וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנמלטה ממדינת אויב, פרח נאבקת באויב נוסף – סרטן השד

6.8.2016 / 11:00

"לא הייתה לי ברירה", הסבירה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אחת ממנהיגות הקהילה היהודית במדינתה, שהגיעה לישראל דרך מדינה שלישית. ההתמודדות עם הסרטן לא שוברת את רוחה: "קשה מאוד, אבל יש פה הרבה אנשים שאוהבים אותנו"

צילום: שלומי גבאי עריכה: ניר חן

פרח, בת 35, נמלטה לפני שנתיים עם שתי בנותיה ממדינת אויב מוסלמית לאחר שהרשויות איימו עליה כי תיכלא אם לא תתאסלם. היא הגיעה לישראל דרך מדינה שלישית, אולם לאחר הגעתה למקום מבטחים, גילתה כי עליה להילחם פעם נוספת – על החיים שלה. בריאיון מיוחד לאולפן וואלה! NEWS סיפרה פרח על המאבק במחלת הסרטן, ועל מאבק ההישרדות האישי שלה.

"לא הייתה לי ברירה – לקחתי את הבנות יום אחד ופשוט נעלמנו", סיפרה פרח, שהייתה אחת ממנהיגות הקהילה היהודית במדינתה. "עזרתי לעלות יהודים בסתר, והשלטונות לא אהבו את זה", הסבירה. "לאורך כל חיי נלחמתי למען הזכויות שלי: ללמוד באוניברסיטה, לטוס לחו"ל, להתאשפז בבית חולים ללא אישור הבעל. זאת מדינה שנשים שם פשוטות ואין להן חוק, הן לא יכולות לדבר על מה שמגיע להן, וכאישה ריחמתי עליהם. אני דואגת לאנשים שנותרו מאחור".

עוד בוואלה! NEWS:
עם כאפייה בקמפוס: "תמיד אומרים לי 'תראה מה העם שלך עושה'"
102 עבירות: הוארך מעצר נהג המשאית שחשוד בהריגת 3 נשים
אוסטרליה השעתה את מימון ארגון הסיוע שכספיו הועברו לחמאס

בית כנסת. ShutterStock
"תודה לאלוהים שהצלחתי להגיע לארץ". בית כנסת/ShutterStock

היא שחזרה את אירועי אותו הלילה, שבו החליטה לעזוב הכול ולהגיע לישראל. "הבנות לא ידעו שאני רוצה לעשות דבר כזה", סיפרה, "בחרתי לעשות את זה באותו הלילה, כשהבנות חשבו שלמחרת יגיעו לבית ספר ליום לימודים רגיל. אמרתי להן 'קומו, חייבות לצאת מפה'". לדבריה, "הייתה לי תקווה שבמדינה אחרת אני יכולה לחיות חיים יותר טובים".

פרח, שהצליחה לפני כמה חודשים להתגרש מבעלה בהליך מורכב, השאירה מאחור את משפחתה ואת כל רכושה. "לפני כחצי שנה, גיליתי שחיליתי בסרטן השד ברמה 4", אמרה בהתרגשות, "אין ספק שההתמודדות היא קשה מאוד". עם זאת, כיום, כשהיא נעזרת בארגון "עזר לציון" לשקם את חייה ומשתתפת במחנה הקיץ של הארגון, המיועד לחולי סרטן ולבני משפחותיהם, ברור לה שהיא קיבלה את ההחלטה הנכונה.

"למרות הכול, אני חושבת שישראל היא המדינה הכי טובה להיות בה", סיכמה פרח. "בזכות הארגון אני מרגישה שיש פה הרבה אנשים שאוהבים אותנו. עכשיו נותר להגיד רק תודה לאלוהים שהצלחתי להגיע לארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully