וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במבצע חשאי: הושג גט לאישה עגונה שבעלה חי במדינת אויב

10.9.2015 / 20:00

אישה עגונה שברחה לארץ מפני בעלה המתגורר במדינה מוסלמית ביקשה את עזרת הרבנות. לאחר מבצע חוצה יבשות - הושג הגט המבוקש. מנהל אגף העגונות: "אין אמצעי או מהלך שהם מחוץ לתחום כשמדובר באישה עגונה"

נשים עגונות. ניב אהרונסון
"מודים לכל הגורמים החשאיים והגלויים שסייעו בהסדרת הגט"/ניב אהרונסון

אישה עגונה שחיה בעבר עם בעלה במדינה מוסלמית המוגדרת כמדינת אויב, הצליחה לקבל גט לאחר מבצע חשאי ומקיף של אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים בארץ. האישה, שנמלטה בחזרה לישראל לאחר שהותקפה על ידי הבעל באלימות פיזית ומילולית, נאבקה במשך חמש שנים על מנת לקבל את הגט, ולבסוף הצליחה בסיוע מדינה שלישית.

מלאכת איתור הבעל והמשא ומתן עמו היו מסובכים במיוחד, מכיוון שמדובר במדינה שאין לה יחסים עם ישראל והיא נתונה עמה בעימות. לפיכך, כל קשר בין אזרח ישראלי לאזרח במדינה זו נחשד כריגול למען מדינת אויב. עם זאת, אגף העגונות הצליח לאתר שלושה אברכים המתגוררים במדינה המוסלמית, והאחרונים הצליחו לאתר את הבעל – שחתם על ייפוי כוח לכתיבת הגט ונתינתו לאישה העגונה.

אך לא כאן נסתיימה הפרשה: ייפוי הכוח הועבר למדינה שלישית, ובה נכתב הגט על ידי סופר ועדים שהגיעו מישראל, לצד שליח שמינה הבעל. הגט הובא לארץ, לבית הדין בתל אביב, ועל אף שבית הדין היה באותה העת בתקופת פגרה – הוחלט בשל הנסיבות המיוחדות לקיים דיון דחוף בנושא והדיין הרב זבדיה כהן העניק את הגט לאישה.

עוד בוואלה! NEWS:
סנטימטר חוף לבן אדם: עד 2030 לא בטוח שיישאר כאן מקום לכולנו
"סמים וסחיטות? מה אני ערס?": נפילתו של סנדק הפשע מאילת
המחיר שצה"ל משלם על רצח המשפחה בדומא

בית הדין הרבני בת"א. שרון בוקוב
בית הדין הרבני בתל אביב/שרון בוקוב

מרגע כניסת התיק לטיפול האגף ובכל התהליך עד לקבלת הגט, חיבר אגף העגונות בין האישה לבין ארגון "יד לאישה", שמסייע לנשים עגונות. הארגון הציב את עו"ד תהילה כהן כנציגת האישה, והיא סייעה לאחרונה, הסובלת מקשיים כלכליים ומקשיי שפה, בהתנהלות המשפטית עד למתן הגט.

הרב אליהו מימון, מנהל אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, אמר לוואלה! NEWS: "אין אמצעי או מהלך שהם מחוץ לתחום כשמדובר באישה עגונה". הוא הוסיף: "אנחנו מאושרים להביא אושר לעוד אישה מישראל בערב הימים הנוראים ומודים לכל הגורמים החשאיים והגלויים שסייעו בהסדרת הגט. תודה מיוחדת לסגני הרב אשר ארנטרוי שעמל רבות על גט זה". הרב שמעון יעקבי, מנכ"ל בתי הדין הרבניים, אמר בהתרגשות: "זכות גדולה היא לנו לקראת השנה החדשה לסייע לאישה עגונה לפתוח דף חדש בחייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully