וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: ניתן לבחון את העתקת המאחז עמונה לשטח סמוך

מנדלבליט קבע כי אין מניעה משפטית לבדוק את מעמד החלקות הנמצאות ליד המאחז שבבנימין, כדי להחליט אם ניתן ליישם את התכנית להקמתו מחדש לאחר פינויו. השרה רגב בירכה ואמרה כי "נסללה הדרך לפתרון התואם למדיניות הממשלה". גלאון: "ניתן פרס לשוד מאורגן לאור היום"

ספק 500

("ההתנתקות השקטה": סרטון שהוציאו פעילי ימין נגד פינוי עמונה, לפני חודש וחצי)

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, קבע אתמול (ראשון) כי אין מניעה משפטית לבחון את מעמדן של החלקות הסמוכות למאחז עמונה, כחלק מהמלצת צוות ההסדרה להקים מחדש את המאחז באדמות שאותן ניתן להגדירן "נכסי נפקדים" - נכסיהם של אנשים שעזבו את המדינה לשטחי מדינות עוינות במהלך מלחמת העצמאות, שאותם ניתן להפקיע על פי חוק. ההחלטה נקבעה בתום ישיבה שנערכה בלשכת היועמ"ש, בנוכחות פרקליט המדינה שי ניצן, המשנים ליועמ"ש, חברי צוות ההסדרה ונציגים ממשרדי הממשלה הרלוונטיים.

לפי החלטת בג"ץ מדצמבר 2014, יש לפנות את כלל הבנייה הקיימת בעמונה עד ל-25 בדצמבר 2016. היועמ"ש קבע למעשה כי מבחינה משפטית, ניתן יהיה לבדוק אם האדמות הסמוכות, שלגביהן קיימת אינדיקציה ראשונית להיותן נכסי נפקדים, הן אכן כאלה. לאחר שתושלם הבדיקה יוכל היועמ"ש לבדוק שוב את הסוגיות המשפטיות המתעוררות.

עוד בוואלה! NEWS:
ההזדמנות האחרונה של תושבי עמונה להציל את הבית לפני הקרב על הפינוי
היומן הסודי חשף את נסיבות מותו של הדיפלומט שהציל יהודים בשואה
מפגן כוח בלב איסטנבול: 3 מיליון בעצרת תמיכה ענקית בארדואן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"צריכה להישאר במקומה ולפרוח". ההתנחלות עמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההחלטה עוררה תגובות מימין ומשמאל, על אף שמדובר בבדיקה מקדמית בלבד ולא התקבלה החלטה על המתווה כולו. השרה מירי רגב בירכה את מנדלבליט, וטענה כי "היועמ"ש סלל את הדרך לפתרון משפטי התואם למדיניות הממשלה. עמונה צריכה להישאר במקומה, ואף להתפתח ולפרוח. חובתנו כממשלה לדאוג שפורמליזם קר לא יגרום לאיוולת של הריסת יישוב חי ותוסס והפיכתו לשממה". ח"כ בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי) התייחס לאפשרות שבסופו של דבר היועמ"ש לא יאשר את המתווה, וכתב בעמוד הטוויטר שלו: "אופציית החקיקה של חוק ההסדרה חייבת להישאר על השולחן. במידה והיועץ לא יאשר את פתרון נכסי הנפקדים נדרוש לחוקק".

מנגד, יו"ר מרצ זהבה גלאון גינתה בתקיפות את החלטת היועמ"ש, וטענה כי הדבר עשוי ליצור תקדים שבו תאושר הקמת התנחלות על שטח פלסטיני. "בפעם הראשונה המדינה תאשר הקמת התנחלות על שטח פלסטיני פרטי, וזאת כדי לפתור את בעייתם של מתנחלי עמונה, בניגוד לפסיקת בג"ץ שקבע שיש לפנות את ההתנחלות", אמרה גלאון והוסיפה: "בשביל שקט פוליטי מצד המתנחלים, הממשלה מאפשרת גזילת שטח פרטי של פלסטינים כדי להקים התנחלות חדשה, ובכך נותנים פרס לשוד מאורגן לאור היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully