וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב ברלנד במסר ראשון מאז מעצרו: "תתפללו, יהיו ניסים ואשתחרר"

13.4.2016 / 0:05

הרב הנמלט אליעזר ברלנד שנעצר בסוף השבוע בדרום אפריקה בחשד לעבירות מין בישראל, שלח מסר לחסידיו לקראת דיון בעניינו ביום חמישי. הוא ביקש מהם לא להגיע לבית המשפט, אלא להשקיע זמנם בתפילות: "לא לישון, ללמוד ולהתפלל"

צילום: שובו בנים אינטרנשיונל, עריכה: קשת סידי

(הרב ברלנד, בנובמבר, במסר לחסידיו)

הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" של חסידות ברסלב, שחשוד בעבירות מין, העביר אתמול (שלישי) מסר לחסידיו, לראשונה מאז נעצר בסוף השבוע האחרון בדרום אפריקה. במסר התייחס לדיון שצפוי להתקיים ביום חמישי בעניינו. מאז מעצרו, שוהה הרב בבית חולים מקומי תחת אבטחה כבדה.

"מבקשים שאף אחד לא יבוא לבית המשפט ביום חמישי, זה רק יכול להזיק", אמר הרב לחסידיו. "כולם יגידו באותו היום תיקון הכללי". הרב ביקש מחסידיו ללמוד שבעה דפי גמרא לזכותו: "לא לישון בשתי הלילות האלה (שלישי ורביעי, י"א), ללמוד ולהתפלל ויהיו ניסים ונפלאות והרב ישוחרר".

לקריאה נוספת:
גורש מזימבבואה, נמלט מהולנד ונתפס בדרום אפריקה: מסעותיו של הרב הנעלם
הרב ברלנד נעצר בדרום אפריקה; "נילחם על חפותו"
"נמלט מהחוק": הקהילה היהודית בדרום אפריקה קוראת לרב ברלנד לעזוב

הרב ברלנד ממקום מסתורו: "רק קריאת שמע תפסיק את האינתיפאדה". צילום מסך
"יהיו ניסים ונפלאות והרב ישוחרר". הרב ברלנד/צילום מסך

טרם ברור אם בכוונת המשטרה המקומית להביא את הרב ברלנד לדיון ביום חמישי בשל מצבו הרפואי הירוד. במהלך הדיון צפויים להתקבל החלטות בעניין תנאי מעצרו של הרב, וייתכן גם בעניין סוגיית הסגרתו לישראל. שניים ממקורביו שנעצרו עמו שוחררו בסוף השבוע. עיתונאי מקומי אמר היום לוואלה! NEWS כי "הרבה שאלות עדיין נותרו פתוחות גם אחרי המעצר של הרב". לטענתו, "היו מקרים שמבוקשים קנו כאן את מערכת המשפט".

הרב ברלנד נמלט מהארץ לפני שלוש שנים בעקבות חשדות נגדו שהטריד מינית נשים מקהילתו. במשך חודשים הוא הצליח לחמוק ממעצרי המשטרה, עד שנתפס ביוהנסבורג בשבוע שעבר. במסגרת מסע הבריחה שלו הוא ביקר בארצות הברית, שוויץ, הולנד, זימבבואה ומרוקו. לדרום אפריקה הוא הגיע לאחר שביולי 2015 פסק בית המשפט העליון בהולנד כי הוא יוסגר לישראל, דבר שהוביל לבריחתו.

(עדכון ראשון: 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully