וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקווים שהרב יחגוג איתנו": חסידי ברלנד טסים בהמוניהם ליוהנסבורג

20.4.2016 / 9:00

יותר ממאה אנשי קהילת "שובו בנים" מתכוונים לטוס לדרום אפריקה כדי לשהות שם בפסח לצד רבם הנערץ, החשוד בעבירות מין, ועצור במדינה. "אנחנו טסים באי ודאות מוחלטת אבל מלאים באמונה שהרב יחגוג אתנו את החג", אמרו

צילום: שובו בנים אינטרנשיונל, עריכה: קשת סידי

(הרב ברלנד ממקום מסתורו: "רק קריאת שמע תפסיק את האינתיפאדה", נובמבר האחרון)

יותר ממאה חסידי ברסלב מקהילת "שובו בנים" מתכוונים להמריא לקראת חג פסח לדרום אפריקה כדי לשהות שם לצד רבם הנערץ, הרב אליעזר ברלנד, החשוד בעבירות מין ועצור ביוהנסבורג. הם יצטרפו ל-200 חסידים ששוהים בתקופה האחרונה בכפרים הסמוכים ליוהנסבורג אף שאינם יודעים אם הרב ישוחרר עד החג ממעצרו.

הרב ברלנד, מנהיג כריזמטי של קהילה ירושלמית המשתייכת לחסידות ברסלב, מבוקש לחקירה בישראל בגין תלונות על הטרדה מינית, והוא אינו שב מחשש כי ייעצר לאחר החקירה. ברלנד נעצר ביוהנסבורג לפני כשבועיים. ביום חמישי שעבר קבע בית המשפט המקומי כי הרב ירצה את עונשו בבית מעצר חרף מצבו הבריאותי. ביום חמישי צפויים השופטים לדון פעם נוספת בתנאי מעצרו וייתכן גם בתנאי ההסגרה.

בימים האחרונים שיגרו חסידיו זה לזה הודעות טקסט שבהן הפצירו לקרוא את התפילה המכונה "תיקון הכללי", ואמרו כי הם "מקווים שהרב ישוחרר ממעצר עד ליל הסדר". חלק מהחסידים שהמריאו או מתכוונים לטוס לדרום אפריקה בערב או במהלך החג רכשו כרטיסי טיסה עוד לפני מעצרו של הרב, אך גם לאחר המעצר, הם נמנעו מלבטל את הכרטיסים. אחד החסידים אמר לוואלה! NEWS: "אנחנו טסים באי ודאות מוחלטת אבל מלאים באמונה שהרב יחגוג אתנו את החג".

עוד באותו נושא:
עטוף בטלית ובתפילין: הרב ברלנד תועד בבית המשפט ביוהנסבורג
הרב ברלנד במסר ראשון מאז מעצרו: "תתפללו, יהיו ניסים ואשתחרר"
גורש מזימבבואה, נמלט מהולנד ונתפס בדרום אפריקה: מסעותיו של הרב הנעלם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מלאים באמונה שהרב יחגוג איתנו". הרב ברלנד בבית המשפט ביוהנסבורג, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב"שובו בנים", הקהילה שבראשה עומד ברלנד, מספרים כי "כל החסידים מתכננים לשהות בכפרים סמוכים ליוהנסבורג". לדברי תלמידי הרב ברלנד, "יגיעו עוד חסידים לשביעי של פסח, כמובן בהתאם להתפתחויות". אם מנהיגם הרוחני ישוחרר ממעצר, הוא יצטרף לחסידיו וישהה עמם בכפרים הסמוכים ליוהנסבורג.

נתן, אחד מחסידי הרב שנוסע לחג הפסח, אמר כי "עברה שנה קשה שבה הרב נאלץ לנדוד ממקום למקום. אבל היכן שהרב יהיה - אנחנו נצטרף אליו. בכל מחיר. בשבילנו שום דבר מהפרשה לא קיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully