וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע הכללי: הדריסה בניס "תואמת את הקריאות של ארגוני הטרור"

טרם התבררו המניעים שהביאו את מוחמד בוהלאל לדרוס למוות 84 בני אדם בטיילת בריביירה הצרפתית, והתביעה בפריז מסרה כי החוקרים מנסים לקבוע אם הוא היה בקשר עם ארגונים אסלאמיסטיים. במסגרת החקירה, רעייתו לשעבר נעצרה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

מתקפת הדריסה הלילה (שישי) בטיילת של ניס "תואמת את קריאות הרצח של ארגוני הטרור" – כך אמר הערב התובע הכללי של צרפת, פרנסואה מולן, במסיבת עיתונאים שכינס בנוגע לחקירת הפיגוע, שבו נהרגו לפחות 84 בני אדם. עם זאת, מולן ציין כי "לפי שעה, אף ארגון לא קיבל אחריות על המתקפה".

לדבריו, החוקרים "ינסו לקבוע אם הדורס פעל יחד עם גורמים נוספים, ואם למוחמד אל-חווייג' בוהלאל היה קשר לארגוני טרור אסלאמיסטיים כלשהם". מולן אישר כי רעייתו לשעבר של בוהלאל נלקחה לחקירה, במסגרת המאמצים לקבוע את המניע למעשה, וכי מכשיר טלפון ומחשב הוחרמו מביתו, ברובע לה ריי שבצפון העיר. התובע הבהיר כי בוהלאל "לא היה מוכר כלל" לרשויות הביטחון, אולם מוקדם יותר דווח כי הוא נעצר בעבר בשל עבירת תנועה וקטטה שבה השתתף.

טרור ביום הבסטיליה - סיקור מיוחד:
המשטרה בצרפת: גרושתו של המחבל מניס נעצרה ונלקחה לחקירה
המחבל מהפיגוע בניס: "נהג שליחויות מוסלמי שנעצר מוקדם יותר השנה"
נשיא צרפת: "האויב ימשיך להכות בכל מדינה שמקדשת את החירות"

זירת הטבח בניס, צרפת  - פיגוע דריסת משאית של דאעש. רויטרס
"התושבים הפגינו אחריות וסולידריות ראויות לציון". זירת הדריסה, הלילה/רויטרס

כמו כן, ציין מולן כי החוקרים ינסו לקבוע כיצד הוא השיג את האקדח האוטומטי שבו השתמש על מנת לירות לעבר השוטרים בזירה, בטיילת המלאכים שבריביירה הצרפתית. הוא נורה ונוטרל סמוך לפאלה דה מדיטרנה בטיילת, לאחר שהצליח לעבור מרחק של כשני קילומטרים. לדברי התובע, את המשאית שבה השתמש הוא שכר ביום שני האחרון, והיה אמור להשיבה לסוכנות הרכב ביום רביעי.

מולן התייחס גם למניין הנפגעים מהדריסה הלילה, במהלך חגיגות יום הבסטיליה, וציין כי בין 84 ההרוגים יש עשרה ילדים ונערים. כמו כן, 202 בני אדם נפצעו, בהם 52 במצב אנוש ו-25 מתוכם עדיין מחוברים למכונות הנשמה. "מניין ההרוגים עוד עלול לעלות", הבהיר מולן. הוא הוסיף: "תושבי העיר ניס הפגינו אחריות וסולידריות ראויות לציון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
התובע הכללי של צרפת פרנסואה מולן במסיבת עיתונאים, פריז, 15 ביולי 2016. AP
"מניין ההרוגים עוד עלול לעלות". מולן, היום/AP
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בניס שבצרפת, יולי 2016. AP
52 פצועים במצב אנוש. כוחות בזירת הפיגוע, הלילה/AP

בוהלאל, נהג שליחויות בן 31, הוא ממוצא תוניסאי וככל הנראה לא מחזיק באזרחות צרפתית. בוהלאל היה אמנם מוסלמי, אך לפי דברי קרוב משפחתו ווליד חמו לעיתון "מייל אונליין", לא מילא באדיקות כלל את חוקי האסלאם. לטענתו, הוא מעולם לא הלך למסגד או התפלל ולא צם ברמדאן.

חמו הוסיף כי בוהלאל השתמש בסמים וגם עבר על שני איסורים מפורשים בדת האסלאם: אכילת חזיר ושתיית אלכוהול. הוא פוטר מעבודתו כנהג שליחויות לאחר שנרדם בנסיעה והתנגש בארבע מכוניות, ואף היה מעורב בקטטה בבר. יתר על כן, חמו טען כי בוהלאל נהג להכות את גרושתו, אם שלושת ילדיו.

גורמים ביטחוניים בתוניסיה אישרו כי בוהלאל מגיע במקורו מהעיירה מסאכן, בפרבריה הדרומיים של עיר הנופש סוסה, שבה אירע פיגוע ירי לפני כשנה שבו נהרגו 39 בני אדם. כמו כן, נמסר כי הוא ביקר במסאכן לאחרונה לפני ארבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully