וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחם ששרד את החטיפה: "לא תיארתי שהריאיון איתי ילך לחיזבאללה"

תומר וינברג, החייל היחיד ששרד את התקרית במלחמת לבנון השנייה, קיבל תגובות קשות מאז השידור בלבנון של פרק הסדרה שבה השתתף. לדבריו, חשב שמדובר בפרויקט שישודר באיטליה. "רק המחשבה על זה שהיה בבית שלי מישהו מטעמם מכניסה אותי לסרטים", טען

עריכה: ניר חן

(בווידיאו: ריאיון לאולפן וואלה! NEWS)

החייל היחיד ששרד את התקרית שבה נחטפו אלדד רגב ואהוד גולדווסר ב-2006, תומר וינברג, קיבל תגובות קשות מאז ששודר ביום שבת הפרק של הסדרה של חיזבאללה על החטיפה. וינברג השתתף בסדרה, לדבריו, משום שחשב שתשודר בטלוויזיה באיטליה – ולא באחת שנערכת על ידי ערוץ המזוהה עם ארגון הטרור. הוא הסביר כי כתב איטלקי שכנע אותו להשתתף בסדרה תוך שימוש בשקרים וטענות שווא. בעקבות הפרסומים, התגובות וההשמצות שספג, פרסם הבוקר (רביעי) פוסט בפייסבוק שבו תיאר את תחושותיו.

"החלטתי לכתוב כי הפרסומים האחרונים בתקשורת ממש מכאיבים לי", פתח את דבריו. "כל בר דעת יכול להבין שעם כל הטראומה והחרדות שלי, לא הייתי מכניס לביתי-מבצרי כתב של חיזבאללה או מטעם הארגון", הדגיש. "רק המחשבה על זה שהיה בבית שלי מישהו מטעמם מכניסה אותי לסרטים נוספים".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
שתי נשים ותינוקת נהרגו בתאונה בכביש 4; חשד: הנהג לא ציית לרמזור
הקרע במפלגה הרפובליקנית מתרחב - וקלינטון מגדילה את הפער מטראמפ
לטובת הדיירים במגדלי היוקרה - פונה המעוז החינוכי של הנוער בסיכון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפרסומים האחרונים ממש מכאיבים לי". תומר וינברג/מערכת וואלה!, צילום מסך

וינברג תיאר בפוסט את חייו בצל הטראומה. "אני חי יום-יום ובעיקר לילה-לילה את בוקר 12 ביולי 2006. לא ארחיב על החיים בצל הפוסט טראומה כי זה ארוך ומייגע, אבל זו מלחמה יומיומית. לשרוד, להרים את הראש ולנסות גם לחייך ולשמוח, לקום לעבודה ולמצוא כל יום סיבה להמשיך הלאה, להמשיך לחיות עם הפציעה, הכאבים, הזיכרונות הלא נשלטים - וזה שהאירוע הזה מסרב למות תקשורתית.

"ואז מגיע איזה כתב איטלקי מתחזה, רודף אחריי כמה חודשים על מנת לראיין אותי לתכנית שכביכול אמורה להיות משודרת באיטליה לקראת מלאת עשור למלחמת לבנון השנייה", סיפר, והעיד על עצמו: "מי שמכיר אותי יודע עד כמה אני מתרחק מהתקשורת. כמה זה עושה לי רע". עם זאת, וינברג ציין כי "מי שמכיר קצת את התקשורת, יודע שכשהם רוצים משהו, הם משיגים את זה".

חיזבאללה פרסם תיעוד חדש של חטיפת רגב וגולדווסר, יולי 2016. צילום מסך מתוך אל מיאדין, צילום מסך
עימאד מורנייה מפקח על התרגיל המסכם/צילום מסך, צילום מסך מתוך אל מיאדין

"אותו כתב איטלקי אפילו הציע לי כסף. 2,000 דולר או אירו, לא זוכר. כמובן שסירבתי. אמרתי לו שמצפונית אני לא מסוגל לקחת כסף על דבר כזה", גילה. "אז הוא עבר לשיטה אחרת. הוא אמר שחייבים שהעם האיטלקי יבין גם את הסבל של העם בישראל, שגם הצד הזה יישמע. אני חושב שפה הוא הצליח ללכוד אותי".

"הרגשתי כמו שגריר"

"כשהתראיינתי הרגשתי קצת כמו שגריר של מדינת ישראל. דיברתי על כמה שאנחנו צמאים לשקט ורוצים כבר שלום, וכמובן גם על האירוע עצמו. הוא סחט אותי רגשית. לא תפקדתי כמה ימים לאחר מכן", סיפר וינברג, והוסיף בצער: "הוא נתן לי לצפות בסרטון החטיפה בעוד הוא מצלם אותי. זה שבר אותי ולא הייתי יכול להמשיך. לא תיארתי לעצמי שהכול שקר והחומרים ילכו לחיזבאללה".

וינברג התייחס לכך שגם שר הביטחון באותה תקופה, ח"כ עמיר פרץ, ושרת החוץ דאז, ח"כ ציפי לבני, השתתפו בסדרה. "נפלתי בפח שגדולים ובכירים ממני נפלו בו. אם ציפי לבני ועמיר פרץ נפלו בפח, עם כל סוללת יועצי התקשורת שלהם, אני מרגיש קצת פחות דביל".

חיזבאללה פרסם תיעוד חדש של חטיפת רגב וגולדווסר, יולי 2016. צילום מסך מתוך אל מיאדין, צילום מסך
אנשי חיזבאללה סביב ההאמר ובו רגב וגולדווסר/צילום מסך, צילום מסך מתוך אל מיאדין

את הפוסט חתם וינברג בפנייה לכל "לכל המפרסמים והטוקבקיסטים שקפצו וצעקו" בגלל ריאיונו לחיזבאללה. "לכל אלה שכתבו עליי שברחתי והפקרתי, שלא דאגתי לחברים שלי, הפוסט הזה מוקדש בעיקר לכם. תחשבו שנייה אחת או יותר לפני שאתם משתלחים. יש בני אדם מאחורי כל סיפור וזה עלול לפצוע להם את הלב ולרוקן את האנרגיה המעטה שמניעה אותם קדימה", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully