וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הרב ברלנד נעצר בדרום אפריקה; "נילחם על חפותו"

הרב החשוד שנמלט לפני שלוש שנים מישראל לאחר שנפתחה נגדו חקירה בחשד לביצוע עבירות מין, נעצר ביוהנסבורג יחד עם כמה ממקורביו. חסידיו: "הוא הבין לאחרונה שהחבל מתהדק סביבו, ויצא ממקום שהותו רק לחתונות ולפורים"

צילום: שובו בנים אינטרנשיונל, עריכה: קשת סידי

הרב אליעזר ברלנד, החשוד בעבירות מין בישראל ונמלט לפני כשלוש שנים מהמדינה, נעצר היום (חמישי) ביוהנסבורג שבדרום אפריקה יחד עם כמה ממקורביו. עו"ד שרון נהרי שמייצג אותו והביא לשחרורו ממעצר באמסטרדם בעבר, מסר: "אנחנו נילחם על חפותו גם כעת". הרב ברלנד, שכיהן כראש קהילת "שובו בנים" בירושלים, שוהה ביוהנסבורג בחודשים האחרונים. לאחר מסע בכמה מדינות, ובהן ארצות הברית, שוויץ, הולנד, זימבבואה ומרוקו, הוא התמקם בדרום אפריקה. בחודשים האחרונים המשטרה המקומית ניסתה לעצור אותו כמה פעמים, אך בכל פעם הצליח להימלט.

לדברי חסידיו של ברלנד, הוא היה ממעט לצאת ממקום שהותו בגלל שידע כי המשטרה דולקת אחריו. "בתקופה האחרונה, כשהרב הבין שהחבל מתהדק סביבו, הוא יצא רק כדי לערוך חתונות של תלמידים ולחגיגת חג הפורים האחרון", אמרו לוואלה! NEWS. "רק אתמול הוא ערך חתונה של אחד מהחסידים". לדבריהם, הוא נעצר לאחר שיצא ממקום שהותו לבדיקות רפואיות.

כעת, הם מקווים שהרב שוב יצליח להימלט מן הרשויות, כפי שעשה לא אחת בעבר. "תמיד הרב הצליח להפתיע, מקווים שגם הפעם", אמרו.

עוד בנושא:
ברלנד חגג יום הולדת עם חסידיו ביוהנסבורג: "בקרוב ינהיג את עם ישראל"
ממקום מסתורו בחו"ל: הרב ברלנד הורה לחסידיו להיכנס לקבר יוסף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצליח לחמוק מהרשויות ונמלט מהמדינה לפני שהועמד לדין. ברלנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביולי 2015, לאחר שבית המשפט העליון בהולנד פסק שברלנד יוסגר לישראל, נמלט הרב מהרשויות במהלך מעצר בית וברח מהיבשת לדרום אפריקה, ככל הנראה באמצעות דרכון מזויף. באמצעות מקורביו, העביר אז הרב מסר ובו דרש מחסידיו השוהים בהולנד לעזוב את המקום בתוך יממה.

ברלנד הסתתר במשך כמה שבועות והגיע לדרום אפריקה. לאחר שקיבל את הדרכון הדיפלומטי, כמה מתלמידיו שהצטרפו למסעותיו בעולם קבעו את מגוריהם במקום. בנוסף אליהם, מגיעים תלמידים אל המקום שבו הוא שוהה כדי להיות במחיצתו בשבתות ובחגים.

לפני כחודשיים, שבועות אחדים לאחר שקיבל דרכון דיפלומטי, לוואלה! NEWS נודע כי הקהילה היהודית במדינה קראה לו לעזוב. רבה הראשי של דרום אפריקה ושורת ארגונים יהודיים דרשו כי יחזור לישראל באופן מידי. "הקהילה היהודית בדרום אפריקה קוראת לרב אליעזר ברלנד לחזור לישראל באופן מידי כדי לעמוד בפני החשדות החמורים נגדו, שבגינם עומד נגדו צו מעצר", נמסר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עו"ד שרון נהרי, בית משפט השלום, ראשל"צ, מאי 2015. ניב אהרונסון
ייצג את ברלנד גם באמסטרדם. עו"ד נהרי/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully