וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מוסלמי אדוק": שכני המחבל מניס מתקשים להבין את מעשיו

ביקור בבניין שבו התגורר מוחמד אל-חווייג' בוהלאל, שדרס למוות 84 בני אדם, מעלה תהיות לגבי מידת קיצוניותו הדתית. "הוא לא צם רמדאן, הוא היה שתיין", סיפרה שכנה. אחותו: "היו לו בעיות נפשיות". שליח וואלה! NEWS לניס מדווח

צילום: אבי אשכנזי

"הוא לא היה מוסלמי אדוק, הוא היה חולה, שתיין ודיכאוני", כך תיארו היום (שבת) שכניו של מוחמד אל-חווייג' בוהלאל את המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בטיילת בניס שבצרפת. "הוא בכלל לא היה דתי, לא היה לו זקן, לא חשבתי בכלל שהוא ערבי", סיפרה ג'סמין חנאן, שהתגוררה עמו בבניין ברחוב רו דה טורי שבעיר הנופש.

אף שהפיגוע בצרפת, שאירע ביום חמישי, הוגדר אירוע טרור, עדיין לא התגלו הוכחות חותכות לכך שבוהלאל פעל ממניע אסלאמי קיצוני. עם זאת, סוכנות הידיעות "אעמאק", המזוהה עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), פרסמה הודעת קבלת אחריות של הארגון על המתקפה. בתגובה להודעה זו, אמר שר הפנים הצרפתי ברנאר קזנוב כי בוהלאל ככל הנראה עבר הקצנה אסלאמיסטית מאוד מהירה. השר הסתמך בדבריו על עדויות האנשים שסבבו אותו.

ביקור בבניין שבו התגורר המחבל, יום אחרי שהמשטרה פשטה עליו מחזק את דבריו של השר על הקצנה מהירה שחמקה מעיני שכניו. "הוא לא עשה בכלל את (צום) רמדאן", המשיכה חנאן. "הוא היה שותה אלכוהול. הוא היה מוזר מאוד, לא אמר שלום". היא סיפרה כי חגגה את יום הבסטיליה עם הילדים ולמחרת כשראתה את המשטרה בעיר נבהלה. "פחדתי, הוא גר לבד לחלוטין. ללא חברים, תמיד לבד".

עוד על הפיגוע הקטלני בניס:
תקיפות בסוריה לא יעזרו: צרפת זקוקה לשינוי קיצוני בתפיסת הביטחון
אובמה: "לא נירתע, נמשיך להיאבק בדאעש; ליבנו עם צרפת"
התובע הכללי: הדריסה בניס "תואמת את הקריאות של ארגוני הטרור"

בית המחבל מפיגוע הדריסה בניס שבצרפת 16 יולי 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי, אבי אשכנזי
הצצה לביתו של המחבל/אבי אשכנזי , באמצעות סמארטפון של וואווי

בוהלאל דרס עם משאיתו 84 בני אדם למוות ופצע מאות אחרים. בתום חילופי אש עם שוטרים הוא חוסל. היום נעצרו שלושה בני אדם בחשד למעורבות בתכנון מתקפת הטרור. לפי גורם ביטחוני בצרפת, העצורים הם "חבריו הקרובים" של נהג המשאית. בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי הפשיטות שבמהלכן בוצעו המעצרים נערכו בשני אזורים שונים של ניס.

בריאיון לרויטרס סיפרה רבאב בוהלאל, אחותו של המחבל, כי לאחיה היו בעיות פסיכולוגיות. "נתנו למשטרה מסמכים המראים שהוא היה בטיפול פסיכולוגי". לדבריה, הוא היה בטיפול במשך כמה שנים לפני שעזב את תוניסיה לצרפת ב-2005.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
בית המחבל מפיגוע הדריסה בניס שבצרפת 16 יולי 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי, אבי אשכנזי
חי בגפו. תא הדואר של המחבל/אבי אשכנזי , באמצעות סמארטפון של וואווי
בית המחבל מפיגוע הדריסה בניס שבצרפת 16 יולי 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי, אבי אשכנזי
הבניין שבו התגורר המחבל/אבי אשכנזי , באמצעות סמארטפון של וואווי

בוהלאל, נהג שליחויות בן 31, היה מוכר למשטרה בגין פשעים קטנים אך לא היה ברשימת החשודים בפעילות ביטחונית. הייתה לו הרשעה אחת בגין עבירת תנועה, שבמסגרתה השליך על נהג אחר נגזרו עליו שלושה חודשי מאסר על תנאי משום שהשליך רפסודה מעץ על נהג אחר. נגזרו עליו שלושה חודשי מאסר על תנאי.

אתמול נערכו חיפושים בביתו של המחבל, שחי בגפו, והוחרמו ממנו חפצים, בהם מחשב וטלפון נייד. שכן אחר, שסיפר כי היה רואה אותו בכל יום, סבור כי בוהלאל לא הכיר כלל את האסלאם. "הוא לא היה אדוק באסלאם. הוא חולה, הלך לשתות. הוא היה דיכאוני, לא היה לו יותר עתיד עם אשתו, עם הילדים, בחיים שלו. הוא השתגע", העיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אישור השהייה של המחבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully