וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא זכאי, זאת רדיפה": בנו של ברלנד יוצא לראשונה להגנת אביו

26.4.2016 / 15:00

נחמן ברלנד, בנו של הרב העצור בדרום אפריקה ומבוקש בישראל בחשד לעבירות מין, שבעבר הסתכסכך עם אביו אמר לוואלה! NEWS: "מקווה שישתחרר במהרה". מדובר בהתבטאות ראשונה של בן משפחה מאז נחשפה הפרשה

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

נחמן ברלנד, בנו של הרב אליעזר ברלנד החשוד בהטרדה מינית, יוצא להגנת אביו העצור בדרום אפריקה שמחכה להחלטה בעניין הסגרתו לישראל. "הרב זכאי", אמר היום (שלישי) לוואלה! NEWS בנו של מנהיג קהילת 'שובו בנים' של חסידות ברסלב בישראל. "זו רדיפה של 100% נגדו. אנחנו כאובים מאד מהמצב ומקווים שהרב ישתחרר במהרה".

מדובר בהתבטאות ראשונה של אחד מבני משפחתו של ברלנד מאז נחשפה הפרשה. היא נחשבת למפתיעה לנוכח העובדה שנחמן הודח על ידי אביו מתפקידים ניהוליים בישיבה. הדחתו הגיעה בעקבות הפרסומים ולפיהם הוא השתלט על חייו של אביו ואף הכריח אותו לעשות כרצונו במשך תקופה ארוכה. מאז, האב ובנו הסתכסכו, ונחמן אף הקים קהילה משלו בביתר עילית.

לקריאה נוספת בנושא
מאות הפגינו מול שגרירות דרום אפריקה נגד מעצר הרב ברלנד
דרום אפריקה: הרב ברלנד יישאר במעצר עד להחלטה על הסגרתו

נחמן ברלנד בפגנה למען הרב ברלנד ברמת גן. יקי אדמקר באמצעות מצלמת וואווי, יקי אדמקר
הרב נחמן ברלנד ברמת גן בהפגנה למען אביו/יקי אדמקר, יקי אדמקר באמצעות מצלמת וואווי

מתנגדיו טענו כי הוא היה בין האנשים שדאגו לפרסום החשדות נגד אביו מצד כמה נשים. ברלנד הבן כמובן הכחיש את הטענות, אך אלו גרמו לתסיסה בתוך הקהילה והובילו כמה מחסידיו של הרב ברלנד למסור למשטרה מידע פנימי על התנהלות הישיבה בתקופה שבה נחמן עמד בראשה. המשטרה פתחה בחקירה ועצרה אותו עם כמה בכירים נוספים בחשד לעבירות של הלבנת הון ומרמה.

אף שרבים בקהילה עדיין מאמינים שיש לנחמן חלק גדול בפרשות שהובילו לפגיעה בתדמית הקהילה, בשנתיים האחרונות הוא התייצב שוב לצד אביו. בכמה הזדמנויות הוא טס למדינות בעולם שאליהם נמלט אביו ושהה לצדו במשך ימים ארוכים. אתמול הוא הגיע לעצרת המחאה שהתקיימה מחוץ לשגרירות דרום אפריקה שברמת גן וחשש להרחיב בשיחה עם עיתונאים. "הוא חושש שדבריו יוצאו מהקשרם וזה ייפגע בו", הסביר אחד החסידים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הפגנה כנגד תנאי מעצרו של הרב ברלנד, מול שגרירות דרום אפריקה, רמת גן. מאצ'י הוף
ההפגנה מחוץ לשגרירות דרום אפריקה, אתמול/מאצ'י הוף

הרב ברלנד הוא מנהיג מרכזי בחסידות ברסלב וראש קהילת "שובו בנים". לפני שלוש שנים פתחה המשטרה בחקירה בעקבות תלונות על ניצול מיני של נשים שביקשו את ברכתו ועצתו. בעקבות כך, הוא נמלט מהארץ והסתובב ביעדים רבים בעולם. לאחרונה הא נעצר בדרום אפריקה בעקבות בקשת הסגרה מצד ישראל והוא ממתין להכרעת בית המשפט המקומי.

בסוף השבוע, במהלך דיון שהתקיים בבית המשפט המקומי ביוהנסבורג, הגישו עורכי דינו של הרב ברלנד תצהיר בשמו שבו טען כי "לממשלת ישראל יש נטייה לסמן רבנים. אני אחד הרבנים האלה שסומנו באופן בלתי הוגן. הממשלה מסמנת את הרבנים שתורתם לא עולה בקנה אחד עם מטרותיה הפוליטיות".

גורמים בסביבתו של ברלנד הוסיפו: "בקהילה היהודית בדרום אפריקה פועלים במרץ רב להשאיר את הרב בכלא. איך יכול להיות שעבריין כמו מוסלי שחשוד בעבירות חמורות נעצר שם ואחרי שבוע שוחרר, ופה מדובר בסך הכל ברב שדרוש לחקירה בישראל שנעצר בתנאים מחפירים יותר משבועיים?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully