וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירופה מחריפים את הטון כלפי ארדואן: "פועל כמו המפלגה הנאצית"

7.8.2016 / 9:35

מנהיג המפלגה הדמוקרטית החופשית בגרמניה השווה את טיהוריו של נשיא טורקיה לאחר דיכוי ההפיכה להצתת בניין הרייכסטאג על ידי הנאצים ב-1933. "ארדואן לא יכול להיות שותף של אירופה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

"טיהוריו של רג'פ טייפ ארדואן מזכירים את הפעולות של הנאצים" - כך אמר פוליטיקאי גרמני בעקבות הצעדים שנוקט נשיא טורקיה מאז ניסיון ההפיכה בארצו. בריאון שפורסם היום (ראשון) בבילד, אמר כריסטיאן לינדר, מנהיג המפלגה "הדמוקרטית החופשית", כי "אנחנו חוזים בהפיכה שמזכירה את הצתת בניין הרייכסטאג על ידי הנאצים בשנת 1933".

לדבריו, "השריפה ברייכסטאג שימשה את אדולף היטלר להצדקת צמצום הזכויות האזרחיות, וכך עושה ארדואן, שבונה משטר רודני שתפור עבור מידותיו בלבד. בשל שלילת זכויות האדם במדינתו, ארדואן לא יכול להיות שותף של אירופה".

הערותיו החריפות של לינדר מצטרפות לאלו של מנהיג מפלגת הימין הקיצוני באוסטריה. הנס כריסטיאן שטראכה אמר אתמול ששימושו של ארדואן בניסיון ההפיכה הכושל לשם הפלת יריביו מזכיר את שימושו של היטלר בשריפת הרייכסטאג כדי להרוויח כוח פוליטי. ארדואן מצדו דחה על הסף טענות על כך שהוא או מפלגתו עומדים מאחורי ניסיון ההפיכה הכושל, שאותו הוא מייחס לתומכיו של המטיף האסלאמי פתהוללה גולן הגולה בארצות הברית.

עוד בוואלה! NEWS:
"בדרך לדיקטטורה": אוסטריה דורשת לבטל את המו"מ לצירוף טורקיה לאיחוד
גל הטיהורים מגיע לספורט: טורקיה הדיחה 105 שופטי כדורגל
בתום חילופי אש: נתפסו לוחמי קומנדו שתכננו לחטוף את ארדואן

מנהיג המפלגה הדמוקרטית החופשית בגרמניה, כריסטיאן לינדר, מרץ 2016. רויטרס
האשים את ארדואן בשימוש בהפיכה לשלילת זכויות אזרח. לינדר/רויטרס

המפלגה הדמוקרטית החופשית לא מיוצגת בפרלמנט של גרמניה, אך בעבר הייתה חלק מהקואליציה של מפלגתה של הקנצלרית אנגלה מרקל. היא נחשבת ליריבה פוטנציאלית של המפלגה בבחירות הקרובות בסתיו 2017. לינדר ביקר גם את ייחסה של מרקל לסנקציות של ארדואן על מתנגדיו בצבא, בשירות האזרחי, באקדמיה ובתקשורת.

"אני המום מכך שדיוני ההצטרפות של טורקיה לאיחוד האירופי לא הסתיימו כבר מזמן", הוסיף. עם זאת, שר החוץ של גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר התנגד ביום שישי האחרון לקריאתה של אוסטריה להשעות את השיחות עם טורקיה, ואמר שהאיחוד צריך לחשוב באופן רחב יותר על יחסיו עם אנקרה בזמנים מורכבים אלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא טורקיה ארדואן באנקרה, אוגוסט 2016. רויטרס
דוחה את הטענות על כך שעמד מאחורי ניסיון ההפיכה. ארדואן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully