וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורש מזימבבואה, נמלט מהולנד ונתפס בדרום אפריקה: מסעותיו של הרב הנעלם

8.4.2016 / 0:27

מעצרו של הרב ברלנד החשוד בביצוע עבירות מין הוא לא הסוף – כך לפחות מתעקשים חסידיו, שהלכו אחריו למסע חובק עולם וראו אותו חומק מידי הרשויות גם ברגעים שבהם נדמה כי הדבר בלתי אפשרי. האפשרות שיוסגר לא מדאיגה אותם: "זו עדיין לא תהיה המילה האחרונה"

צילום: שובו בנים אינטרנשיונל, עריכה: קשת סידי

במשך שבועות ארוכים ניסתה המשטרה המקומית בדרום אפריקה לאתר את הרב אליעזר ברלנד, ראש קהילת 'שובו בנים' של חסידות ברסלב בישראל, החשוד בעבירות מין. במהלך החודשים האחרונים, עד למעצרו אמש (חמישי), הצליח יחד עם חסידיו להימלט מציפורני החוק ולחמוק ממעצרי המשטרה גם כשזו הייתה במרחק מטרים אחדים ממנו. גם אתמול, לאחר שנתפס, לדברי מקורביו, בבדיקות בבית חולים, הם משוכנעים כי ההמשך עוד יבוא. "הרב היה בבדיקות והם ניצלו את זה על מנת לעצר אותו יחד עם כמה ממקורביו ששהו עמו. המעצר של הרב היום זה לא הסוף, עוד תופתעו", מסרו לוואלה! NEWS.

באחד מניסיונות המעצר בחודש ינואר, הגיעה המשטרה לבית הארחה שבו שהה ובמקום התפתחה מהומה עם חסידיו במטרה ליצור הסחה ולהבריח אותו. "הם היו עם אקדחים שלופים, זה היה נראה כמו מבצע של הימ"מ", סיפר אחד מהנוכחים לוואלה! NEWS. מקורבי הרב הצליחו להוציא אותו מדלת צדדית והרב הוריד פרופיל למשך שבוע – אך לא עזב את המדינה. זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה המשטרה המקומית חיפשה את הרב, אבל שיטות הבריחה שלו ושל מקורביו השתכללו מפעם לפעם.

עוד בנושא:
"נמלט מהחוק": הקהילה היהודית בדרום אפריקה קוראת לרב ברלנד לעזוב
ברלנד חגג יום הולדת עם חסידיו ביוהנסבורג: "בקרוב ינהיג את עם ישראל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוגג את יום הולדתו ה-79 ביוהנסבורג - במנוסה. הרב ברלנד, ינואר/מערכת וואלה!, צילום מסך
חסידיו רואים בו דמות אב ומוכנים להסתכן כדי לסייע לו לחמוק מהרשויות. בשלוש השנים האחרונות, הוא הספיק לעבור בפלורידה, בשוויץ, במרוקו, בזימבבואה, בדרום אפריקה, בהולנד ובמדינות נוספות בעולם

לפני שלוש שנים, בעקבות חשדות על כך שהטריד מינית נשים מקהילתו, נמלט הרב ברלנד מהארץ. דווקא בשיא כוחו, אחרי שהוביל כנס בנוכחות אלפים באצטדיון וינטר ברמת גן, התקבל על ידי גדולי הרבנים החרדים ועשרות נהרו לביתו כדי לקבל את ברכתו - קיבלה המשטרה את המידע לפיו הרב הטריד לכאורה נשים מקהילת "שובו בנים". הקהילה, שספגה מהלומות פנים-חרדיות בשנים שקדמו, הוכתה בהלם גדול. החסידים הכחישו וטענו שמדובר ברדיפה, והרב שהנהיג כ-900 משפחות בישראל נמלט מהארץ ללא הודעה מוקדמת.

מסע הבריחה נמשך עד אתמול. חסידיו של הרב רואים בו דמות אב ומוכנים להסתכן כדי לסייע לו לחמוק מרשויות החוק. בשלוש השנים האחרונות, הספיק המנהיג הרוחני הנערץ לעבור בפלורידה, בשוויץ, במרוקו, בזימבבואה, בדרום אפריקה, בהולנד ובמדינות נוספות בעולם. מזימבבואה הוא גורש בגין הפרת חוקי ההגירה, בדרום אפריקה, שם שהה גם לפני כשנתיים, הצליח לחמוק מהמשטרה במרדף רחוב שבו השתתפו לפחות שלושה רכבים ובעת נחיתתו באמסטרדם שבהולנד נעצר. אף שבית המשפט קבע שהרב יוסגר לארץ, הרב ומקורביו הצליחו להערים על המשטרה ונעלמו. אחד מחסידיו של הרב טען כי "לא ברור איך הם הצליחו לברוח. יש שמועות שהם השיגו מטוס פרטי עם דרכונים מזויפים או ברחו ברכב, ואז באזור אחר הסתייעו במטוס. שום דבר מזה לא ודאי עד היום".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוגג את פסח 2013 במרוקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז הבריחה מהולנד בקיץ האחרון, מיעטו מקורביו להשתמש בטלפונים סלולריים וניתקו קשר עם הקהילה בישראל. במשך שלושה שבועות, איש לא ידע על מקום הימצאו של ברלנד. "היו עם הרב שלושה או חמישה אנשים ונסעו דרך ארוכה עד שחזרו לדרום אפריקה", סיפרו מקורביו. לפי נחמן ברלנד, בנו של הרב, אביו נכנס לדרום אפריקה לאחר שהשיגו עבורו דרכון דיפלומטי שלכאורה מעניק לו חסינות - אך גם זה לא הועיל לו.

בשנים שחלפו, נשארו רוב חסידיו בתוך הקהילה והנותרים עזבו אותה ואת דרכו של ברלנד, שהיה עד אז מנהיגם הבלתי-מעורער. נעשו ניסיונות למכור את המבנים שבבעלות הקהילה, וספרי החשבונות של עמותות הקהילה העלו חשד למעילות ענק. הגרעין הקשה של חסידי הרב, עדיין מאמין שמתנהלת נגדו רדיפה אכזרית על ידי המשטרה בישראל, ומוכן להתייצב לצדו בכל זמן שיידרש. ספק אם הרב ברלנד יצליח לחמוק פעם נוספת מרשויות החוק בדרום אפריקה. ואולם, חסידיו מתעקשים: "גם אם יוסגר, עדיין לא נאמרה המילה האחרונה".

(עדכון ראשון: 22:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully