וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות גוברת: רוסיה הציבה מערכת נ"מ מדגם S-400 בחצי האי קרים

משרד ההגנה במוסקבה הודיע כי המערכת המתקדמת נשלחה לחצי האי, שסופח ב-2014, עקב עימותים מול "מתפרעים אוקראינים". בעוד בקרמלין מאשימים את אוקראינה בניסיון לפלוש לאזור, ראש הממשלה מדבדב התריע כי פוטין עלול לנתק כל קשר עם קייב

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

משרד ההגנה של רוסיה הודיע היום (שישי) כי מוסקבה הציבה מערכת הגנה אווירית מדגם S-400 בחצי האי קרים, יומיים לאחר הבטחתו של הנשיא ולדימיר פוטין לנקוט בצעדים לנוכח עימותים בין כוחות רוסיים ו"מתפרעים אוקראינים" בצפון חצי האי.

המתיחות בחצי האי, שסופח בידי רוסיה ב-2014 בעקבות הלחימה במזרח אוקראינה, גברה בימים האחרונים, ואתמול טענה קייב כי מוסקבה שולחת כוחות גדולים לגבול חצי האי. יממה קודם לכן, האשימו הרוסים את אוקראינה בניסיון לפלוש לאזור המסופח, אך שגריר ארצות הברית בקייב הבהיר כי אין בסיס לטענות אלה.

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה: סיכלנו פלישה של כוחות אוקראיניים לחצי האי קרים
פוטין מתכונן לבחירות ומוודא שאחרוני מתנגדיו לא יפצו פה
"היינו בשר תותחים": שכירי החרב של רוסיה בסוריה נחשפים

טנקים של צבא אוקראינה מתקדמים לעבר הגבול של חצי האי קרים לנוכח המתיחות מול רוסיה. 12 באוגוסט 2016. AP
טנקים של צבא אוקראינה נעים לעבר גבול חצי האי קרים, היום/AP

בתוך כך, ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב אמר היום כי רוסיה תשקול לקטוע את קשריה הדיפלומטיים עם אוקראינה, זאת לנוכח הדיווחים על "התקריות הביטחוניות" המתרחשות בחצי האי קרים. לטענתו, הצעד ייחשב חריף במיוחד מאחר שמוסקבה לא נקטה בו אפילו לאחר סיפוח חצי האי.

לפי דיווחים בסוכנויות הידיעות ברוסיה, מדבדב אמר כי הוא לא ירצה לראות הידרדרות ביחסים עם קייב, אך "אם אין דרך אחרת לשנות את המצב, הנשיא יצטרך לנקוט בצעד הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב לאחר פגישה עם הפורום הכלכלי של אירואסיה בסוצ'י, רוסיה. 12 באוגוסט 2016. AP
טען כי ייתכן שלרוסיה לא תהיה ברירה אלא לנתק הקשרים עם קייב. מדבדב/AP

משמר הגבול של אוקראינה טען לפני יומיים כי "ניתן יכולים לקבוע ללא ספק כי הכוחות הרוסיים שראינו שם מחודש מרץ מוחלפים באחרים". עוד נטען כי "הכוחות מגיעים עם ציוד מודרני יותר, כולל יחידות אוויריות. בימים האחרונים אנו רואים תגבור של היחידות בגבול. המספרים שלהם גדלים".

שלשום טען נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי קייב מנסה להשתמש בטקטיקות טרוריסטיות כדי לערער את היציבות ולפתוח בסכסוך חדש בחצי האי. שגריר ארצות הברית בקייב פרי פיאט לא השתכנע מהצהרותיו. "לא ראינו שום דבר שתואם את הטענות", הדגיש "לרוסיה יש רקורד של האשמות שווא, שנועדו להסיט את תשומת הלב מפעולותיה הלא חוקיות".

מערכת S-400 בבסיס הרוסי באזור לטקיה, 26 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
מערכת S-400 בלטקיה שבסוריה/צילום מסך, טוויטר

פוטין כינס אתמול ישיבה של מועצת הביטחון של ארצו ודן בצעדים ביטחוניים חדשים בקרים. מהקרמלין נמסר כי רוסיה מהדקת את האבטחה בגבולות הימיים והיבשתיים בחצי האי וממשרד ההגנה הרוסי נמסר כי חיל הים יפתח בתרגיל שנועד להתגונן מפני מתקפת חבלה תת-ימית. לטענת רוסיה, היא סיכלה שתי ניסיונות אוקראיניים לחבל באופן כזה בכלי שיט באזור הים השחור.

באוקראינה נערכים אף הם להסלמה במצב. הנשיא פטרו פורושנקו הורה לכל יחידות הצבא באזור קרים ובמזרח המדינה, שם פועלים הבדלנים הפרו-רוסים, לשמור על כוננות גבוהה במיוחד. דובר המטה הכללי של אוקראינה, ולדיסלב סלזניוב, הוסיף כי כוחות הצבא ערכו אתמול תרגילים צבאיים בדרום המדינה, שהיו מתוכננים מראש, לדבריו. הוא הדגיש כי "לאוקראינה יש את המשאבים הצבאיים על מנת להגן על עצמה".

הנשיא האוקראיני אמר כי הוא רוצה לשוחח עם פוטין בשל ההידרדרות במצב באמצעות שיחת ועידה שתכלול את קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת פרנסואה הולנד סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ונשיא הנציבות האירופית דונלד טוסק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully