וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגיע הזמן": המסע המרגש של היורדים שהחליטו לשוב לישראל

6.8.2016 / 19:28

ליאת ואסף אנגל, בת להורים שהיגרו לארה"ב וצעיר שירד מהארץ לפני 7 שנים, תכננו בקפידה ותיעדו את מסע הפרידה שלהם לפני החזרה לישראל. "הילדים שאלו כל הזמן מתי עולים לארץ", סיפרה ליאת. בעלה הוסיף: "שנים שאני מחכה לזה"

עריכה: אוהד פיטר

"הילדים שאלו שלושה חודשים ברציפות 'מתי אנחנו עולים לישראל? היום או היום?" – כך תיארה ליאת אנגל, בת 33, שהגיעה לישראל עם בעלה אסף וילדיהם במסגרת מחזור העלייה הנוכחי שארגנה עמותת "נפש בנפש". משפחת אנגל הקפידה להסריט את כל ההכנות לעלייה ובני הזוג תיעדו את הרגעים המרגשים, החל מפרידתם מכל בני המשפחה בארצות הברית ועד נחיתתם בישראל והשתלבותם בשוק העבודה כאן.

ליאת היא רופאה ונטורופתית, בת להורים שהיגרו לארצות הברית מישראל כשהייתה בת ארבע. היא חזרה לישראל כדי לשרת בצה"ל במשך שנתיים, שאחריהן שבה לארצות הברית. בעלה, אסף, ירד מהארץ בשנת 2009 ומאז, לטענתו, חשב תמיד מתי תגיע ההזדמנות לחזור לישראל.

כשאסף קיבל הצעה לעבוד בחברת "פלסן סאסא", הוא לא חשב פעמיים. "שבע שנים אני מחכה לזה", אמר בהתרגשות בשיחה עם וואלה! NEWS, כשהוא על המטוס בדרך לישראל. "אסף תמיד אמר שלא הייתה דקה שהוא לא חשב לחזור לארץ. אני אמריקנית וישראלית. תמיד אהבתי את ישראל, עשיתי צבא ולימודים", סיפרה אשתו.

עוד בנושא:
מאות עולים מארה"ב וקנדה נחתו בישראל: "עדיף מאוחר מאף פעם"
גאווה בעלייה: היהודים הלהט"בים שוויתרו על זכויות ובחרו בישראל
חודשיים אחרי שעלו: היהודים מתימן במרוץ אחרי גת, דירה ועבודה

218 עולים חדשים מצפון אמריקה הגיעו לנמל התעופה בן גוריון. ראובן קסטרו
"בתנו בת השניים מחכה לזה כבר שלושה חודשים". עולים מצפון אמריקה בנתב"ג, יולי/ראובן קסטרו

לטענת בני הזוג אנגל, בנותיהן בנות השנה והשנתיים השתוקקו לעלות לארץ ולמרות המסע המתיש, התרגשו כל הדרך. "עשינו טרק ארוך", סיפרה ליאת. המשפחה, שהתגוררה בעיירה לינווד שבמדינת וושינגטון, שכרה רכב מסחרי מיוחד כדי לנסוע לאורכה ולרוחבה של ארצות הברית ולהיפרד מכל חבריהם. "עברנו מסיאטל, דרך בוסטון ועד לניו יורק. הדרך ארוכה אבל בתנו בת השנתיים מחכה לרגע הזה שלושה חודשים", הוסיפה.

חצי שעה לקראת הנחיתה בנמל התעופה בן גוריון, אמרה ליאת בהתרגשות: "סוף סוף הנסיעה נגמרת. הגיע הזמן שאנחנו נעלה לישראל. הייתה אחלה הזדמנות להגיע לארץ. הייתה התרגשות גדולה ביותר בחודשיים האחרונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully