וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבית עלה באש": 25 נפגעים בהם 13 ילדים בהתרסקות כלי טיס בצפון

אלי אשכנזי ושלומי גבאי

9.8.2016 / 15:22

כלי טיס בלתי מאויש של התעשייה האווירית פגע בגג בית בכפר זלפה שבמועצה האזורית מעלה עירון. גורמים בתעשייה הביטחונית: מנוע כלי הטיס כבה במפתיע בעודו באוויר. בעל הבית: "אלו היו רגעים מפחידים"

עריכה: ניר חן צילום: קרדיט ביה"ח העמק, שלומי גבאי

כלי טיס בלתי מאויש של התעשייה האווירית התרסק היום (שלישי) על גג בית בכפר זלפה במועצה האזורית מעלה עירון שבאזור ואדי ערה. גג הבית קרס והאש התפשטה לכיוון רכב חונה. 25 בני אדם, בהם 13 ילדים, נפגעו משאיפת עשן, ומצבם מוגדר קל.

ארבעה צוותי כיבוי בפיקודו של רשף אילן קודיש הגיעו לזירה ופועלים לכיבוי השריפה. כוחות נוספים מתחנות שכנות ורכב ניטור הוזנקו למקום. ממד"א נמסר כי בשעה 12:19 התקבל דיווח על על כלי טיס שהתרסק בכפר זלפה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-25 תושבים, 13 ילדים ו-12 מבוגרים, ששאפו עשן ופינו אותם להמשך קבלת טיפול במרכז הרפואי העמק בעפולה.

עוד בוואלה! NEWS:
"תמך בי בזמן ניסיון ההפיכה": ארדואן ופוטין נפגשו ברוסיה
עובד בארגון הומניטרי של האו"ם מואשם בסיוע לחמאס
קצין ונהגו חשודים בגניבת טילים ורימונים כדי למכור לארגוני פשע

זירת התרסקות המטוס – כפר זלפה. שלומי גבאי
25 בני אדם נפגעו קל משאיפת עשן. זירת ההתרסקות/שלומי גבאי

חוסאם ג'בארין, בעל הבית שעליו נפל כלי הטייס, סיפר: "אני הייתי בעבודה. התקשרו אליי ואמרו שנפל על הבית מטוס והבית עולה באש. בבית היו באותה שעה אשתי וחמשת ילדינו. מהר מאד הבנתי שהם נפגעו קל מאוד". לדבריו, "אלו היו רגעים מפחידים. ברוך השם, הפגיעות קלות מאוד". בני המשפחה פונו לבית חולים העמק, וצפויים להשתחרר בהמשך היום, כמו גם שאר הנפגעים.


גורמים בתעשייה הביטחונית מעריכים כי התרסקות כלי הטיס הבלתי מאויש נגרמה בעקבות כך שהמנוע כבה באוויר במפתיע. מהתעשייה האווירית נמסר: "בטיסת אימון של התעשייה האווירית נפל כלי טייס בלתי מאויש של החברה ליד היישוב אום אל-פחם. החברה בודקת את נסיבות האירוע עם הגורמים הרלוונטיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
זירת התרסקות מטוס – כפר זלפה. שלומי גבאי
המבנה הבוער בכפר זלפה/שלומי גבאי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוסטפה אגבריה, ראש מועצת מעלה עירון שבתחומה גם הכפר זלפה, אמר כי "למרבה המזל בבית שנפגע לא היו אנשים והאירוע הסתיים עם נפגעים קל. בתחילה היה חשש כבד למספר רב של נפגעים".

בינואר 2012 התרסק כלי טיס בלתי מאויש של חיל האוויר מסוג "איתן" במרכז הארץ. לא היו נפגעים בתאונה. שברי המטוס אותרו ליד קיבוץ חפץ חיים, הסמוך לגדרה, וליד בסיס חיל האוויר בתל נוף. כמעט שנתיים לאחר מכן, באוקטובר 2013, התרסק כלי טיס בלתי מאויש של חיל האוויר מסוג "הרמס 450" בים מול חוף פלמחים. הכלי התרסק משום שמנועו כבה לפתע.

(עדכון ראשון: 12:29)

זירת התרסקות מטוס כפר זלפה. שלומי גבאי
מהתעשיה הביטחונית נמסר כי האירוע נבדק. הריסות כלי הטיס/שלומי גבאי
זירת התרסקות מטוס בכפר זלפה. איחוד הצלה
המבנה הבוער בזלפה/איחוד הצלה
זירת התרסקות מטוס בכפר זלפה. איחוד הצלה
המבנה הבוער בזלפה/איחוד הצלה
שברי המטוס שהתרסק – בכפר זלפה. שלומי גבאי
שברי כנף כלי הטיס/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully