וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטטת ענק בנגב: "זה היה תרגיל מתוכנן, מישהו ירה על בית קפה – ואז דרסו"

31.7.2016 / 10:55

חבר מועצת בכסייפה טוען כי תגרת הענק הלילה שבה שניים נהרגו ו-15 נפצעו היא מארב: "אדם הגיע עם נשק, 50 אנשים יצאו – ואז הגיע הדורס". התושבים מאשימים את המשטרה בטיפול לקוי: "אמרנו שיהיה פה רצח, אבל המשטרה לא עשתה כלום"

צילום: בני בן סימון, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

"מדובר בפיגוע לכל דבר שהמשטרה לא טיפלה בו כראוי" - כך האשים עורך הדין יוסף אלנסאסרה, תושב היישוב את כסייפה שבנגב, בהתייחסו לקטטה ההמונית הלילה (ראשון) שבה נהרגו שני בני אדם ו-15 איש נפצעו. לדבריו, התקרית הקשה התפתחה כבר ביום שישי, בעקבות נסיעה מסוכנת של צעירים ביישוב, אולם המשטרה כשלה למנוע את שפיכות הדמים.

"זהו אירוע קשה וטרגי. סכסוך שהתחיל מיום שישי, ולצערנו המשטרה לא טיפלה כראוי. זה המשיך אתמול והתוצאה טרגית. מדובר בצעירים מובטלים שמשתוללים בכבישים ומסכנים חיי אדם. תלונות למשטרה הועברו לאורך השנים, אך הן לא טופלו והפורענות בכבישים נמשכה", תקף עו"ד אלנסאסרה.

לקריאה נוספת:
במגזר הערבי מודאגים: עברייני תנועה לא חוששים מהמשטרה
הוארך מעצרו של העבריין בן כהן החשוד שתקף מינית מטופלת בבית חולים
"רכז הביטחון של התנחלות בבקעת הירדן ירה על עדר פרות של פלסטיני"
"הילדים כבר לא הולכים לבד": המצית הסדרתי שמטיל אימה בירושלים

זירת הקטטה בכסייפה, 31 ביולי 2016. בני בן סימון
"תרגיל מתוכנן היטב". זירת הקטטה בכסייפה, הבוקר/בני בן סימון
מחוץ למרכז הרפואי סורוקה, באר שבע. 31 ביולי 2016. בני בן סימון
אחד המעורבים בקטטה מאושפז במצב אנוש. בית החולים סורוקה, היום/בני בן סימון

לדבריו, השוטרים ישבו בחיבוק ידיים. "נקודת המשטרה במקום לא טיפלה באירוע. סתם יושבים. נקודת המשטרה מטפלת רק במידע שמגיע אליה, ולא באוכלוסייה עצמה. האירוע הזה הועבר למשטרה. אני מאשים את המשטרה שלא טיפלה כמו שצריך באירוע ביום שישי".

קרובי משפחה של הפצועים תקפו גם הם את התנהלות המשטרה. "למשטרה לקח שעתיים להגיע. היו להם הרבה תלונות על 'חארקות' שעושים שם. אף אחד לא עשה עם זה כלום. בנקודת המשטרה שותים קפה. אתה יודע איך זה מתחיל, אבל לא יודעים איך זה יסתיים".

"מחר יהיה פה רצח"

חבר מועצה ביישוב סיפר כי הדריסה הייתה חלק ממארב מתוכנן היטב. "זה היה תרגיל עם תכנון לא נורמלי. מישהו הגיע עם נשק וירה על בית קפה. מה עושים אנשים? יוצאים, יש התקהלות. אחרי שהתקהלו הגיע אחד אחר עם רכב. 50 אנשים עמדו בחוץ", תיאר את הרגעים שקדמו לדריסה.

"המשטרה בעניין הזה לא קיימת. זה התחיל לילה לפני. היו 'חארקות'. התקשרו הרבה למשטרה. המשטרה לא הגיעה בזמן. ב-02:00-01:00 בלילה היתה ניידת אחת, שהסתובבה והלכה. אנשים אמרו: 'מחר יהיה רצח'. נתנו להם מספרי רכבים ולא עשו כלום. אין למשטרה מצפון, יושר ואמת", הוסיף.

זירת הקטטה בכסייפה, 31 ביולי 2016. בני בן סימון
"למשטרה אין יושרה". זירת הקטטה, הבוקר/בני בן סימון
"הגיעה ניידת אחת, שהסתובבה והלכה. נתנו להם מספרי רכבים והמשטרה לא עשתה כלום"

סאלם אבו חאמד, שחמישה מקרובי משפחתו מאושפזים בבית החולים, ובהם אחד במצב אנוש, תיאר את המהומה. "מדובר באירוע מאוד קשה. זו היתה דריסה מכוונת. ראינו בחורים צעירים יוצאים לכביש, רצינו להחזיר אותם לבתים ואז בא הרכב הזה ונכנס בכולם. אני עדיין לא מעכל את זה. לא הייתה סיבה לאירוע הזה".

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי בני משפחה אחת מהיישוב החלו ככל הנראה לדרוס כמה מבני המשפחה השנייה, ולאחר מכן התפתחה קטטה במקום. גבר כבן 50 ואדם בשנות ה-30 לחייו נהרגו, ושמונה עדיין מאושפזים בבית החולים סורוקה שבבאר שבע: אחד במצב קשה מאוד, שלושה במצב בינוני והיתר קל.

זירת הקטטה בכסייפה, 31 ביולי 2016. בני בן סימון
"הייתה ניידת אחת שהגיעה והסתובבה". כסייפה, היום/בני בן סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully