וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונה או התנקשות? מבקר של פוטין נהרג בפיצוץ מסתורי בקייב

פבל שרמט, עיתונאי בלארוסי ומבקר חריף של נשיא רוסיה, נהרג בפיצוץ כלי רכבו בבירת אוקראינה. נסיבות הפיצוץ לא ידועות. שרמט עבר לפני חמש שנים למדינה, לאחר שעבד בעבר ברוסיה

עריכה: אביב אירגז

פבל שרמט, עיתונאי בלארוסי ומבקר חריף של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נהרג הבוקר (שלישי) בפיצוץ כלי רכבו בקייב, בירת אוקראינה. נסיבות הפיצוץ לא ידועות. שרמט בן ה-44 עבד בעיתון הפופולרי "אוקראינסקה פרבדה".

שני עדי ראייה סיפרו לרויטרס כי הם שמעו פיצוץ עז שהגיע מתחת למכונית, שנותרה מפויחת באמצע הרחוב. "אני בהלם. אני לא יודע מה לומר, זה עניין של כבוד של המשטרה לחקור את המקרה", אמרה לכתבים מפכ"לית המשטרה קטיה דקנוידזה. "אני אפקח על התיק באופן אישי".

כלי הרכב שבו נסע שרמט היה שייך למייסדת העיתון. הוא התפוצץ במרכז הבירה בשעה 7:45 לפי שעון מקומי. שרמט היה מגיש טלוויזיה שעבד מחוץ למולדתו במשך זמן רב ועבד בעבר ברוסיה בטרם עבר לקייב לפני כחמש שנים. הוא הסביר כי הוא מעדיף לעבוד באוקראינה מאחר ששם יש פחות מכשולים לסיקור בהשוואה לרוסיה או לבלארוס. בבלארוס שולט ביד ברזל הנשיא האוטוריטרי אלכסנדר לוקשנקו, בעל ברית קרוב של פוטין.

מבקריו של פוטין נעלמים: היסטוריה של מוות מסתורי
ועדת החקירה מצאה: פוטין ככל הנראה אישר את חיסול סוכן ה-KGB
בוריס נמצוב לא הראשון: מה הורג את מתנגדי פוטין?
הסרטון המאיים של שליט צ'צ'ניה נגד מנהיג אופוזיציה ברוסיה

מכונית שבה נהג פבל שרמט, עיתונאי בלארוסי המתנגד לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, והתפוצצה בלב קייב, אוקראינה, 20 ביולי 2016. רויטרס
כלי הרכב של שרמט, הבוקר/רויטרס

בתגובה לאירוע כתב ראש הממשלה וולודימיר גרויסמן בפייסבוק: היום החל עם חדשות נוראיות. העיתונאי המכובד פבל שרמט נהרג הבוקר". הנשיא פטרו פורושנקו הבטיח לחקור ביסודיות את התקרית.

זאת לא הפעם הראשונה שמבקר ידוע של פוטין נהרג בנסיבות מסתוריות. בינואר השנה קבעה ועדת חקירה בבריטניה כי סוכן ה-KGB לשעבר לכסנדר ליטוויננקו חוסל ככל הנראה בהוראת נשיא רוסיה. הסוכן שתה לפני עשור כוס תה במלון שבו שהה בלונדון ובה פולוניום 210 – חומר רדיואקטיבי יקר הזמין רק במתקני גרעין סגורים.

בפברואר אשתקד נורה למוות במוסקבה בוריס נמצוב, אחד ממנהיגי האופוזיציה במדינה. הוא היה מעורב בחקירת המעורבות הרוסית באוקראינה ולפי מתנגדיו של פוטין הנשיא אחראי. עם זאת, הרשויות הפילו את האשמה על כמה תושבים צ'צ'נים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מכונית שבה נהג פבל שרמט, עיתונאי בלארוסי המתנגד לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, והתפוצצה בלב קייב, אוקראינה, 20 ביולי 2016. רויטרס
הרשויות חוקרות. זירת הפיצוץ, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully