וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: טיסת הניסוי הראשונה של מטוס ה-F-35 שיגיע לישראל

1.8.2016 / 0:10

הטיסה שנערכה בשבוע שעבר בוצעה על ידי טייס של חברת "לוקהיד מרטין" האמריקנית ובמסגרת תהליך בדיקתו. המטוס, המכונה "אדיר", יועבר לחיל האוויר הישראלי עד סוף השנה הנוכחית. צפו בתיעוד

צילום: באדיבות חברת לוקהיד מרטין, עריכה: מתן חדד

טיסת הניסוי הראשונה של מטוס ה-F-35 המכונה "אדיר" שהתקיימה בשבוע שעבר, תועדה בסרטון שפורסם אתמול (ראשון). הטיסה בוצעה על ידי אל נורמן, הטייס הראשי של חברת "לוקהיד מרטין", והיא בוצעה במפעל החברה בפורט וורת' שבצפון מדינת טקסס, בארצות הברית. נורמן בחן את המערכות השונות שהותקנו במטוס באוויר, לאחר שאלו נבחנו רק על הקרקע. לתא הטייס הוא לקח איתו דגל ישראל.

בתום טיסת המבחן שנערכה 20 דקות, דיווח נורמן כי כל המערכות פעלו כסדרן. כמו כן, טיסות ניסוי נוספות מתוכננות בהמשך במסגרת נוהלי הבדיקה, עד למסירתו הסופית של המטוס לחיל האוויר הישראלי בדצמבר הקרוב. בטיסת הניסוי נכחו צוותים של חיל האוויר הישראלי, נציגי חברת "לוקהיד מרטין" ונציגים של הצבא האמריקני.

לקריאה נוספת:
ניסוי "אדיר": מטוס F-35 הישראלי ערך בהצלחה טיסה ראשונה
ליברמן קיבל את החמקן המתקדם בעולם: "ברור לשכנותינו שייצור הרתעה"

פלייר חדש למטוסי ה-F-35. מערכת וואלה!
טיסה נערכה 20 דקות. "אדיר" בטיסת המבחן שלו/מערכת וואלה!

בחודש יוני האחרון נחשף המטוס בטקס חגיגי בהשתתפות שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ראש מטה חיל האוויר, תת-אלוף טל קלמן, שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו ונוספים. בטקס נמסר המטוס לידי ליברמן שאמר כי "מדינת ישראל גאה להיות הראשונה באזורנו לקבל ולהפעיל את המטוס".

(עדכון ראשון: 22:55)

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שר הביטחון אביגדור ליברמן בטקס חשיפת מטוס ה-F-35 לייטנינג הראשון של מדינת ישראל, טקסס, ארצות הברית. יוני 2016. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ליברמן במעמד חשיפת המטוס/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully