וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף ה-F-35 שתקבל ישראל: "מכונת המלחמה המתקדמת בעולם"

אמיר בוחבוט, טקסס

23.6.2016 / 0:20

לאחר הטקס בארה"ב שבו הועבר מטוס החמקן לידי שר הביטחון, אמר ראש מטה חיל האוויר תא"ל טל קלמן כי מדובר ב"קפיצת מדרגה משמעותית ביכולות של צה"ל". שגריר ארה"ב בישראל: "התוצאה מהשיחות תהיה חבילת הסיוע הכי גדולה שהענקנו אי פעם"

צילום: בעזרת סמרטפון וואוי, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן.

"מדובר במכונת המלחמה הטובה והמתקדמת בעולם" - כך אמר אמש (רביעי) תת-אלוף טל קלמן, ראש מטה חיל האוויר, לאחר מסירת מטוס ה-F-35 לישראל מידי חברת לוקהיד מרטין, בטקס חגיגי שנערך בפורט וורת שבטקסס. "המשמעות היא קפיצת מדרגה משמעותית ביכולות המבצעיות של חיל האוויר, של צה"ל ושל מדינת ישראל".

שני המטוסים הראשונים צפויים לנחות בבסיס נבטים בדצמבר, ולדברי קלמן, "מרגע שהמטוס הזה ינחת בישראל, הוא יביא יכולות מבצעיות פורצות דרך. במזרח התיכון שבו אנחנו חיים היום, זה יותר מנדרש". כמו כן, לדבריו, החיל יצליח לתחזק את המטוסים בעלויות דומות לאלה שבהן מתוחזקים המטוסים הקיימים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הירי למוות בנער הפלסטיני בכביש 443: שלושה חיילים נחקרו באזהרה
מאסרי עולם לרוצחי בני הזוג הנקין: "אין תיקון למה שהמרצחים עשו"
גורמים אמריקניים: "ההפסדים של דאעש עלולים לחזור נגדנו כבומרנג"

לוקהיד מרטין חשפה את מטוס ה-F-35 לייטנינג הראשון של מדינת ישראל, טקסס, ארצות הברית. יוני 2016. בת' סטיל, לוקהיד מרטין, מערכת וואלה! NEWS
לוקהיד מרטין חשפה את מטוס ה-F-35 לייטנינג הראשון של מדינת ישראל, טקסס, ארצות הברית. יוני 2016/מערכת וואלה! NEWS, בת' סטיל, לוקהיד מרטין

שגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו התייחס בעקבות הרכישה לדיון בחבילת הסיוע לישראל, ואמר כי השיחות נמשכות. "אני אופטימי שנסיים בהצלחה בזמן הקרוב", אמר. "ברור שהתוצאה מהשיחות האלה, תהיה החבילה הגדולה ביותר שהענקנו אי פעם לכל מדינה בסיוע צבאי".

בנאומו בטקס, אמר ליברמן: "מדינת ישראל גאה להיות הראשונה באזורנו לקבל ולהפעיל את המטוס. הוא הבחירה הטובה ביותר של ראשי מערכת הביטחון לשמירה על העליונות האווירית של מדינת ישראל. ברור וידוע לנו ולשכנותינו כי מטוס הF-35-, ה'אדיר', יצור הרתעה ויגביר את יכולותינו המבצעיות לאורך זמן רב".

הטקס, שמסמן עידן חדש עבור חיל האוויר הישראלי וצה"ל, התקיים במעמד בכירי משרד ההגנה האמריקני, מנהלי חברת לוקהיד מרטין, ראשי משלחת משרד הביטחון, מפקד חיל האוויר לשעבר עידו נחושתן והשר צחי הנגבי, שהיה יו"ר ועדת החוץ והביטחון כשהושגה העסקה.

(עדכון ראשון: 22:05)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר הביטחון אביגדור ליברמן בטקס חשיפת מטוס ה-F-35 לייטנינג הראשון של מדינת ישראל, טקסס, ארצות הברית. יוני 2016. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"ברור לשכנותינו כי המטוס יצור הרתעה". ליברמן במטוס/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully