וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרטון המאיים של שליט צ'צ'ניה נגד מנהיג אופוזיציה ברוסיה

1.2.2016 / 17:45

רמזן קדירוב, בעל ברית קרוב של פוטין, פרסם סרטון ובו נראה ראש הממשלה לשעבר מיכאיל קסיאנוב בזמן שביקר בצרפת. לדברי האחרון, מדובר "בהסתה לרצח". מהקרמלין נמסר כי הנושא ייבחן

עריכה: שניר דבוש

שליט צ'צ'ניה רמזן קדירוב פרסם היום (שני) סרטון וידאו שבו נראה אחד ממנהיגי האופוזיציה הבולטים בסוריה בכוונת של רובה צלפים. קדירוב נחשב לאחד מבעלי בריתו הקרובים ביותר של הנשיא ולדימיר פוטין והסרטון המאיים כלפי ראש הממשלה לשעבר מיכאיל קסיאנוב עורר חשש בקרב מבקריו של הקרמלין. בחודש ספטמבר הקרוב יתקיימו בחירות לפרלמנט.

הסרטון פורסם אחרי שבועות שבמהלכם השמיע מנהיג המורדים לשעבר דברים מאיימים כלפי האופוזיציה ברוסיה, שאת מנהיגיה כינה "אויבי האומה" שיש לשפוט בגין בגידה. לדברי קסיאנוב, שכיהן בתפקיד מ-2000 עד 2004, מדובר ב"הסתה לרצח". מהקרמלין נמסר כי הם ייבחנו את הסרטון.

בעוד שבועות יצוין יום השנה הראשון להתנקשות בבוריס נמצוב, אחד ממתנגדיו הבולטים של פוטין שנורה למוות במוסקבה. המשטרה האשימה קבוצה של צ'צ'נים ברצח של נמצוב, בהם אחד שזכה לשבחים מצד קדירוב על "הפטריוטיות" שלו. ואולם, מקורביו של נמצוב טענו כי מתכנן ההתנקשות לא נתפס וכי מדובר בטיוח של הרשויות. הם דורשים לחקור בנושא את שליט צ'צ'ניה, שמצדו טוען כי הרעיון שהוא מעורב בפרשה חסר היגיון.

בסרטון מתועד קסיאנוב בביקורו בשטרסבורג שבצרפת, לשם, כתב קרימוב, הוא נסע כדי לגייס כספים עבור האופוזיציה ברוסיה. בהמשך עוברת הכוונת גם אל ולדימיר קרה-מורזה, פעיל אופוזיציה בן 34 שסבור כי ניסו להרעילו למוות בשנה שעברה בשל פעילותו הפוליטית.

לקריאה נוספת בנושא
מוסקבה על האשמת פוטין בשחיתות: "ארה"ב מתכוננת לבחירות ברוסיה"
בריטניה: "שוקלים לנקוט צעדים נגד רוסיה לאור ממצאי חקירת מות הסוכן"
ועדת החקירה מצאה: פוטין ככל הנראה אישר את חיסול סוכן ה-KGB

ראש ממשלת רוסיה לשעבר מיכאיל קסיאנוב בסרטון שפרסם מנהיג צ'צ'ניה ובו הוא מסומן בכוונת של רובה צלפים. אינסטגרם, צילום מסך
הפך לאחד ממתנגדיו הבולטים של פוטין. מיכאיל קסיאנוב בסרטון/צילום מסך, אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully