וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בדרך לדיקטטורה": אוסטריה דורשת לבטל את המו"מ לצירוף טורקיה לאיחוד

הקנצלר טען כי אין טעם יותר להמשיך בשיחות בין בריסל לאנקרה בשל מהלכיה אחרי ניסיון ההפיכה. מנגד, בטורקיה טענו כי אוסטריה מתבטאת "כמו הימין הקיצוני" ביבשת. באיסטנבול הוציאו צו מעצר ליריבו של ארדואן

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

אוסטריה וטורקיה החליפו היום (חמישי) מהלומות דיפלומטיות סביב המשא ומתן להצטרפותה של האחרונה לאיחוד האירופי. בווינה אמרו כי אנקרה "בדרך לדיקטטורה" בעקבות דיכוי ניסיון ההפיכה ואילו בטורקיה טענו כי מדובר בדברים הדומים לרטוריקה של מפלגות הימין הקיצוני ביבשת.

לדברי קנצלר אוסטריה כריסטיאן קרן, המשא ומתן בין בריסל לאנקרה הוא "לא יותר מבדיה" וכי "אירופה זקוקה לדרך חדשה" מאחר שהסטנדרטים הטורקיים אינם עולים בקנה אחד עם הדרישות של האיחוד. שר ההגנה שלו הנס פטר דוסקוזיל הוקיע את מה שכינה "סימנים של דיקטטורה" בטורקיה וקרא לסיים את השיחות עמה.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נואם בפני תומכיו בתפילות יום השישי במסגד באנקרה. 22 ביולי 2016. רויטרס
בווינה לא רוצים אותו באיחוד. נשיא טורקיה ארדואן/רויטרס

המשא ומתן בין הצדדים החל ב-2005, אך התקדמותו הייתה אטית למדי. מנהיגים רבים באירופה מתנגדים לצירופה של טורקיה לאיחוד על אף שהיא עדיין מועמדת רשמית. טורקיה דורשת מהאיחוד לאפשר לאזרחיה פטור מאשרת כניסה, תנאי שהוכנס להסכם הפליטים שנחתם במרץ. בבריסל הציבו תנאים קשיחים לכך ועד כה מילאה טורקיה רק מעטים מהם.

השר לענייני האיחוד בטורקיה עומר צ'ליק אמר כי הביקורת האוסטרית "מדאיגה". הוא טען כי ארצו עדיין מחזיקה בערכים אירופיים וכי "יש הבדל בין ביקורת לבין גישה אנטי-טורקית". מאז דיכוי המרד בחודש שעבר נעצרו, הודחו והושעו עשרות אלפי קצינים, שופטים, עיתונאים ועובדי מדינה אחרים בחשד למעורבות במהלך להדחת הנשיא רג'פ טייפ ארדואן.

היום הוציא בית משפט באיסטנבול צו מעצר למטיף פתהוללה גולן, יריבו של ארדואן, שמואשם בתכנון הקשר. גולן, הגולה בארצות הברית, מכחיש כל קשר לכך. באנקרה מפצירים בוושינגטון להסגירו, אך האחרונה דורשת שיוצגו בפניה ראיות ממשיות למעורבותו בניסיון ההפיכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully