וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: סיכלנו פלישה של כוחות אוקראיניים לחצי האי קרים

10.8.2016 / 19:57

שירות הביטחון הפדרלי מסר כי כוחות מיוחדים של אוקראינה ניסו לחדור לשטח שסופח בידי מוסקבה לפני שנתיים וחצי ונהדפו. לדבריו, הם ניסו לפגוע בתשתיות חיוניות. פוטין: הם משחקים באש. קייב: הוא מחפש עילה למלחמה

עריכה: אביב אירגז

שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה (FSB) אמר היום (רביעי) כי הוא סיכל פלישה של כוחות אוקראיניים לחצי האי קרים, שתכננו לפגוע בתשתיות חיוניות בשטח שסופח בידי מוסקבה לפני שנתיים וחצי. בהודעה נמסר כי חייל רוסי ואיש השירות נהרג בעימותים שפרצו במהלך סוף השבוע. הנשיא ולדימיר פוטין אמר כי אוקראינה בחרה בדרך של "טרור ולא של שלום" ואילו באוקראינה טענו כי מוסקבה מחפשת עילה למלחמה.

"מטרת הפעולה החתרנית והטרוריסטית הייתה לערער את היציבות הסוציו-פוליטית באזור לפני ההכנות לבחירות וקיומן", נמסר מה-FSB בהצהרה. משירות הביטחון נמסר כי קבוצה אחת של "חבלנים" אותרה במבצע שנמשך החל משבת בלילה ועד לשעות המוקדמות של ראשון וכי איש השירות נהרג כשניסה לעצור את חברי הקבוצה.

לקריאה נוספת בנושא
תאונה או התנקשות? מבקר של פוטין נהרג בפיצוץ מסתורי בקייב
אוקראינה: שלושה ילדים מצאו רימון - והתפוצצו כשאביהם פירק אותו

בדלנים פרו-רוסים בדונייצק, מזרח אוקראינה, אוקטובר 2015. רויטרס
בדלנים פרו-רוסים במזרח אוקראינה, בשנה שעברה/רויטרס

עוד נמסר כי נמצאו 20 מטענים מאולתרים, תחמושת, מוקשים, רימוני יד וכלי נשק מיוחדים שנמצאים בשימוש נרחב בקרב הכוחות המיוחדים של אוקראינה. לפי ה-FSB, נעצרו אזרחים אוקראינים ורוסים שניסו להקים רשת ריגול בקרים. ביום שני בבוקר, נטען, אוקראינה ניסתה להחדיר שתי קבוצות נוספות של חבלנים, אולם השירות וסוכנויות אחרות סיכלו את הניסיונות. חייל רוסי נהרג במהלך ניסיונות אלו.

לדברי פוטין, אוקראינה משחקת במשחק מסוכן וכי מעשיה הם "מטופשים ופליליים". נשיא רוסיה אמר כי אין טעם לקיים שיחות על תהליך השלום במזרח אוקראינה כתוצאה מכך. שר החוץ סרגיי לברוב אמר השבוע כי מנהיגי רוסיה, אוקראינה, גרמניה וצרפת עשויים לקיים דיונים בנושא בשולי פסגת ה-G20 שתיערך בחודש הבא בסין.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

תיעוד של שיירת כלי רכב רוסיים בקרים

בקייב הכחישו את הטענות. דובר מטעם המודיעין ההגנתי של אוקראינה מסר כי מדובר "במידע ממוצא". "פוטין רוצה עוד מלחמה. רוסיה מחפשת נואשות עילה למלחמה נגד אוקראינה ובוחנת את תגובת המערב", כתב דובר של משרד החוץ האוקראיני בחשבון הטוויטר שלו.

לאחר הדחת נשיא אוקראינה הפרו-רוסי ויקטור ינוקוביץ' בתחילת 2014 פלשו כוחות רוסיים לקרים והשתלטו על קרים ללא קרב. בחודש מרץ באותה שנה סופח האזור רשמית לשטחה של רוסיה, מהלך שגרר סנקציות כלכליות מצד המערב.

בימים האחרונים התגברה המתיחות בחצי האי, שהיה בשליטת אוקראינה עד לתחילת 2014. ברשתות החברתיות פורסמו קטעי וידאו ובהם נראו לכאורה טנקים וכלי רכב רוסיים אחרים בדרכם לאזור.

(עדכון ראשון: 16:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully