וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלט "לא ראוי" בשדה התעופה: הנציג האוסטרי זומן לבירור באנקרה

בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראה שלט אלקטרוני בשדה התעופה בבירה האוסטרית, שעליו נכתב: "טורקיה מאשרת יחסי מין עם ילדים מתחת לגיל 15". בצל המתיחות בין המדינות, טענו באנקרה: "מכתימים את תדמיתנו"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(ארדואן בעצרת תמיכה ענקית: "גרמניה מעדיפה את המחתרת הכורדית")

טורקיה זימנה אמש (שבת) את הנספח הכלכלי האוסטרי באנקרה לבירור, בעקבות מה שהגדירה "דיווח לא ראוי" בנוגע למדינה המזרח תיכונית בשלט אלקטרוני בשדה התעופה של וינה. בתמונות שהופצו ברשתות החברתיות, נראה שלט בשדה התעופה בבירה, שבו נכתב: "טורקיה מאשרת יחסי מין עם ילדים מתחת לגיל 15".

גורם במשרד החוץ הטורקי מסר כי "הבהרנו לנספח האוסטרי כי אנחנו מזועזעים מהפרסום, שמכתים את תדמיתה של טורקיה ומפיץ במכוון מידע שקרי לציבור". הוא הוסיף כי השלט הוסר בעקבות ההתערבות של אנקרה. בכלי התקשורת הטורקיים צוין כי גיל ההסכמה במדינה הוא 18, אולם בחודש שעבר בית הדין החוקתי אישר הסרת סעיף בחוק, שקבע כי כל מגע מיני עם ילדים מתחת לגיל 15 ייחשב להתעללות מינית.

עוד בוואלה! NEWS:
טורקיה מציעה לרוסיה לתקוף יחד את דאעש בסוריה: "אויב משותף"
טורקיה לארה"ב: אל תקריבו את היחסים למענו של הטרוריסט גולן
באירופה מחריפים את הטון כלפי ארדואן: "פועל כמו המפלגה הנאצית"

שלט נגד טורקיה שפורסם בשדה התעופה בווינה, אוסטריה, אוגוסט 2016. טוויטר, צילום מסך
"בירת הגזענות הרדיקלית". השלט שעורר את זעמם של הטורקים/צילום מסך, טוויטר

הפרשה האחרונה מגיעה בצל המתיחות בין שתי המדינות, לאחר ניסיון ההפיכה הכושל בטורקיה בחודש שעבר. לפני כשבוע, שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואלו הכתיר את אוסטריה "בירת הגזענות הרדיקלית", לאחר שקנצלר אוסטריה כריסטיאן קרן קרא לביטול המגעים לצירוף טורקיה לאיחוד האירופי.

בעיתון הטורקי "דיילי סבאח" צוין כי זמן קצר לאחר ניסיון ההפיכה ב-15 ביולי, שלט נוסף שהוצב בשדה התעופה בווינה ביקש מהנוסעים להימנע מביקור בטורקיה. "עם חופשה בטורקיה, אתם רק תומכים בארדואן", נכתב אז על השלט, שהוסר בעקבות דרישתו של שגריר טורקיה בווינה, מחמט חסן גואוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully