וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה לארה"ב: אל תקריבו את היחסים למענו של הטרוריסט גולן

שר המשפטים המשיך להפעיל לחץ על וושינגטון להסגיר את המטיף הגולה שמואשם בניסיון ההפיכה נגד הנשיא ארדואן. לדבריו, "ארה"ב היא מדינה גדולה ובתור שכזו עליה להסגירו"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

שר המשפטים של טורקיה הזהיר היום (שלישי) כי אם ארצות הברית לא תסגיר לידיה את המטיף פתהוללה גולן, היא מסתכנת ב"הקרבת היחסים לטובת טרוריסט". אנקרה מאשימה את יריבו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן בניצוח על ניסיון ההפיכה הכושל שאירע במדינה בחודש שעבר. עם זאת, בוושינגטון דורשים ראיות מוצקות נגדו כדי להמשיך בהליך ההסגרה של המטיף המתגורר בפנסילבניה.

"אני סבור שארצות הברית היא מדינה גדולה ושהיא תעשה מה שמצופה ממדינה גדולה ותסגיר את גולן", אמר השר בקיר בוזדג בריאיון לסוכנות הידיעות אנדולו. "זה תלוי בה למנוע מרגשות העוינות כלפיה להפוך לשנאה". הוא ציין כי 16 אלף איש נעצרו בחשד למעורבות במרד נגד הנשיא בעוד 6,000 אחרים עדיין נמצאים בחקירה. הוא הוסיף כי עוד כ-7,000 חשודים נחקרו מאז, אך הם לא נעצרו.

היחסים בין אנקרה למערב הידרדרו בחודש שחלף מאז ניסיון ההפיכה. גורמים טורקיים רמזו כי ארצות הברית הייתה מעורבת בקשירת הקשר ואילו בוושינגטון הזהירו כי הטיהורים של ארדואן מסכנים את הדמוקרטיה. גם באיחוד האירופי ביקרו את צעדי השלטונות והדגישו כי אם טורקיה תשיב את עונש המוות - כפי שדורשים בממשלה - המשא ומתן להצטרפותה לגוש יבוטל.

מפגינים שורפים בובה בדמותו של פתהוללה גולן בכיכר תקסים, 20 ביולי 2016. רויטרס
מפגינים שורפים בובה בדמותו של גולן בכיכר טקסים, איסטנבול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully