וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלחה קטלנית: טיל ששוגר ממטוס F-35 פגע במדויק במל"ט

2.8.2016 / 8:34

המטוס ביצע ניסוי מוצלח מול חופי קליפורניה כשטיל אוויר-אוויר פגע בכלי לא מאויש. מדובר בהפגנת יכולות שמעידה רבות על מטוס ה"אדיר" הדומה שינחת בישראל בדצמבר

צילום: משרד הביטחון ולוקהיד מרטין, עריכה: מתן חדד

מטוס F-35 של חברת "לוקהיד מרטין" האמריקנית ביצע ביום חמישי ניסוי מוצלח שבמהלכו שוגר מהמטוס טיל אוויר-אוויר ופגע במטוס לא מאויש - כך הודיעה אמש (שני) החברה. הניסוי התקיים בבסיס אדוארדס שמול חופי קליפורניה, ובמהלכו טייס ניסוי של חיל האוויר של ארצות הברית, רייבן לקלייר, שיגר מהמטוס טיל מסוג AIM-9X לטווח קצר, שמתביית על כלי הטיס לפי חום המנוע.

תוצאות הניסוי הראו כי המערכות השונות והחיישנים המתקדמים שהותקנו על המטוס זיהו את המטרה ואף קלטו נתונים שהוצגו על הקסדה המתקדמת. בין היתר, עלה כי ככל שחתימת המכ"ם של המטוס קטנה והוא נע באיטיות, יש קושי רב באיתורו.

בחודש יוני האחרון נחשף מטוס מדגם דומה, ה"אדיר", בטקס חגיגי בהשתתפות שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ראש מטה חיל האוויר, תת-אלוף טל קלמן, שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו ונוספים. טיסות ניסוי נוספות מתוכננות בהמשך במסגרת נוהלי הבדיקה, עד למסירתו הסופית של המטוס לחיל האוויר הישראלי בדצמבר הקרוב. הניסוי שנערך בשבוע שעבר, מעיד על יכולות המטוס שמזהה מל"טים, גם בטווחים גדולים.

עוד בנושא:
צפו: טיסת הניסוי הראשונה של מטוס ה-F-35 שיגיע לישראל
נחשף ה-F-35 שתקבל ישראל: "מכונת המלחמה המתקדמת בעולם"
"קל לתפעול כמו אייפד": ה-F-35 הוא מכפיל הכוח של חיל האוויר

מטוס F-35 במהלך ניסוי שיגור טיל אוויר-אוויר, יולי 2016. צ'אד בליי, לוקהיד מרטין, אתר רשמי
ה-F-35 במהלך הניסוי/אתר רשמי, צ'אד בליי, לוקהיד מרטין

לפני שבועות אחדים חדר לשטח המרחב האווירי של ישראל מטוס לא מאויש של מדינה זרה משטחה של סוריה. מערכות ההתראה של חיל האוויר הישראלי זיהו את המזל"ט, ולאחר ששללו את האפשרות שמדובר בכלי ששייך למדינה שנמצאת בקשרים עם דיפלומטיים עם ישראל, שיגרו לעברו שני מיירטים מסוללת פטריוט. כשניסיונות היירוט האלו נכשלו, שוגר לעברו טיל אוויר-אוויר שהחטיא אף הוא. המזל"ט הצליח לבצע הקפה בישראל, לחזור לשטח סוריה ולהיעלם.

לפי הערכות של גורמי ביטחון מדובר במזל"ט שהופעל על ידי צבא רוסיה, שככל הנראה חדר למרחב הישראלי כתוצאה של חוסר הבנה ותיאום. ברחבי סוריה פועלים מזל"טים בהפעלה של איראן, סוריה, חיזבאללה, רוסיה ומדינות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully