבריחתו.

עוד בוואלה! NEWS:
הרב ברלנד במסר ראשון מאז מעצרו: "תתפללו, יהיו ניסים ואשתחרר"
גורש מזימבבואה, נמלט מהולנד ונתפס בדרום אפריקה: מסעותיו של הרב הנעלם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב ברלנד, היום בבית המשפט/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישהה במעצר רגיל ולא בבית משפט/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully