וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע הדריסה ביום הבסטיליה: דאעש קיבל אחריות על המתקפה

אבי אשכנזי, שליח וואלה! NEWS לניס

16.7.2016 / 11:00

סוכנות הידיעות המזוהה עם הארגון הודיעה כי הוא אחראי למתקפת הטרור, שבה נרצחו 84 בעיר ניס שבצרפת. שלושה חשודים הנחשבים "מחבריו הקרובים" של המחבל נעצרו בפשיטות משטרתיות בעיר

צילום: אבי אשכנזי

(בווידאו: חיילי צבא צרפת מסיירים ברחובות ניס אחרי מתקפת הטרור בטיילת)

שלושה בני אדם נעצרו היום (שבת) בחשד למעורבות בתכנון מתקפת הטרור שאירעה בעיר ניס שבצרפת ביום הבסטיליה. כמו כן, סוכנות הידיעות "אעמאק", המזוהה עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), פרסמה הודעת קבלת אחריות על המתקפה בטיילת בעיר הנופש.

לפי גורם ביטחוני בצרפת, העצורים הם "חבריו הקרובים" של נהג המשאית שביצע את הפיגוע, מוחמד אל-חווייג' בוהלאל. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, הפשיטות שבמהלכן בוצעו המעצרים נערכו בשני אזורים שונים של ניס, שבה גם התגורר בוהלאל.

כוחות הביטחון בצרפת עדיין מנסים להבין אם בוהלאל בן ה-31, תושב העיר ממוצא תוניסאי שהיה בעל אשרת שהייה במדינה, פעל לבדו או שנעזר בגורמים נוספים. כמו כן, טרם התברר אם מניעיו של בוהלאל לביצוע המתקפה, שבה נרצחו 84 בני אדם ונפצעו מאות נוספים, נבעו מאמונה באסלאם הקיצוני.

עוד על הפיגוע ביום הבסטיליה:
צפו: המשאית ששימשה את המחבל במסע הרצח בניס נגררת מהזירה
המחבל מהפיגוע בניס: "נהג שליחויות מוסלמי שנעצר מוקדם יותר השנה"
התובע הכללי: הדריסה בניס "תואמת את הקריאות של ארגוני הטרור"

זירת פיגוע המשאית בניס צרפת – יום הבסטיליה. רויטרס
המשאית שאיתה דרס המחבל מאות בני אדם בטיילת בניס/רויטרס

כחלק מפעולות חקירת האירוע הקשה, אתמול נעצרה אשתו לשעבר של בוהלאל ונלקחה לחקירה. לפי קרובי משפחתו, בוהלאל נהג להכות אותה, לשתות אלכוהול ולהשתמש בסמים. לזוג שלושה ילדים.

בפיגוע שאירע בעיר הנופש דהרה משאית שבה נהג בוהלאל לעבר הקהל שצפה בזיקוקים. בטרם חוסל על ידי כוחות הביטחון הספיק המחבל לירות באקדחו לעברם ולעבר אזרחים במקום. גורם במשטרת צרפת מסר כי במשאית נמצאו רובים מזויפים ורימון בלתי שמיש.

בוהלאל, נהג שליחויות מוסלמי בן 31 מצפון ניס, נעצר מוקדם יותר השנה בגלל עבירות אלימות והיה מוכר למשטרה. ואולם, מאחר שמדובר בעבירות קטנות, הוא מעולם לא סווג כמי שמהווה איום ביטחוני בעיני הרשויות. לדברי קרובי משפחתו, הוא אמנם היה מוסלמי, אך לא מילא באדיקות אחר חוקי הדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully