וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחרור הגדול בתקופת אובמה: ארה"ב העבירה 15 אסירים מגואנטנמו

על פי הודעת הפנטגון, כל האסירים יועברו לאיחוד האמירויות הערביות, במסגרת מאמצי הבית הלבן להביא לסגירת המתקן השנוי במחלוקת. 12 מהאסירים הם אזרחי תימן ושלושה מגיעים מאפגניסטן

אובמה הכריז על תכנית לסגירת גואנטנמו: "כתם על מדיניותנו"/צילום: רויטרס, עריכה: נועה לוי

(בפברואר: הנשיא אובמה הכריז על כוונתו לסגור את הכלא במפרץ גואנטנמו)

הפנטגון הודיע הלילה (שלישי) כי 15 אסירים שוחררו מבית הכלא האמריקני במפרץ גואנטנמו שבקובה. מדובר בשחרור הגדול ביותר מבית הסוהר הידוע לשמצה במהלך כהונתו של הנשיא ברק אובמה, שהחלה בשנת 2009. על פי ההודעה כל 15 האסירים יועברו לאיחוד האמירויות הערביות. "ארצות הברית אסירת תודה לאיחוד האמירויות על המחווה ההומניטרית ועל נכונותה לתמוך במאמצים המתמשכים להביא לסגירת מתקן המעצר במפרץ גואנטנמו", נמסר בהודעה.

יו"ר תכנית הביטחון וזכויות האדם בסניף האמריקני של ארגון זכויות האדם "אמנסטי", נאורין שאה, אמרה כי אחד המשוחררים הוא אזרח אפגני בשם עוביידוללה, ששתל לכאורה מוקשים במדינתו בשנת 2001. הוא נמצא בבית הכלא במשך 14 שנים ללא משפט. הפנטגון לא התייחס בהודעתו לזהותם המדויקת של האסירים, אך בכיר במשרד ההגנה האמריקני ששוחח בעילום שם עם סוכנות הידיעות הצרפתית אמר כי 12 מהאסירים הם תימנים ושלושה הם אפגנים.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: "נהיה קיצוניים במדיניות ההגירה ונגביל כניסה ממדינות טרור"
מגמה בצרפת: גם בחופי קורסיקה אוסרים על רחצה ב"בורקיני"
אוסטריה: תשעה פליטים מעיראק חשודים באונס קבוצתי של צעירה

כלא גואנטנמו, קובה. רויטרס
61 אסירים נותרו, עם ההודעה על השחרור הלילה. כלא גואנטנמו/רויטרס

מאז שנפתח הכלא בגואנטנמו בשנת 2001, לאחר הפלישה לאפגניסטן, שהו בו בסך הכול 780 אסירים. אחת המטרות שהציב הנשיא ברק אובמה לממשלו עד עזיבתו את הבית הלבן בינואר 2017 היא סגירת מתקן הכליאה, אך חברי הקונגרס הרפובליקנים מכשילים זאת פעם אחר פעם. כמו כן, המועמד הרפובליקני בבחירות לנשיאות, דונלד טראמפ, אמר אתמול בנאומו כי הוא ישאיר את הכלא בגואנטנמו פתוח.

בחודשים האחרונים ארצות הברית האיצה את קצב שחרורם של אסירים שהעברתם למדינות אחרות אושרה, וכעת, עם שחרורם של 15 האסירים, מספר המוחזקים במקום עומד על 61. כמו כן, מתוך האסירים שעדין נמצאים בכלא, 19 קיבלו אישור להעברתם למדינה אחרת. אובמה מעוניין כי היתר, שככל הנראה נחשבים לאסירים המסוכנים ביותר, יועברו למתקני כליאה בתוך ארצות הברית – אך הצעד צפוי להיחסם על ידי הקונגרס בעל הרוב הרפובליקני.

כלא גואנטנמו, קובה. רויטרס
אובמה הבטיח פעמים רבות לסגור את מתקן הכליאה. אסירים בגואנטנמו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully