וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן קיבל את החמקן המתקדם בעולם: "ברור לשכנותינו שייצור הרתעה"

אמיר בוחבוט, טקסס

22.6.2016 / 18:55

ה-F-35, שנקרא בישראל "אדיר", נחשף בטקס חגיגי על ידי חברת לוקהיד מרטין נומסר לשר הביטחון ולמפקד חיל האוויר לשעבר עידו נחושתן. עד כה נרכשו 33 מטוסים. ליברמן: "המטוס יגביר את היכולות המבצעיות לזמן רב"

עריכה: שניר דבוש

חברת לוקהיד מרטין האמריקנית חושפת בטקס חגיגי שנערך הערב (רביעי) את מטוס ה-F-35 לייטנינג II הראשון, המכונה בישראל "אדיר", בפורט וורת' שבצפון מדינת טקסס. במהלך הטקס, הוא נמסר לידי שר הביטחון אביגדור ליברמן ולראש מטה חיל האוויר תת-אלוף טל קלמן. "מדינת ישראל גאה להיות הראשונה באזורנו לקבל ולהפעיל את המטוס", אמר ליברמן.

"מטוס ה-F-35 הוא המתקדם ביותר בעולם והבחירה הטובה ביותר של ראשי מערכת הביטחון לשמירה על העליונות האווירית של מדינת ישראל. ברור וידוע לנו ולשכנותינו כי מטוס הF-35-, ה'אדיר', יצור הרתעה ויגביר את יכולותינו המבצעיות לאורך זמן רב", הוסיף.

הטקס, שמסמן עידן חדש עבור חיל האוויר הישראלי וצה"ל, מתקיים במעמד בכירי משרד ההגנה האמריקני, מנהלי חברת לוקהיד מרטין, ראשי משלחת משרד הביטחון, מפקד חיל האוויר לשעבר עידו נחושתן והשר צחי הנגבי, שהיה יו"ר ועדת החוץ והביטחון כשהושגה העסקה. בתחילתו עלה הזמר דייויד ברוזה לשיר על הבמה כמה משיריו. כשירד, אמר לו ליברמן כי הוא "פחות אופטימי" ממנו לגבי השלום.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"קל לתפעול כמו אייפד": ה-F-35 הוא מכפיל הכוח של חיל האוויר
צה"ל יקבל את מטוס הקרב המתקדם בעולם: "צריכים 50 לפחות"
בשל מרוץ החימוש במזה"ת: ישראל מבקשת להקדים קבלת החמקן המתקדם בעולם

לוקהיד מרטין חשפה את מטוס ה-F-35 לייטנינג הראשון של מדינת ישראל, טקסס, ארצות הברית. יוני 2016. בת' סטיל, לוקהיד מרטין, מערכת וואלה! NEWS
המטוס כפי שנחשף בטקס, הערב/מערכת וואלה! NEWS, בת' סטיל, לוקהיד מרטין
שר הביטחון אביגדור ליברמן בטקס חשיפת מטוס ה-F-35 לייטנינג הראשון של מדינת ישראל, טקסס, ארצות הברית. יוני 2016. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"מדינת ישראל גאה להיות הראשונה שמקבלת את המטוס". ליברמן/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

תא"ל טל קלמן, ראש מטה חיל האוויר, אמר בנאומו: "כטייס בעל ניסיון של יותר מ-30 שנות טיסה על מגוון רחב של כלי טיס הייתה לי הזכות לטוס בסימולטור של מטוס הF-35- בפורט וורת' וההרגשה הייתה כאילו החזקתי את העתיד בידיים שלי. השילוב הייחודי של טכנולוגיה פורצת דרך, קטלניות וממשקי אדם-מכונה יובילו את העולם לדור החמישי".

מנכ"לית לוקהיד מרטין, מרילין יוסון, נשאה גם היא דברים בטקס. "זכינו בכבוד לחבור למדינת ישראל ולסייע לה לחזק ולהעמיק את השותפות הארוכה בין שתי המדינות", אמרה. "מטוס ה-F-35 יהווה משואה של כוח ויציבות באזור ויתרום לשמירת השקט והיציבות של הדורות הבאים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד כה רכשה ישראל 33 מטוסי F-35, ובימים אלה מתנהלים מגעים לרכש של מטוסים נוספים. למרות הביקורת בארץ ובחו"ל על תקלות שיש במטוס כתוצאה מפיתוח וייצור ראשוני של מטוסי דור חמישי – כאלה שיוצרו מאז שנת 2000 ומתאפיינים ביכולות חמקנות ומערכות אוויוניקה מתקדמות – במערכת הביטחון טוענים כי מדובר במטוס העתיד של צה"ל וכי התקלות בו הן חלק מחבלי לידה של כל מטוס מתקדם והן מטופלות בהקפדה ובמקצועיות רבה.

קלמן הודיע הלילה כי שני המטוסים הראשונים ינחתו בישראל ב-12 בדצמבר 2016, באמצעות טייסים אמריקנים. לדבריו, יממה לאחר מכן יחלו טייסים ישראלים להטיס אותו בשמי הארץ. במהלך השנה יגיעו מטוסים נוספים, לאחר שטייסי חיל האוויר יעברו הכשרה בסיסית בארצות הברית. קלמן הוסיף כי חיל האוויר העביר בקשה לרמטכ"ל, גדי איזנקוט, "לרכוש עוד 17 מטוסים נוספים מסוג F-35 כך שמספרם יגיע ל-50", ועדכן כי "בקרוב העניין יובא לממשלה".

(עדכון ראשון: 18:00)

ייצור מטוס ה-F35 לייטנינג II. לוקהיד מרטין, משרד הביטחון
ייצור המטוסים/משרד הביטחון, לוקהיד מרטין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully