וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה: הרב ברלנד יישאר במעצר עד להחלטה על הסגרתו

22.4.2016 / 0:06

בית המשפט ביוהנסבורג קבע כי מנהיג קהילת "שובו בנים", המבוקש בגין הטרדה מינית, לא ישוחרר למעצר בית, ככל הנראה במטרה למנוע את הברחתו. חסידיו יערכו עצרת תפילה: "יהיה מהפך ונסים גדולים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תנאים מחפירים". הרב ברלנד בבית המשפט ביוהנסבורג/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית המשפט ביוהנסבורג שבדרום אפריקה קבע אתמול (חמישי) כי הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים", הדרוש לחקירה בישראל בגין תלונות על הטרדה מינית, יישאר במעצר עד להחלטה הנוגע להסגרתו לישראל. חסידיו התאכזבו מההחלטה, לאחר שציפו כי ברלנד ישוחרר למעצר בית, וכך יוכלו לשהות לצדו במהלך הפסח.

כמו כן, החלטת השופטים מנעה לעת עתה את האפשרות שחסידי הרב ינסו להבריח אותו למדינה אחרת, שעמה אין לישראל הסכם הסגרה. לאחר שנעצר ברלנד בהולנד ושוחרר למעצר בית, הוא הוברח על ידי חסידיו לדרום אפריקה. עד כה, עבר המנהיג הרוחני הכריזמטי בשוויץ, במרוקו, בזימבבואה, במיאמי, בהולנד, בדרום אפריקה ובמדינות נוספות בעולם, וההחלטה האחרונה סוללת את הדרך להסגרתו לישראל לאחר יותר משלוש שנים.

עוד בוואלה! NEWS:
"מקווים שהרב יחגוג איתנו": חסידי ברלנד טסים בהמוניהם ליוהנסבורג
עטוף בטלית ובתפילין: הרב ברלנד תועד בבית המשפט ביוהנסבורג
הרב ברלנד במסר ראשון מאז מעצרו: "תתפללו, יהיו ניסים ואשתחרר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל התפילות לא יהיו לשווא". חגיגות יום ההולדת של ברלנד ביוהנסבורגכ/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההחלטה הסופית על הסגרתו של ברלנד צפויה להתקבל בתקופה הקרובה, בתום סדרת דיונים משפטיים נפרדים בנושא. יותר ממאה מחסידיו טסו בשבוע האחרון ליוהנסבורג כדי לשהות לצדו במהלך החג. הם הצטרפו לקבוצת חסידים ששוהה במקום תקופה ארוכה.

בימים האחרונים הם העידו כי הרב שוהה במעצר תחת "תנאים מחפירים", כלשונם. אנשי הקהילה מתכננים לערוך עצרת תפילה גדולה בסוף חג הפסח במערת המכפלה בחברון. "כל התפילות לא יהיו לשווא. יהיה מהפך ויהיו נסים גדולים", מסר אחד מחסידי הרב.

(עדכון ראשון: 19:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully