וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הפיל עד המדינה הנעדר את ארגון הפשע מאילת

12.9.2015 / 20:03

העד שנעדר מאז אתמול מביתו ויצר הערב קשר עם משפחתו היה בכיר בארגון הפשע של אילן בן שטרית. מלך ההימורים של אילת, שהיה מעורב בעסקי האקסטזי של אברג'יל, הורשע בשבוע שעבר הוגדר "ראש משפחת פשע". כך הוא הופלל

עריכה: ניר חן

בשבוע שעבר נפל דבר בבית המשפט המחוזי בבאר שבע: הרכב של שלושה שופטים הרשיע את אילן בן שטרית בניהול ארגון פשיעה אלים בעיר אילת. "יש בן אדם שמספר שטויות", ניסה בן שטרית להתגונן לאורך כל החקירה נגדו, אף שחשד ובצדק שבכיר בארגונו חתם על הסכם עד מדינה והפליל אותו. אותו בכיר, שגויס כעד מדינה, נעדר מאז אתמול מביתו ורק היום יצר קשר עם משפחתו. עם זאת, לפי ההערכות, הוא נעלם על רקע אישי.

"אתה אילן בן שטרית הגדול, אנשים פוחדים ממך", אמרה לבן שטרית בשבוע שעבר החוקרת באחת מחקירותיו ביחידה הארצית לפשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל). בן שטרית המשיך להיתמם. "מה אני, ערס? אני עוזר לאנשים. אין סמים באילת, רק עסקים. חברים שלי מכבדים אותי, עושים לי כבוד".

ההכחשות לא הועילו. בן שטרית, שנמנה עם בכירי העבריינים הפועלים תחת ארגון הגג של יצחק אברג'יל, הורשע לצד שבעה מעמיתיו בשורת עבירות ובהן ניסיונות רצח, קשירת קשר לפשע, סחיטות באיומים, ניהול בתי הימורים ועבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים. הוא צפוי להיכנס לכלא לשנים ארוכות. במשטרה מקווים שעם סגירת התיק השתחררה עיר הנופש, ולו לזמן מה, מאחיזתם של סוחרי הסמים ומועדוני ההימורים. חומרי החקירה נגד בן שטרית, שנחשפים כעת בוואלה! NEWS פותחים צוהר לעולם התחתון בעיר הדרומית ביותר במדינה, ואפילו כוללים טיפים להרזיה, יד ראשונה מעבריין.

בית המשפט המחוזי שבבאר שבע הרשיע שמונה אנשים בחברות בארגון פשע, ספטמבר 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
הנאשמים בחברות בארגון פשיעה באילת. אילן בן שטרית מימין, בחולצה השחורה/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

ראשיתו של התיק שגיבשו בלשי היאחב"ל נגד בן שטרית באוקטובר 2012. אז, כחלק מגל מעצרים חוצה מחוזות, נחקרו גם אנשיו של בן שטרית ועלו חשדות נגד העבריין הצפוני מיכאל מור, אף הוא מאנשי אברג'יל, שבאותה העת שהה באילת. אחד הנחקרים, בכיר בארגונו בן שטרית, שהיה מעורה היטב בעסקי הפשיעה באילת, "התפוצץ" והפליל את הבוס שלו. עדותו של הבכיר היא הראיה המרכזית שאפשרה להפיל את ארגון הפשיעה הדרומי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הסנדק של אילת. צילום מסך
"אין סמים באילת, רק עסקים". אילן בן שטרית בחקירתו/צילום מסך

"מזמן ידעתי שהוא מודיע משטרתי, כך חשדתי בכל אופן", צחק בן שטרית בפני החוקרים, שהטיחו בו חשדות לניסיונות חיסול של בכירים בעולם התחתון, ובהם העבריין רמי אמירה, שאכן נרצח שנה לאחר ניסיון החיסול שיוחס לבן שטרית, והעבריין יוסי מלכה. בן שטרית נחקר בחשד שהיה מעורב בתכנון ניסיון ההתנקשות במלכה, בחסות "אחיו לנשק", ראש ארגון הפשיעה הירושלמי יעקב "עקא" שמעון. עוד נחשד בן שטרית בניסיון לחסל את עד המדינה, כשנה לפני המעצרים. "מי שירה בו לא קשור אליי", טען בן שטרית.

המידע המודיעיני של המשטרה הצביע על חלוקת תפקידים ברורה בארגונו של בן שטרית: העבריין יחיאל מלכה השתייך לזרוע המבצעית בארגון המסועף של אברג'יל ובקבוצה האילתית, שלפי המידע פעלה לא רק באילת אלא גם בתל אביב, בערד ובבאר שבע. מלכה, על פי המשטרה, היה כפוף ישירות לאילן בן שטרית. שני עבריינים נוספים בארגון היו חנניה אלמקייס ונועם משה. השניים, כך גורסת המשטרה, השתייכו לזרוע הכספים – כלומר התמחו בסחיטה באיומים בשיתוף פעולה עם מיכאל מור.

בקבוק וודקה ב-1,200 שקל

לפי כתב אישום נוסף, שהוגש נגדו בפרשה 512, בן שטרית היה אחד מספקי הסמים המרכזיים בבלגיה ובאסיה בימי הזוהר של יצחק אברג'יל בין השנים 2006-2003. בעת ששימש ראש הזרוע של הארגון ביפן, זרמו דרכו עשרות אלפי כדורי אקסטזי. הארגון חובק העולם של אברג'יל היה למושא לחקירה של האף-בי-איי, וב-2006 הביאה הבולשת למעצרו של בן שטרית בבלגיה. הוא הצליח לחמוק מהרשעה, ניצל הזדמנות שנקרתה בדרכו וחזר לישראל דרך ירדן. הוא התיישב באילת ועד מהרה החל לפרוש בעיר הדרומית רשת של "קלובים" להימורים. כתב האישום נגדו מגולל עשרות מקרים של סחיטה באיומים והטלות אימה על מהמרים. הכול נעשה, כך סבורים במשטרה, בשיתוף פעולה הדוק עם חבריו לארגון הגג של אברג'יל, עקא ומיכאל מור.

איציק אברג'יל, בימ"ש מחוזי ת"א, 22 ביולי 2015. ניב אהרונסון
שיתוף פעולה הדוק. יצחק אברג'יל/ניב אהרונסון

בן שטרית נעצר בסוף 2013. במקביל, נקבע תאריך להרשעת אחיו, דודו בן שטרית, ברצח מוטי חכים באילת. חכים, שהיה נהג אמבולנס ועבריין, הספיק לומר את שמו של הרוצח לפני שמת. "כל הפרשה הזו מתפוצצת בגלל המשפט של דודו", טען אילן בן שטרית באזני חוקריו. "אל תשתמשו לרעה במשפחה שלי... עשו פה סלט מטבוחה בשביל להגיע לאיזה משהו קטן. לכי תוציאי את כל האיכונים (איכוני הטלפון הסלולרי, י.א) ותראי לי שיחה אחת שאני סוחט מישהו. אני לא מתעסק בסמים. מה יש לי למכור סמים באילת? זו עיר קטנה. אילת אחלה מקום לעשות עסקים, לא סמים. כל שנה אני מוציא הצהרת הון, אני בא עושה עסקים, מרוויח כסף, למה אני אמכור סמים? למה אני צריך להסתבך בדברים האלו?"

מהמידע המודיעיני שבידי המשטרה עולה כי יצחק אברג'יל היה מעורב עמוקות בעסקים המפוקפקים באילת. בין הדמויות שעליהן הצביע המידע היה שחר בניטה, יד ימינו של מיכאל מור. א', בעל מלון באילת, היה אחד המהמרים הכבדים ב"קלובים". מאות אלפי שקלים הפסיד א' במועדונים. לפי המידע המודיעיני, מיכאל מור ובן שטרית סחטו את א'. באחד המקרים, הגיע מיכאל מור לאחיו של בעל המלון ואמר לו: "אחיך נהיה גבר". לפי המידע המודיעיני של המשטרה, ביקור ממיכאל מור הוא איום כשלעצמו.

הארכת מעצר מיכאל מור בבית משפט השלום בעכו, יחד עם עורך דינו יהלו שפרלינג. יוני 2015. ערן גילווארג
ביקור שווה ערך לסחיטה. מיכאל מור/ערן גילווארג

"זה שעד מדינה אומר, צריך שיהיו ראיות", אמר בן שטרית שנשאל בחקירה על הסחיטות. "מה זה לסחוט? בשבילי לסחוט זה להיות ערס. מה אני, נכה? מאז שהשתחררתי כל החיים שלי אני חי טוב מאוד, ברוך השם לא סוחט מישהו, משלם מסים והכול".

החוקרת: "אתה סחטת את הבעלים של מועדון הריביירו".

בן שטרית: "היה לי מגע עם הריביירו על הפרסום. הפגישה הייתה במלון. בכוונה רציתי שהכול יהיה מתועד. אם סחטתי מישהו, איפה תיעוד? שיחת טלפון, נגיד: 'תגיד, מה עם הכסף?' בא בן אדם שחי באילת שידע שאני עושה לריביירו פרסום".

בשלב זה של החקירה, גילה בן שטרית פרט מעניין. לפי המידע שהיה מצוי בידי המשטרה, רוב כספי ההימורים של הארגון עברו דרך מועדון הריביירו בעיר. לפי עדותו של בן שטרית, אחד השותפים במועדון היה קצין משטרה לשעבר. "אני חושב שאחד מהשותפים שלו היה קצין מודיעין לשעבר במשטרת אילת" הפתיע בן שטרית. "שמו מ'".
חוקרת: "הבעלים של המועדון אומרים שכל שבוע נתנו לך כסף".

בן שטרית: "הוא בא לבכות לי. הייתה בינו לבין שותף אחר מחלוקת, אם הוא שותף, לא שותף. הם הציעו לי לקנות את החלק שלו (של השותף שפנה אליו, י.א.). מאוד רציתי להיכנס, אבל בגלל שראיתי שההוא אומר אני לא אוותר להם, לא הסכמתי. ואת כל זה שומע קצין מודיעין, את כל השיחה. אמרתי להם, לא רוצה את העסק הזה, תהיה בריא. מה אני צריך להיכנס לעסק הזה כל התביעות וכל הבלגן?"

אילת. ShutterStock
בלגנים במועדונים. מלונות על קו החוף באילת/ShutterStock

בן שטרית הזכיר כמה מועדונים, ובהם מועדון הקולוסיאום באילת. "יצא לי להכיר אותו (את הבעלים של הקולוסיאום, י.א.). אמר לי 'איך פחדתי ממך. עכשיו פגשתי אותך, אני שמח'. בטח שמח! קניתי בקבוק 1,200 שקל".
חוקרת: "איזה בקבוק?"

בן שטרית: "של טראמפ, משהו מסריח. בקבוק ערק עולה עשרה שקלים. טראמפ עולה בסיטונות 90-80 שקל. אתם אומרים ששלחתי אותו (אחד מחייליו, י.א.) לשרוף את מועדון ה'וויו'? הוא חבר שלי, למה שאני אשרוף אותו? זה מועדון? זה מחסן, מה מועדון. למה שאני אשרוף לו? פעם נכנסתי למועדון ומישהו הרביץ לי?"

חוקרת: "נראה לך שמישהו היה מעז לעשות את זה? נו באמת".

בן שטרית: "חברים שלי מכבדים אותי ובגלל זה נותנים לי כבוד. אם יש בעיה, פונים אליי.

החקירה של בן שטרית הייתה דינמית מאוד. בשלב מסוים, התפתחה שיחה כמעט חברית בינו לבין החוקרים. בן שטרית אף נתן עצות לחוקר כיצד לרזות במהירות. "אתה צריך להוריד במשקל. איך שומרים, אתה יודע? אוכלים כל שעתיים-שלוש". החוקרת הגיבה בהתלהבות: "זה מה שאני עושה! כל שעתיים-שלוש". בן שטרית המשיך ושטח את משנתו בתחום הדיאטה: "השיטה היא לא לאכול לשובע. כמו שאתה ממלא דלק באוטו. מה יקרה בסוף? נשפך הדלק. ככה באוכל, נשפך לגוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully