וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: אותרו שמונה חיילים נאצים שעבדו במחנה ההשמדה שטוטהוף

המשרד המרכזי לחקירת פשעי הנאצים הכריז כי אותרו ארבעה שומרים במחנה, שבו נספו כ-65 אלף בני אדם, וארבע נשים שעבדו כטלפניות. מרביתם בני כ-90. הפרקליטות הגרמנית תקבע אם להגיש כתבי אישום

עריכה: ניר חן

(בווידאו: סגן מנהל המשרד המרכזי לחקירות פשעי הנאצים בריאיון לאולפן וואלה! NEWS)

המשרד המרכזי לחקירת פשעי הנאצים בגרמניה איתר שמונה בני אדם שעבדו במחנה ההשמדה שטוטהוף, בצפון פולין, במהלך מלחמת העולם השנייה – כך מסר היום (שלישי) ינס רומל, ראש היחידה, לסוכנות הידיעות הגרמנית DPA. לדבריו, החשודים, שנולדו בין השנים 1918 ו-1927, כוללים ארבעה גברים שעבדו לכאורה כשומרים וארבע נשים שעבדו במחנה כטלפניות.

בין יוני לאוגוסט 1944, כ-65 אלף בני אדם נספו בשטוטהוף, בעיקר בתאי גזים ובירי. לדברי רומל, כעת בוחנות הרשויות אם ניתן להעמידם לדין בגין סיוע לרצח. תיק החקירה הועבר לפרקליטות, שבסמכותה להגיש תביעה בנושא. בשנים האחרונות, יחידתו של רומל פעלה לאיתור חיילים נאצים, במסגרת חקיקה חדשה שאפשרה להעמידם לדין גם ללא הוכחה של קשר לפשע ספציפי.

עוד בוואלה! NEWS:
חשש בבריסל: אלפי נאצים בלגים מקבלים פנסיות מגרמניה
רופאים ושדרנים בשירות הנאצים: מרדף אחרון אחרי אנשי האס-אס
הגרמני שנלחם להעמיד לדין את אחרוני הנאצים: "למען הקורבנות"

מחנה ההשמדה שטוטהוף, פולין. Philipp P Egli, צילום מסך
מרבית הנספים נשלחו לתאי גזים או נורו למוות. מחנה שטוטהוף/צילום מסך, Philipp P Egli

לפני כחודשיים הורשע ריינהולד הנינג, איש אס-אס לשעבר בן 94 ששירת כשומר במחנה אושוויץ, בסיוע לרצח 170 אלף בני אדם. במה שעשוי להיות אחד מהמשפטים האחרונים בגין פשעי השואה, הנינג נידון לחמש שנות מאסר בשל חלקו בסיוע להשמדת בני אדם במחנה אושוויץ, בין ינואר 1942 ליוני 1944.

בסוף חודש אפריל, הודה הנינג בפני בית המשפט בעיירה דטמולד שבגרמניה כי ידע מה קורה במחנה ולא עשה דבר כדי לעצור זאת. הוא הוסיף כי הוא מתבייש במעשיו וכי הוא רוצה לנצל את משפטו כדי להתנצל בפני ניצולי השואה. "אני רוצה לומר שזה מפריע לי מאוד שהייתי חלק מארגון פשיעה כזה", אמר. "אני מתבייש שראיתי עוול ומעולם לא עשיתי משהו לגבי זה, ואני מתנצל על מעשיי. אני מאוד, מאוד מצטער".

מחנה ההשמדה שטוטהוף, פולין. Creative Commons
מחנה שטוטהוף כיום/Creative Commons
מחנה ההשמדה שטוטהוף, פולין. Creative Commons
מחנה שטוטהוף כיום/Creative Commons

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully