וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מציעה לרוסיה לתקוף יחד את דאעש בסוריה: "אויב משותף"

לאחר פגישת פוטין וארדואן, באנקרה אומרים כי הציעו למוסקבה לצאת למבצע משותף נגד הארגון. שר החוץ אמר כי הבסיס האווירי המרכזי ששימש את הקואליציה האמריקנית ישוב לפעילות מלאה, שבה תשתתף גם טורקיה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואלו קרא היום (חמישי) לרוסיה לשתף פעולה במלחמה נגד דאעש בסוריה ולהתאחד נגד "האויב המשותף" וכי ההצעה נמצאת על השולחן. דבריו מגיעים לאחר ביקורו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן בסנט פטרסבורג, שם נפגש ביום שלישי עם הנשיא ולדימיר פוטין כחלק מחידוש היחסים בין שתי המדינות.

בריאיון לרשת NTV אמר שר החוץ כי הבסיס האווירי באינג'ירליק, שממנו יצאו המטוסים שהובילו את התקיפות בליל ניסיון ההפיכה, הושב לפעילות מלאה וכי אנקרה תצטרף באופן פעיל לתקיפות הקואליציה האמריקנית נגד דאעש. צ'בושואלו הוסיף כי טורקיה תבחן אפשרויות לשיתופי פעולה ביטחוניים מחוץ לנאט"ו, אולם הבהיר כי "הבחירה הראשונה" היא שיתוף פעולה עם בעלות בריתה בברית. שר החוץ הטורקי הדגיש כי בשאר אסד, שבו תומכת מוסקבה, לא יכול להמשיך לכהן כנשיא סוריה במסגרת הסדר עתידי במדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
נאט"ו אחרי פגישת ארדואן ופוטין: "חברות טורקיה בברית לא בספק"
טורקיה לארה"ב: אל תקריבו את היחסים למענו של הטרוריסט גולן
מפגן כוח בלב איסטנבול: 3 מיליון בעצרת תמיכה ענקית בארדואן

ולדימיר פוטין ורג'פ טייפ ארדואן במסיבת עיתונאים, סנט פטרסבורג, 9 באוגוסט 2016. רויטרס
"אסד לא יכול להמשיך לכהן כנשיא". פוטין וארדואן/רויטרס

שגריר טורקיה ברוסיה אומיט יירדם אמר דברים דומים על נאט"ו במה שהדגיש את המתיחות בין אנקרה לברית. לדבריו, "בשום אופן נאט"ו לא יכולה להגביל את הקשרים שלנו עם מדינות אחרות". בריאיון לסוכנות הידיעות הרוסית רי"א אמר כי "לנאט"ו אין את הזכות להגביל את התנאים שבהם עלינו לעמוד בקשר עמה".

השגריר הוסיף כי רוסיה וטורקיה הסכימו להגביר את שיתוף הפעולה בכל הנוגע למשבר בסוריה. יירדם טען כי אנקרה רואה בהנהגה הסורית שותפה אפשרית במגעים לסיום המשבר במדינה. וכי טורקיה לא מתנגדת לשמירת חלק מהסמכויות של המשטר הסורי הנוכחי במסגרת ממשלת מעבר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ראש ממשלת טורקיה ורמטכ"ל צבא ארה"ב, אנקרה, 1 באוגוסט 2016. AP
"הבחירה הראשונה". ראש הממשלה יילדרים והרמטכ"ל האמריקני דנפורד, אנקרה, בתחילת החודש/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully