וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האובדן כבד": בוריס ומיכאל טיפסו ביחד - ונהרגו בטיול בגיאורגיה

אלי אשכנזי ושלומי גבאי

7.8.2016 / 1:07

בוריס גורפינקל ממשמר העמק ומיכאל לויאנטס מבנימינה טיילו בהר אושבה שבצפון המדינה ונהרגו בתאונה. השניים, בני 46, הותירו אחריהם חמישה ילדים. טרם נקבע מועד הלווייתם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ביום רביעי אבד איתו הקשר". גורפינקל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בוריס גורפינקל, חבר קיבוץ משמר העמק בן 46, הוא אחד מארבעת המטיילים שנהרגו בתאונת טיפוס הרים בגיאורגיה. מוקדם יותר אתמול (שבת) נמסר ממשרד החוץ כי גורפינקל וישראלי נוסף בין ההרוגים, באזור הר אושבה שבצפון המדינה.

ההרוג השני, מיכאל לויאנטס, הוא תושב בנימינה בן 46, שהותיר אחריו בת זוג וילד משותף, כמו גם שני ילדים ממערכת יחסים קודמת. הוא עלה לישראל בשנת 1991, כשהיה בן 21, ועבד כמהנדס בחברת הטכנולוגיה "קוואלקום". ממועצת בנימינה-גבעת עדה נמסר כי המשפחה אינה מעוניינת למסור עליו פרטים נוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
ארבע שנים אחרי שכוכבה נרצחה, משפחתה עדיין מחכה להכרה
אחרי שנמלטה ממדינת אויב - פרח נאבקת בסרטן השד
"הגיע הזמן": המסע המרגש של היורדים שהחליטו לשוב לישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני לא תוקף את ההר". בוריס/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורפינקל נולד בטרנופול שבאוקראינה, ועלה לישראל בגיל 21. הוא התחנך באולפן בקיבוץ שבו חי כעת, ושירת בצה"ל. גורפינקל, בעל תארים בפיסיקה ומתמטיקה, עבד כמורה למתמטיקה, פיזיקה ומחשבים בבית ספר תיכון מגידו. לו ולבת זוגו, ניקה, בת 38, יש שתי בנות, אביגיל, בת ארבע, ואמה, בת שלושה חודשים.

בריאיון למגזין הווידיאו של הקיבוץ, סיפר גורפינקל על אהבתו לטיפוס הרים: "אני לא תוקף את ההר, זה טיפשי בעיניי. אני כל כך קטן לעומת ההר הגדול". לדבריו, "כשאני מתמודד עם ההר, אני בעצם מתמודד מולי. מול החולשות שלי, מול פחדים שלי, מול עבודה מאוד קשה שצריך לבצע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הר אושבא שבגיאורגיה. פאטה ורדנשווילי, ספק 500
ביום רביעי אבד הקשר עם המטיילים. הר אושבה/ספק 500, פאטה ורדנשווילי

"לפני שבועיים הוא יצא למסע אתגרי בטיפוס בהרי הקווקז שבגיאורגיה", מסר מזכיר קיבוץ משמר העמק, אורי אופיר. "ביום רביעי אבד איתו הקשר. חברת הביטוח ומשרד החוץ עשו פעולות נמרצות בעזרת המקומיים לאיתור הקבוצה". גופותיהם של ארבעת ההרוגים פונו במסוק לעיר הצפונית מסטיה, שם זוהו. שגרירות ישראל בטבילסי נמצאת בקשר עם השלטונות ומסייעת למשפחות, ומשרד החוץ שוקד כעת על הבאת הגופות ארצה. טרם נקבע מועד להלווייתו של גורפינקל.

"בוריס היה מורה מיתולוגי לפיזיקה, מתמטיקה ומדעי המחשב בתיכון מגידו. בשילוב ייחודי של ידע מקצועי, הומור וחן, קידם והעשיר דורות של תלמידים במקצועות מורכבים ומאתגרים", סיפר איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו. "האובדן הוא כבד ואני משתתף בצער הגדול של המשפחה של קיבוץ משמר העמק ושל תיכון מגידו".

סימה דאהן, מנהלת תיכון אזורי מגידו, סיפרה כי בוריס לימד בתיכון מיום הקמת בית הספר. לדבריה, "הוא היה בעל ידע נרחב בתחומים רבים והרבה להשתמש בטכנולוגיה עכשווית לשם הדגמת תופעות שנלמדו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני הישראלים יצאו מבית הארחה באזור מסטיה ביום שני לטיול באחד ההרים המאתגרים בחבל הקווקז, בליווי אזרח שבדיה ואזרח רוסיה. הם היו אמורים לחזור ביום רביעי, ומשלא שבו הזעיקו משפחותיהם את יחידת החילוץ הישראלית "מגנוס חילוץ והצלה", שהפעילה צוות חילוץ בגיאורגיה. החיפושים אחריהם החלו אמנם כבר לפני שלושה ימים, אך רק אתמול הם אותרו וגופותיהם חולצו בעזרת מסוק.

על פי מדריכים שנמצאים בשטח, שני הישראלים טיילו ללא מדריך. לפי משרד החוץ, התאונה התרחשה ככל הנראה כשהחבל שאבטח את המטפסים התנתק. לפי הערכות יחידת החילוץ הם סטו מהדרך כבר ביום שלישי ונפלו אל מותם. עם זאת, נסיבות המוות עדיין נחקרות.

אושבה הוא אחד מהרי הקווקז, ועל אף שאינו בין עשרת ההרים הגבוהים ביותר באזור הוא מפורסם בזכות המראה הייחודי של שתי הפסגות המחודדות שלו. בשל המדרונות התלולים שלו ומזג האוויר ההפכפך שבו הוא מאופיין, הטיפוס על אושבה נחשב בקרב מטפסים כאחד המסלולים המאתגרים ביותר בקווקז.

(עדכון ראשון: 19:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully