וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הנחיתה בישראל: התקדמות במגעים לרכישת 17 מטוסי F-35 נוספים

7.8.2016 / 9:25

בדצמבר יגיעו לישראל מטוסי ה"אדיר" הראשונים. במקביל, משרד הביטחון הגיע בשבועות האחרונים להבנות עם משרד ההגנה האמריקני על רכישה של חמקנים נוספים. בחיל האוויר מרוצים: "נביא את המטוס הזה לקצה גבול היכולת"

צילום: לוקהיד מרטין

משרד הביטחון הגיע להבנות חדשות עם משרד ההגנה האמריקני בנוגע לרכישת מטוסי F-35. הצדדים, שהגבירו את המגעים ביניהם בשבועות האחרונים, דנים ברכש 17 מטוסים נוספים מתוצרת "לוקהיד מרטין" האמריקנית עבור חיל האוויר.

במקביל, נמשך תהליך קליטת המטוסים והכשרת הצוותים הישראליים בבסיס חיל האוויר האמריקני "לוק" באריזונה. מפקד טייסת ה"אדיר", סגן-אלוף יותם, סיפר כי מדובר בפיתוח מתקדם בעל יכולות מגוונות. "התחלנו את ההכשרה לפני כשבועיים ונסיים אותה בנובמבר. אנחנו פה רק שבועיים ומגלים מטוס מתקדם וחכם, זה קצה הטכנולוגיה בעולם. ככל שחולף הזמן מגלים צוותי חיל האוויר כי התכונות המיוחדות של המטוס לא מסתכמות רק ביכולת החמקנות - המערכות החכמות שנמצאות על המטוס הופכות אותו למפעל מודיעין איכותי בזמן אמת", אמר בריאיון לוואלה! NEWS.

לקריאה נוספת:
צפו: טיסת הניסוי הראשונה של מטוס ה-F-35 שיגיע לישראל
"ה-F-35 קטלני יותר מכל מטוס": ריאיון עם טייס החמקן שבדרך לצה"ל
הצלחה קטלנית: טיל ששוגר ממטוס F-35 פגע במדויק במל"ט

מטוס ה-F35 לייטנינג II. לוקהיד מרטין, משרד הביטחון
"מספק תמונת מודיעין איכותית בזמן אמת". מטוס F-35/משרד הביטחון, לוקהיד מרטין

לדבריו, יכולות עיבוד המידע המתקדמות מספקות תמונה מדויקת של שדה הקרב – ובזמן אמת. "זה משפיע לא רק על חיל האוויר, אלא צה"ל בכלל. אנחנו נדע לחבר את היבשה ואת חיל הים למודיעין שאנחנו אוספים. יש לכך משמעות גדולה במיוחד בשדה קרב דינמי שמשתנה מהר מאוד. המטוס מעביר המידע הטוב ביותר ובמהירות, יש לו הרבה מערכות שמדברות אחת עם השנייה. הפצת המידע נעשית ברשת סגורה ומאובטחת מפני תקיפות סייבר ולוחמה אלקטרונית".

עוד באותו נושא

נחשף ה-F-35 שתקבל ישראל: "מכונת המלחמה המתקדמת בעולם"

לכתבה המלאה

"קצה גבול היכולת"

סא"ל יותם מספר כי הוא אינו מודאג מדוחות הביקורת, שלפיהן קיימות תקלות במטוס החדש. "כמי שיש לו ניסיון בצוות ההקמה של טייסת ה'סופה', אם היינו מקבלים את המטוס ללא תקלות הייתי יותר מודאג. אני מסתכל על דוח התקלות ורואה שבשלב מוקדם זה טבעי שיהיו כאלו. מצד שני, אנחנו שמחים שיש גוף אחראי שמבקר, מטפל ופותר בעיות. איכות התהליך היא תעודת כבוד", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו נביא את המטוס הזה לקצה גבול היכולת. עד עכשיו רק בדקנו אותו על הקרקע. ברגע שנתחיל לטוס זה יראה אחרת", הוסיף. "חשוב להדגיש - המטוס הזה הוא חלומו של כל טייס".

בספטמבר 2010 החליטה ישראל על רכישת המטוס המתקדם, ששמו בישראל "אדיר". הסכם הרכש הראשון כולל 19 מטוסים בעלות של כ-2.7 מיליארד דולרים, כשהשניים הראשונים יתקבלו בישראל בדצמבר השנה והיתר במהלך השנתיים הקרובות. ב-2011 נחתם הסכם הבנות בין ירושלים לוושינגטון ובמסגרתו התחייב הממשל האמריקני למכירה אופציונלית של 75 מטוסי F-35 – שלוש טייסות בסך הכול. עד כה מימשה ישראל את רכישתם של 33 מטוסים, לאחר שבנובמבר 2014 התקבלה בממשלה החלטה לקנות 14 מטוסים נוספים על הרכש הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully