וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה בשבוע: עובד בארגון הומניטרי של האו"ם מואשם בסיוע לחמאס

9.8.2016 / 13:15

עובד סוכנות של האו"ם הואשם שניצל את עבודתו כדי לסייע לארגון הטרור. מחקירתו עלה כי עזר לאנשי חמאס לשקם בתים, ואפשר להם להשתלט על אזורים שבהם נמצאו אמצעי לחימה ופתחי מנהרות. בשבוע שעבר הואשם פעיל בארגון אחר בעבירות דומות

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

אחרי שנחשף כי פעיל ארגון הסיוע ההומניטרי World Vision מעל לכאורה בכספים והעבירם לחמאס, הותר לפרסום כי כוחות הביטחון עצרו בחודש שעבר עובד בסוכנות הפיתוח של האו"ם (UNDP) בחשד שניצל את עבודתו כדי לסייע לארגון הטרור שברצועת עזה. היום (שלישי) הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום נגד הפעיל, וחיד עבדאללה בורש, בן 38 מג'בלייה שברצועת עזה, בגין סיוע לארגון חמאס.

מאז 2003 שימש בורש מהנדס ב-UNDP, שאחראית, בין היתר, על פרויקטים של שיקום ופיתוח עבור האוכלוסייה ברצועת עזה, לרבות סיוע בשיקום בתים שניזוקו במהלך העימותים הצבאיים. במסגרת עבודתו היה אחראי על הריסת הבתים שניזוקו במהלך העימותים הצבאיים ופינוי פסולת בניין מאתרי ההריסות.

בחקירתו בשב"כ עלה כי בשנת 2014 גויס בורש על ידי גורם בכיר בחמאס שביקש ממנו לבדוק כיצד ניתן להפיק בעבודתו ב-UNDP תועלת מרבית עבור ארגון הטרור. בתגובה, ביצע בורש פעולות שונות לסיוע לחמאס. כך למשל, בשנת 2015 הוא סייע לבניית מעגנה ימית לשימוש הזרוע הצבאית של החמאס בצפון רצועת עזה, באמצעות משאבים של סוכנות האו"ם.

לקריאה נוספת:
אוסטרליה השעתה את מימון ארגון הסיוע שכספיו הועברו לחמאס
חמאס מכחיש: "ל'שתול' שנתפס אין כל קשר לארגון"
פרשת "הסיוע ההומניטרי": כך הפכו סלי מזון של נזקקים - למנהרות טרור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנאשם/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד עלה, כי במסגרת עבודות שעליהן היה אמון בורש באותה שנה, הוא פעל מול מנהליו לתעדוף השיקום באזורי המגורים של פעילי חמאס. בנוסף לכך, נחשף כי כאשר התגלו אמצעי לחימה או פתחי מנהרות בבתים שטופלו על ידי ה-UNDP, חמאס היה משתלט על אתר העבודה ולוקח את השלל לידיו. זאת, בניגוד לנהלים הברורים של האו"ם הקובעים כי יש לדווח לסוכנות האו"ם UNMAS, שאחראית על סילוק והשמדת אמצעי לחימה. בחקירה מסר הנאשם על אודות פעילי חמאס נוספים המשולבים בארגוני סיוע הומניטרי נוספים וכן מידע על מחסנים, מוצבים ומנהרות של חמאס, שאליהם נחשף בורש במסגרת עבודתו ברצועת עזה.

ביום חמישי הותר לפרסום כי מנהל סניף רצועת עזה בארגון סיוע הומניטרי בינלאומי גויס כסוכן סמוי של חמאס והעביר עשרות מיליוני דולרים מתקציבו לתועלת ארגון הטרור. מוחמד חלבי מהארגון World Vision נעצר ב-15 ביוני ובחקירתו בשב"כ הודה כי פעל בשירות הזרוע הצבאית של חמאס מתוך ארגון הסיוע ושניצל את תקציב ומשאבי הארגון לתועלתה. גם נגדו הוגש כתב אישום. חמאס הכחיש את מעורבותו של חלבי בארגון הטרור. בעקבות חשיפת הפרשה הקפיאה אוסטרליה את כספי מימון ארגון הסיוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully